اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی، انتخابات و مدرس دانشگاه:

در ادبیات سیاسی کشور، اپوزیسیون، «روشنفکر» تلقی می‌شود!/ جریان به اصطلاح روشنفکر، شجاعت پذیرش اشتباهات مذاکره با آمریکا را ندارند

در ادبیات سیاسی کشور، اپوزیسیون، «روشنفکر» تلقی می‌شود!/ جریان به اصطلاح روشنفکر، شجاعت پذیرش اشتباهات مذاکره با آمریکا را ندارند
یک کارشناس مسائل سیاسی می‌گوید در ادبیات سیاسی ما، اپوزیسیون «روشنفکر» تلقی می‌شود!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت،یکی از کارشناسان مسائل سیاسی و انتخابات،‌ حقوق بشر آمریکایی را به مُدلینگ تشبیه کرد که نقشی جز فریب و بازاریابی،  برای پیاده‌سازی اهداف سلطه‌گرانه دولتمردان آمریکا را ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 این دانشجوی دکترای حقوق عمومی و  مدرس دانشگاه، معتقد است، انعقاد قراردادهای سنگین تسلیحاتی و فروش سلاح به کشورهای مختلف دنیا و علی‌الخصوص کشورهای عربی حاشیه‌ی خلیج فارس با تئوری ایران‌هراسی رابطه مستقیمی دارد و این حربه‌ی آمریکائیان برای درآمدزایی بیشتر است.

,

وی همچنین مدعیان روشنفکر در ماجرای برجام را به چند گروه تقسیم کرد؛ تحلیل این کارشناس در خصوص وجهه حقوق بشر آمریکا، ماهیت برجام‌زدگان و چرایی معرفی ایران به عنوان تهدید جدی علیه بشریت توسط آمریکا را در گفتگوی زیر بخوانیم: 

,

حمیدرضا نوروزیان از کارشناس مسائل سیاسی و انتخابات، در ابتدا، ضمن تشریح ضرورت  برابری حقوق انسان‌ها، بیان کرد: بی‌شک تحقق و مساوات حق بشریت، در تعریف عملی و علمی آمریکا متجلی نمی‌شود چرا که حقوق بشر آمریکایی دارای اشکالات اساسی است.

,

وی با اشاره به اینکه مبنا و ماهیت حقوق بشر آمریکایی، در عرصه عمل و رفتار، خلاف اصول حقوق بشری است، ادامه داد: در این حوزه، با دو تئوری در عرصه نظر و عمل مواجهیم که در حقوق به سبک امریکایی، این تئوری با تناقض و تعارض اساسی مواجه است؛ چرا که اهداف و منافع‌شان،  بر هر چیزی برتری دارد.

,

نوروزی افزود: اهداف حقوق بشری آمریکا در راستای منافع سلطه‌طلبانه خودشان تعریف شده و  شامل مظلومان نمی‌شود و این موضوع در دو دهه اخیر پررنگ‌تر شده است.

,

در ادبیات سیاسی ما، اپوزیسیون، «روشنفکر» تلقی می‌شود!

, در ادبیات سیاسی ما، اپوزیسیون، «روشنفکر» تلقی می‌شود!, در ادبیات سیاسی ما، اپوزیسیون، «روشنفکر» تلقی می‌شود!,

وی درباره تمایل بعضی از وابستگان به جریان به اصطلاح روشنفکر داخلی، به آمریکا علی‌رغم بدعهدی این دولت، در ماجرای برجام و مشکلات، پسابرجامی، اظهار کرد: امروز هرکسی نقش اپوزیسیون را به خود می‌گیرد در ادبیات سیاسی ما جایگاه روشنفکری دارد و هرکسی درباره موضوعی اعلام مخالفت کند چه صحیح و چه غلط به او لقب روشنفکر را می‌دهند در حالی که اینطور نیست.

,

این  مدرس دانشگاه با بیان اینکه این  جریانات،  کاملا طراحی شده اجرا و عده‌ای عامدانه و گروهی هم غافلانه به این قضیه دامن می زنند، ادامه داد: برخی بر این باورند در نقش اپوزیسیون فرو رفتن، مساوی با روشنفکری است در حالیکه این طور نیست؛ این افرادِ به اصطلاح روشنفکر، متشکل از چهار گروه یعنی فریب‌خوردگان،  منتفعین، ترسوها و نفوذی‌ها هستند.

,

وی در خصوص گروه «فریب‌خورد‌گان»، گفت: به فرموده رهبری ممکن است هر کسی در جامعه ما دچار این انحراف شود و فریب بخورد چه تحصیلکرده، چه نخبگان و چه عوام.

,

کارشناس مسائل سیاسی و انتخابات در خصوص گروه دوم یعنی «منتفعین»، اینگونه نظر داد: این دسته، شامل افرادی هستند که از این قضیه، منفعتی عایدشان می‌شود که این منافع ممکن است مادی یا سیاسی باشد.

,

نوروزیان درباره گروه سوم و «نفوذی‌‌ها»، گفت: تکلیف گروه سوم و نفوذی‌ها، در مباحث امنیتی و سیاسی با همه خطرشان کاملا مشخص است و با اهداف خاص با مسأله برخورد می‌کنند.

,

جریان به اصطلاح روشنفکر، شجاعت پذیرش اشتباهِ مذاکره با آمریکا را ندارند

, جریان به اصطلاح روشنفکر، شجاعت پذیرش اشتباهِ مذاکره با آمریکا را ندارند, جریان به اصطلاح روشنفکر، شجاعت پذیرش اشتباهِ مذاکره با آمریکا را ندارند,

وی از گروه چهارم جریانات به اصطلاح روشنفکر، با عنوان «ترسوها»، یاد کرد و افزود: این افراد بیشتر، شاید متشکل از نخبگان جامعه باشند که در عرصه عمل،  وارد مذاکره با آمریکا شده‌اند و  تفاوت‌شان با سایر گروه‌ها در این است  که این گروه،  آزمایش کردند و متوجه اشتباه شدند اما شجاعت اذعان به اشتباه خود در عرصه سیاسی را ندارند.

,

نوروزیان اظهار کرد: این افراد،  برابر  هزینه‌ای که در جریان مذاکره کردند،  برای خود سرمایه اجتماعی تشکیل داده  و طرفدارانی حول‌شان، جمع شدند که به واسطه شرایط و مقتضیات، برایشان  اعتراف به اشتباه در این حوزه خاص دشوار است.

,

وی با اشاره به ضرورت تبیین ماهیت آمریکا توسط همه افراد جامعه ، بیان کرد: یکایک ما در جایگاه خود معتقد به مبانی نظام هستیم و در عرصه عملی و علمی باید اقدام به روشنگری کنیم و موضوعات را برای مردم تبیین کنیم و ماهیت آمریکا را برای دنیا افشا کنیم.

,

وی در خصوص رابطه تئوری ایران‌هراسی آمریکا در منطقه و انعقاد قراردادهای سنگین تسلیحاتی و فروش سلاح به کشورهای مختلف دنیا، بیان کرد: ایران‌هراسی در عرصه سیاست خارجی آمریکا، سیاستی تعریف شده و زیر مجموعه جنگ نرم و فرهنگی علیه دنیاست.

,

ایران‌هراسی یکی از راهبردهای اساسی در سیاست خارجی آمریکاست

, ایران‌هراسی یکی از راهبردهای اساسی در سیاست خارجی آمریکاست, ایران‌هراسی یکی از راهبردهای اساسی در سیاست خارجی آمریکاست,

این کارشناس مسائل سیاسی و انتخابات با اشاره به اینکه پروژه ایران هراسی،  بخشی از پروسه «دیگر هراسی» و یکی از راهبردهای اساسی در سیاست خارجی آمریکاست، ادامه داد:  اگر دولت آمریکا در عرصه بین‌المللی سیاستی را مُخلّ اهداف خود برای سلطه بین المللی بیابد با تکیه بر  ابزارهای رسانه‌ای خود،  از این پروسه بهره می‌گیرد.

,

وی بیان کرد: از آنجا که ایران داعیه‌دار مبارزه با آمریکاست و ماهیت ضداستکباری دارد، در اولویت سیاست‌های «دیگرهراسی» آمریکاست.

,

نوروزیان، اقناع اذهان جامعه بین‌المللی به منظور رخ دادن جنگ احتمالی علیه کشورهای مورد هدف را از اهداف اصلی  تئوری، « دیگر هراسی» عنوان کرد.

,

این مدرس دانشگاه، پروژه ایران‌هراسی و ارتباط مستقیم آن با فروش سلاح را حربه آمریکائیان برای درآمدزایی بیشتر عنوان کرد و یادآور شد: صنعت سلاح، جزو پردرآمدترین صنایع هر کشور است و این حقه‌ی  آمریکا با روپوش دفاع از حقوق بشر است که کشور ایران را در پروسه دیگرهراسی به عنوان تهدید علیه بشریت معرفی می‌کند تا با فروش سلاح خود درآمدزایی کند.

,

وی  با اشاره به سوء استفاده آمریکائیان از کشورهای عربی برای رسیدن به اهداف خود در بحث درآمدزایی و تحقق دیگر اهداف، بیان کرد: کشورهای عربی، ابزاری برای احتمال جنگ نیابتی هم به شمار می روند تا هزینه و امکانات،  متوجه کشورهای عربی باشد و اینگونه آمریکا مستقیم وارد جنگ نخواهد شد .

,

وی ادامه داد: عدم آگاهی و دانش علمی کشورهای عربی برای استفاده از این جنگ افزارها، بهانه‌ای شد تا آمریکائیان  حضور نظامی خود را در منطقه توجیه کنند و این در واقع قرار دادن کشور عربی در پازل ایران‌هراسی برای اجرای کامل تئوری «دیگر هراسی» است که برای دنیا تعریف کرده است.

,

حقوق بشر آمریکایی، تناقض درونی دارد

, حقوق بشر آمریکایی، تناقض درونی دارد, حقوق بشر آمریکایی، تناقض درونی دارد,

نوروزیان با اشاره به اینکه حقوق بشر آمریکایی دچار تناقض درونی است، خاطرنشان کرد: ماجرای قتل جورج فلوید توسط پلیس آمریکا و سایر امتیازاتی که از رنگین و سیاه‌پوستان سلب شده نمونه بارزی است که این ادعا را تایید می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه