اخبار داغ

در نشست بزرگداشت علامه امینی مطرح شد؛

حکایت جالب امام جمعه تبریز از غفلت در شناخت مفاخر

حکایت جالب امام جمعه تبریز از غفلت در شناخت مفاخر
بنیاد بین المللی غدیر تبریز با برگزاری نشستی تخصصی به مناسبت سالروز رحلت علامه امینی، اهداف این بنیاد را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج؛ الغدیر، این میراثِ گران‌بهای مذهب تشیع که با مجاهدت‌های بسیار مرحوم علامه امینی به نگارش درآمده و امروز یکی از معتبرترین منابع و رفرنس‌های اثبات و حقانیت مذهب شیعه است. علامه در یکی از سخنرانی‌هایش با اشاره به عظمت کتاب الغدیر گفته بود: «من برای نوشتن الغدیر، ده هزار کتاب را از بای بسم الله تا تای تمت خوانده‌ام و به صدهزار کتاب مراجعه مکرر داشتم.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

12 تیرماه، سالروز رحلت علامه امینی است. بنیاد بین المللی علمی و پژوهشی الغدیر به همین مناسبت در سال 1376 توسط عالم مجاهد، آیت الله خزعلی بنا نهاده شد و امروز پس از گذشت بیش از 23 سال این بنیاد توانسته است در زمینه های مختلف کارهای ارزنده و خوبی را در تبیین واقعه غدیر خم و موضوع ولایت در اسلام ایفا کند.

,

به مناسبت گرامیداشت سالروز رحلت علامه امینی، بنیاد بین المللی الغدیر تبریز صبح امروز میزبان اساتید و نخبگانی از سطح استان آذربایجان‌شرقی بود تا ضمن گرامیداشت و تبیین شخصیت علامه امینی در نشستی تخصصی به بررسی نقش و جایگاه نهج البلاغه در شهر تبریز و استان و همچنین راهکارهای گسترش و بسط نهج البلاغه در بین حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و عموم مردم بپردازد.

,

زدودن غبار مظلومیت از چهره غدیر خم

, زدودن غبار مظلومیت از چهره غدیر خم,

حجت الاسلام والمسلمین کاملی فر، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا از سخنرانان ابتدایی این مراسم بود. وی در سخنانی گفت: خداوند متعال در واقعه غدیر به نبی مکرم اسلام(ص) دستوری اکید صادر کردند که وظیفه همگان نیز تا روز قیامت تبلیغ و تبیین واقعه غدیر است. وظیفه داریم غبار مظلومیت غدیر را بزداییم. تبیین، تبلیغ و ترویج رویداد عظیم غدیر خم یکی از اصلی ترین اهداف این بنیاد است. یکی دیگر از اهداف مهم این بنیاد گرامیداشت غدیر با محوریت اتحاد بین مسلمانان است. این جفاست که بگوییم گرامیداشت غدیر، ایجاد اختلاف است.

,

 

,

حکایت جالب امام جمعه تبریز از غفلت در شناخت مفاخر

, حکایت جالب امام جمعه تبریز از غفلت در شناخت مفاخر,

حجت الاسلام ولمسلمین آل هاشم، امام جمعه تبریز دومین و سخنران اصلی مراسم بود. وی در اشاراتی به نقش و جایگاه موضوع غدیر خم خاطر نشان ساخت: ما در خصوص غدیر خم باید فعالیت‌های مهمی انجام دهیم. گرامیداشت غدیر نباید تنها به برگزاری جشن محدود شود بلکه باید در زمینه‌های مختلف این رویداد بزرگ گرامی داشته شود.

,

امام جمعه تبریز همچنین در سخنانی به فراموشی و غفلت از شناخت و تبیین شخصیت های مهم مذهبی و فرهنگی کشور خصوصا بزرگان و شخصیت‌های استان انتقاد کرده و گفت: متاسفانه آنچنان که باید در شناخت و تبیین شخصیت بزرگان آذربایجان تلاش نکرده‌ایم.

,

حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان خاطره‌ای در این خصوص ابراز داشت: از چندی پیش تصمیم گرفته‌ام جمعه ها و قبل از شروع نماز جمعه بر سر قبر عالمان و بزرگان مدفون در شهر تبریز بروم. مدتی پیش برای تکمیل اطلاعاتم با چند نفر از دوستان تماس گرفتم و از آنها سوال کردم که آیا اطلاعی از محل دفن مرحوم آیت الله انگجی دارید؟ متاسفانه در کمال ناباوری هیچ کدام از عزیزان اطلاعی نداشتند و این موضوع نشان میدهد که چه اندازه شخصیت های بزرگ استانی ما در غربت هستند.

,

 

,

روحانیت باید پای کار باشد

, روحانیت باید پای کار باشد,

کریم ارسلانی از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی با انتقاد از حوزه های علمیه در کوتاهی برای بسط و آموزش و تربیت مدرسان نهج البلاغه، خواستار اهتمام ویژه در این خصوص شد. او گفت: هرکاری متولی خاص خود را دارد و آموزش، تربیت و بسط نهج البلاغه متعلق به روحانیت است.

,

نقش مهم صدا و سیما در تبیین نهج البلاغه

, نقش مهم صدا و سیما در تبیین نهج البلاغه,

حجت الاسلام جلیلی، امام جمعه سردرود در سخنان به عنوان سخنران دیگر این مراسم، خواستار تربیت مدرسان نهج البلاغه و حضور پر رنگ صدا و سیما در مقوله آموزش و ترویج نهج البلاغه شد. وی گفت: در صدا و سیما موضوعات مختلفی همچون اخلاق، سبک زندگی اسلامی و... ساخته و پخش میشود اما برنامه تخصصی برای نهج البلاغه در بین برنامه‌های سیما دیده نمیشود.

,

برنامه‌های بنیاد غدیر تبریز؛ از برگزاری مراسم تجلیل تا تربیت مربیان نهج‌البلاغه

, برنامه‌های بنیاد غدیر تبریز؛ از برگزاری مراسم تجلیل تا تربیت مربیان نهج‌البلاغه,

مکائیل جمالپور، معاون علمی و پژوهشی بنیاد الغدیر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آناج، در خصوص اهداف برگزاری این نشست اظهار داشت: در این نشست تصمیم بر این شد دوره‌های آموزشی نهج البلاغه با حضور همه فعالان نهج البلاغه و با محوریت تربیت مربی در سطح استانی و با مشارکت و مساعدت بنیاد بین المللی غدیر و همه نهادهای علمی_آموزشی انجام پذیرد.

,

 

,

وی همچنین تاکید داشت: برنامه ریزی برای تشکیل پژوهشکده نهج البلاغه در سطح استان و تجلیل از همه خادمان نهج البلاغه و غدیر خم جزو دیگر برنامه های بنیاد بین المللی الغدیر تبریز قرار خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه