اخبار داغ

یادداشت؛

«مظلومیت» و «قداست» دو ویژگی امامان شیعه

«مظلومیت» و «قداست» دو ویژگی امامان شیعه
امامان شیعه همیشه مظلوم بوده اند، با مظلومیت زندگی کرده و همگی در اوج مظلومیت به شهادت رسیده اند و امام رضا علیه السلام نیز در اوج مظلومیت به شهادت رسید اما «مظلومیت» و «قداست» دو ویژگی و عامل مهمی بود که شیعیان توانسته بودند با استفاده از آن با حکومت های مستبد مبارزه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ «مظلومیت» و «قداست» دو ویژگی و عامل مهمی بود که شیعیان توانسته بودند با استفاده از آن ضمن مبارزه با حکومت های مستبد پس از دوران خلافت امیرالمومنین، تفسیر و تبیین اسلام ناب محمدی(ص) را از دیدگاه اهل بیت ارائه دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان, «مظلومیت» و «قداست» دو ویژگی و عامل مهمی بود که شیعیان توانسته بودند با استفاده از آن ضمن مبارزه با حکومت های مستبد پس از دوران خلافت امیرالمومنین، تفسیر و تبیین اسلام ناب محمدی(ص) را از دیدگاه اهل بیت ارائه دهند.,

امامان شیعه همیشه مظلوم بوده اند، با مظلومیت زندگی کرده و همگی در اوج مظلومیت به شهادت رسیده اند.

,

هدف تمامی انبیا و پس از رحلت رسول گرامی اسلامی و هدف تمامی امامان شیعه برپایی حکومت اسلامی و حاکمیت اسلام بود به طوری که امامان و پیشوایان شیعه دائما در حال کار و تلاش و ترویج اسلام و تربیت شاگردانی برای قیام و تشکیل حکومت اسلامی بودند.

,

مامون خلیفه زیرک و متکبر عباسی با دعوت از امام هشتم برای قبول ولیعهدی در صدد ریشه کنی شیعیان برآمده بود و سعی داشت با این دعوت و با سپردن ولیعهدی به امام رضا (ع) اولا با قدرت طلب نشان دادن حضرت قداست ایشان را در چشم شیعیان خدشه‌دار نموده و ثانیا با اعطای قدرت ولیعهدی ایشان را انسانی قدرتمند نشان داده و مظلومیت ایشان و علمای شیعه را از بین ببرد.

,  سعی داشت با این دعوت و با سپردن ولیعهدی به امام رضا (ع) اولا با قدرت طلب نشان دادن حضرت قداست ایشان را در چشم شیعیان خدشه‌دار نموده و ثانیا با اعطای قدرت ولیعهدی ایشان را انسانی قدرتمند نشان داده و مظلومیت ایشان و علمای شیعه را از بین ببرد.,

این اقدام هوشمندانه و زیرکانه مامون با تدابیر بسیار ظریف و دقیق امام علی بن موس الرضا (ع) نقش بر آب شد تا جایی که مامون چاره ای جز به شهادت رساندن حضرت نیافت. نه تنها از مظلومیت شیعه کاسته نشد بلکه بر قداست آنها نیز اضافه شد.

,

گرچه با شهادت این امام همام تشکیل حکومت اسلامی به معنای واقعی سالها به عقب افتاد ولی برگ دیگری از مظلومیت شیعه در دفتر تاریخ ثبت گردید. اسلام ناب با تلاش این امام بزرگوار به فرزندش امام جواد(ع) منتقل شد تا اسلام عزیز نسل به نسل و سینه به سینه و تا به امروز از گرند «انحراف» و «تحریف» در امان بماند. تا امروز بزرگترین افتخار ما این باشد که شیعه امیرالمونین علی علیه السلام و از پیروان اسلام نابی هستیم که در طول تاریخ هیچ گزندی به آن نرسیده و از انحراف و تحریف به دور بوده است. این اسلام همان اسلام رسول الله است که با رنج و زحمت امامان شیعه و جانفشانی های شیعیان به دست ما رسیده است.

,

اگر نبود آن رنج و مشقت و فداکاری ها، امروز اسلام متحجر تکفیری و اسلام آمریکایی تحت حمایت مستکبرین عالم در سرتاسر ممالک اسلامی جولان می داد…

,

میلاد با سعادت شمس الشموس، سلطان طوس امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء بر شما مبارک.

, میلاد با سعادت شمس الشموس، سلطان طوس امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء بر شما مبارک.,

روح اله نباتی

, روح اله نباتی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه