اخبار داغ

معاون فنی مرکز بهداشت یزد خبر داد

افزایش چهار برابری ابتلا به تب مالت در استان یزد

افزایش چهار برابری ابتلا به تب مالت در استان یزد
مسعود شریفی با بیان اینکه اقداماتی جهت پیشگیری و مقابله با بیماری تب مالت انجام شده است، عنوان کرد: یکی از اقدامات بحث آموزش اعم از آموزش عمومی و آموزش دامداران که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، پیرامون افزایش بیماری تب مالت در شهرستان خاتم گفت: بیماری تب مالت بیماری مشترک بین انسان و دام است که از طریق مصرف فرآورده‌های آلوده دامی و یا تماس با دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: متأسفانه در سال جاری افزایش حدود چهار برابری در موارد بروز بیماری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل را داشتیم که بیشترین میزان بروز بیماری در مناطق چاهک و مروست شهرستان خاتم بوده است.

,

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد اظهار داشت: ورود دام آلوده از استان‌های مجاور، خرید و فروش دام بدون هماهنگی با دامپزشکی، وجود مشکلاتی در واکسنیاسیون به موقع دامی و حذف نشدن دام‌های آلوده از گله‌ها و همچنین نظارت ناکافی بر واحدهای عرضه محصولات دامی از علل افزایش بیماری تب مالت است.

,

شریفی خاطرنشان کرد: پس از دریافت اطلاعات اولیه مبنی بر افزایش موارد بیماری، یک تیم مشترک از مرکز بهداشت و اداره کل دامپزشکی استان، به شهرستان خاتم اعزام شدند و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

,

وی با بیان اینکه اقداماتی جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری انجام شده و در حال انجام است، عنوان کرد: یکی از اقدامات بحث آموزش اعم از آموزش عمومی و آموزش دامداران که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، است.

,

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد اضافه کرد: همچنین رایزنی‌هایی با بیمه کشاورزی جهت بیمه دام‌ها انحام شده است، به دلیل اینکه دامداران اگر دام‌هایشان را بیمه کنند برای حذف دام‌های آلوده رغبت بیشتری نشان می‌دهند.

,

شریفی ادامه داد: همچنین برای شناسایی و حدف دام‌های آلوده نیز برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

,

وی تأکید کرد: افزون بر این، تشدید نظارت بر مراکز عرضه محصولات و فرآورده‌های خام دامی و همچنین شناسایی به موقع بیماران و درمان کامل آن‌ها از دیگر اقداماتی است که توسط همکاران ما در شبکه بهداشت انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه