اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج اصناف استان کرمان مطرح کرد؛

واردات، نابود کننده دسترنج تولیدکنندگان محصولات بومی کرمان/ بازارچه های شهرداری حامی تولیدات داخلی

واردات، نابود کننده دسترنج تولیدکنندگان محصولات بومی کرمان/ بازارچه های شهرداری حامی تولیدات داخلی
محمدرضا رهرو گفت: علی رغم وجود محصولات بومی استان شاهد واردات از سایر استان ها به بازارهای کرمان هستیم، این اقدام سبب دپو محصولات بومی و در نتیجه فساد آن ها می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا رهرو مسئول سازمان بسیج اصناف استان کرمان در ارتباط با ضرورت راه اندازی بازارچه های شهرداری در کرمان به خبرنگار راه آرمان گفت: از دغدغه های مسئولان، اصلاح نظام توزیع و حذف دلال های غیر سودمند است، در این حالت متاسفانه علاوه بر آحاد مردم بخش تولید هم متضرر می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

واردات، نابود کننده دسترنج تولیدکنندگان محصولات بومی کرمان

, واردات، نابود کننده دسترنج تولیدکنندگان محصولات بومی کرمان, واردات، نابود کننده دسترنج تولیدکنندگان محصولات بومی کرمان,

وی افزود: در برخی موارد کالا با قیمتی چند برابر قیمت تولیدکننده به دست مصرف کنندگان می رسد، و بعضی بخش ها علی رغم وجود محصولات بومی استان شاهد واردات این محصولات از سایر استان ها به بازارهای کرمان هستیم.

,

مسئول سازمان بسیج اصناف استان کرمان مطرح کرد: این اقدام سبب دپو محصولات بومی و در نتیجه فساد آن ها می شود و علاوه بر متضرر شدن بخش تولید، مردم هم به اجبار کالاها و محصولات را با قیمت بالاتری خریداری می کنند.

,

رهرو عنوان کرد: یکی از مصوبات خوب ستاد تنظیم بازار استان کرمان در تاریخ هشتم خرداد سال جاری که با حضور استاندار کرمان برگزار شد، راه اندازی بازارچه های عرضه مستقیم کالا با هدف توزیع شبکه ای و قیمت منسب در دستور کار قرار گرفت.

,

وی یادآور شد: در این راستا شهرداری موظف یه بررسی و پیگیری ساخت این بازارچه ها در شهر کرمان شد، گرچه این بازارچه ها چند سال قبل در مرکز استان راه اندازی شدند اما عملکرد مناسبی از آن دیده نشد.

,

حمایت از تولیدکنندگان بومی به واسطه راه اندازی بازارچه های شهرداری

, حمایت از تولیدکنندگان بومی به واسطه راه اندازی بازارچه های شهرداری, حمایت از تولیدکنندگان بومی به واسطه راه اندازی بازارچه های شهرداری,

مسئول سازمان بسیج اصناف استان کرمان بیان کرد: راه اندازی بازارچه های شهرداری اقدامی موثر برای حمایت از تولیدکنندگان بومی استان است و می تواند اثر شگرفی بر تعدیل قیمت ها در سطح شهر داشته باشد.

,

رهرو تصریح کرد: از جمله اقداماتی که به دنبال راه اندازی این بازارها انجام می شود می توان به اعلام نرخ نامه کالاهای مورد عرضه به صورت آنلاین، شفافیت توزیع کالاهای تنظیم بازاری که دارای ۲ نرخ آزاد و دولتی هستند با استفاده از سیستم های اطلاعاتی، نظارت پویا  و توزیع واقعی کالا اشاره کرد.

,

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت ساخت بازارچه های شهرداری سبب ایجاد بازار فروش از طریق فضای عرضه مستقیم کالا از تولیدکننده تا مصرف کننده با حذف دلال های غیر سودمند می شود.

,

مسئول سازمان بسیج اصناف استان کرمان ابراز کرد: علاوه برکاهش قیمت ها و افزایش کیفیت، با توجه به در اختیار گرفتن کلیه امکانات شهری، استانی، سازمان ها و دستگاه های مردم نهاد جهت تحقق اهداف مذکور عمل می کند.

,

رهرو تشریح کرد: در بازارچه های شهرداری کرمان ۵ دسته از کالاهای تولیدی استان شامل میوه، تره بار، ماهی و میگو، پرندگان و دام با اولویت خرید از تولیدکنندگان و حذف واسطه ها عرضه می شود.

,

وی افزود: امیدواریم این اقدام مهم و اساسی که از سیاست ها و اهداف استانداری و شهرداری است با همت و کمک سایر دستگاه ها و سازمان های استانی هر چه سریع تر در کرمان انجام شود.

,

فعالان اقتصادی و بخش خصوصی رابطی امین میان تولیدکننده و مصرف کننده

, فعالان اقتصادی و بخش خصوصی رابطی امین میان تولیدکننده و مصرف کننده, فعالان اقتصادی و بخش خصوصی رابطی امین میان تولیدکننده و مصرف کننده,

مسئول سازمان بسیج اصناف استان کرمان اذعان کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی قدم های خوبی در این راستا برداشته اما لازم است که فعالان اقتصادی اعم از تعاونی های تولیدکنندگان، اصناف و سایر بخش های خصوصی به عنوان رابطی امین میان تولیدکننده و مصرف کننده حضور داشته باشند و نقش به سزایی در ارتباط این دو بخش اقتصاد ایفا کنند.

,

رهرو اظهار کرد: بدون شک حضور گروه های نام برده برای تامین نیاز مصرف کنندگان، به عنوان حلقه اتصال آن ها با تولیدکننده در راستای رونق اقتصاد شهری، حمایت از تولید و ارتقا سطح زندگی مردم دیار کریمان با در نظر گرفتن منافع همه مردم در این طرح ضروری است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اجرای این طرح در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است از تمامی دستگاه های حاکمیتی انتظار می رود با همه ظرفیت خود در جهت اجرای آن به مسئولان استان کمک کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه