اخبار داغ

استاندار خراسان شمالی الزام کرد؛

اصلاح ۱۰ روزه سند جهش تولید با پیوست بخش خصوصی

اصلاح ۱۰ روزه سند جهش تولید با پیوست بخش خصوصی
محمد علی شجاعی درباره تدوین سند جهش تولید استان گفت: این سند با تشکیل اتاق فکر و با پیوست پای کار آوردن بخش خصوصی بازنگری و اصلاح شود تا برای اخذ مصوبه آماده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حسن پارسی پور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با اشاره به تدوین سند جهش تولید استان اظهار کرد: در این سند ایجاد 190 پروژه اقتصادی و اشتغالزا تعریف شده که برای اجرای آن تامین و صرف چهار هزار و 379 میلیارد تومان اعتبارات و تسهیلات پیش بینی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

پارسی پور افزود: این 190 پروژه در حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری تعریف شده اند.

,

وی گفت: در این سند برآورد شده است که با اجرای این 190 پروژه، هشت هزار و 401 فرصت اشتغال در استان ایجاد شود.

,

وی افزود: از این 190 پروژه، 10 درصد آن به عنوان پروژه خاص تعریف شده اند که تحقق منابع مالی پیش بینی شده برای آنها واقعی مد نظر قرار گرفته است.

,

محمود قنبری، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان شمالی  نیز در این باره عنوان کرد: تا به کنون سرمایه گذاران که برای سرمایه گذاری در استان پای مذاکره آمده اند یا بنیه مالی قوی نداشته اند و یا بنیه قوی مالی داشته اند اما اهلیت نداشته اند.

,

قنبری تصریح کرد: استان باید به سوی جلب نظر سرمایه گذارانی از جمله هلدینگ های قوی اقتصادی کشور، بانک های خصوصی، موسسات مالی و شرکت های قوی تجاری برود تا بتواند اهداف جهش تولید در استان را محقق کند.

,

وی گفت: در این زمینه تک تک مدیران اجرایی استان وظیفه دارند که کمک کنند تا نظر سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در استان جلب کند.

,

محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: طی یک دهه اخیر، مقام معظم رهبری هر ساله بر رونق بخشی به تولید داخل تاکید کرده اند و سال 99 که به سال جهش تولید نامگذاری شده است با فرمایشات رهبر در گام دوم انقلاب انطباق دارد.

,

شجاعی عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این باره، تحقق این هدفگذاری باید بر اساس بسترسازی صورت گیرد.

,

وی تصریح کرد: خراسان شمالی در مسیر تحقق جهش تولید، ابتدا باید موانع پیش روی تولید و فرصت های اشتغال را ارزیابی و شناسایی و پس از آن با اتخاذ راهکارهای علمی و عملی، بستر تحقق این هدفگذاری را ایجاد کند.

,

وی اذعان کرد: بسترسازی نیز به تشکیل اتاق فکر با حضور مسئولان اجرایی و فعالان بخش خصوصی، ارائه فکر، یکپارچه سازی تمام ظرفیت های استان ( شامل بکارگیری توان فنی و مهندسی، علمی، انسانی، بخش خصوصی، اقتصادی)، بازسازی تجهیزات و امکانات، خلق فرصت های جدید، بازارسازی، حمایت و خرید تولیدات داخلی، اجتناب از تک روی های مدیریتی نیاز دارد.

,

شجاعی در ادامه خاطر نشان کرد: تحقق اجرای سند جهش تولید در استان همچنین به خلق منابع مالی جدید نیاز دارد.

,

وی عنوان کرد: بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری باید به پای کار دعوت شوند.

,

در عین حال، وی یادآور شد: در این سند از توجه به ایجاد مشاغل ارزان قیمت غفلت شده است که در این سند باید این ظرفیت لحاظ شود تا نیروی انسانی ساکن در روستاها از این ظرفیت بهره مند شوند.

,

استاندار خراسان شمالی در خاتمه اعلام کرد: سند جهش تولید تدوین شده خراسان شمالی طی 10 روز آینده با نشست مسئولان اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی ارزیابی و اصلاح شود تا در سفر باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور  به استان برای ارزیابی نهایی و اخذ مصوبه آماده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه