اخبار داغ

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری خراسان رضوی؛

آبشار "گرینه"؛ بهترین انتخاب برای ثبت خاطرات فراموش‌نشدنی

آبشار "گرینه"؛ بهترین انتخاب برای ثبت خاطرات فراموش‌نشدنی
"گرینه"؛ روستایی توریستی محسوب نمی‌شود اما دره‌های سرسبز، رودخانه‌های دل انگیز با انشعابات و سرچشمه‌های گوناگون روستای گرینه را به جاذبه‌ای گردشگری برای شهرهای اطراف خود به‌خصوص مشهد تبدیل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، آبشار گرینه در فاصله ۶ کیلومتری شمال روستایی باهمین نام در خراسان رضوی قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

گرینه به عنوان روستایی توریستی به حساب نمی‌آید ولی با وجود دره‌های سبز، رودخانه‌های زیبا و سرچشمه‌های گوناگون روستای گرینه را به جاذبه گردشگری خراسان رضوی تبدیل کرده است.

,

 جاذبه‌های طبیعی اطراف آبشار، گرینه را به  بهترین و بکرترین اماکن گردشگری شهر نیشابور تبدیل کرده است.

,

 قله‌ زیبا با نام قوچ گرد با ارتفاع ۳۰۰۰ متر یکی دیگر از ویژگی‌های این روستا بوده که صعود به این قله همواره گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

,

حوضچه‌ زیبایی در بخش انتهایی آبشار وجود دارد که  شرایط شنا را برای گردشگران فراهم می‌کند ولی به‌دلیل سرد بودن دمای آب و هوای منطقه فقط در فصول گرم سال می‌توان به آب‌تنی پرداخت.

,

صحنه سقوط آب از بلندی آبشار به پایین، طبیعت دلنواز اطراف آبشار، مناظری زیبا را خلق کرده و چشم همه گردشگران را مبهوت خود کرده است.

,

برای ثبت روزی به یادماندنی، آبشار گرینه  بهترین انتخاب است و می توان خاطرات دل‌انگیزی را در این منطقه به حافظه‌ها سپرد.

,

همچنین مناطق پرطرفدار دیگری نیز نظیر آبشار طبیعی پای تخت، رودخانه مرغزار و مکانی بکر با نام چوب بند در این مکان وجود دارد که می‌توان با سفر به این مناطق لحظات مفرحی را ثبت کرد.

,

در اماکن قدیمی روستای گرینه کهنه، آثاری همچون حمام زرتشتی‌ها و سنگ قبرهای قدیمی دیده می‌شود.

,

موقعیت مکانی این روستا در طول تاریخ چندین بار تغییر کرده است و در حال حاضر نیز در دامنه کوه قرار گرفته است.

,

موقعیت جغرافیایی و وجود آبشار گرینه در منطقه‌ای کوهستانی، آب هوایی بسیار خنک و سرد را به ارمغان آورده است که به همین دلیل زمان سفر به این منطقه از اواخر بهار آغاز شده و تا اوایل پاییز ادامه دارد.

,

برای فرار از روزهای گرم تابستان و تجربه‌ای خنک در فصلی سوزان، آبشار گرینه بهترین گزینه برای انتخاب است.

,

آبشار گرینه در شمال روستای گرینه واقع شده است و پس از پیمایش مسافت ۱.۵کیلومتری به دره‌ای زیبا ختم می‌شود و پس از ادامه مسیر دره شمالی، شما را به آبشار زیبای گرینه می‌رساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه