اخبار داغ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

متأسفانه جدیت کرونا در بین مردم کم رنگ شده است/ضرورت استفاده از ماسک در هر شرایطی

متأسفانه جدیت کرونا در بین مردم کم رنگ شده است/ضرورت استفاده از ماسک در هر شرایطی
هاشمیان گفت: متاسفانه جدیت کرونا در بین مردم کم رنگ شده و با رعایت نکردن پروتکل بهداشتی باعث شده تا استان کرمان در وضعیت هشدار و شهر کرمان نیز در وضعیت قرمز قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی هاشمیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با راه آرمان در رابطه با استفاده از ماسک اظهار کرد: توصیه سازمان جهانی بهداشت به جوامعی که نقل و انتقال بیماری کرونا زیاد است استفاده از ماسک را بسیار موثر می داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی در ادامه گفت: علی الخصوص اگر محیط دارای شرایط مناسب و تهویه نباشد و نتوان فاصله اجتماعی را رعایت کرد بنابراین استفاده از ماسک بسیار مهم است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با بیان اینکه رعایت فاصله از ماسک موثرتر است، افزود: وقتی محیطی  تهویه هوای مناسب دارد و دارای فضای استاندارد است و فاصله یک متر  و آداب تنفسی در آن فضا رعایت می شود، اگر کسی هم ماسک نداشت مشکلی پیش نخواهد آمد.

,

هاشمیان عنوان کرد: متاسفانه چون فاصله گذاری در جامعه رعایت نشده و نمی شود استفاده از ماسک ضرورت دارد.

,

وی تصریح کرد: البته کسانی که بیمار یا بیمار نیستند اگر هر دو از ماسک استفاده کنند از انتقال بیماری جلوگیری خواهد شد.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال آیا از هر نوع ماسکی می شود استفاده کرد، اذعان کرد: با توجه به وضعیتی که هم اکنون در جامعه وجود دارد می توان از ماسک سه لایه جراحی و یا همان ماسک های خانگی نیز استفاده کرد.

,

هاشمیان خاطرنشان  کرد: متاسفانه مردم جدیت بیماری کرونا را دست کم می گیرند و به آن توجه کافی ندارند و این روزها شاهد مراسم های عروسی، عزا و تجمعات در اماکن عمومی و پارکها هستیم که این خود نقش موثری در انتقال بیماری است.

,

وی تاکید کرد: اگر مردم به همین منوال رفتار کنند یعنی فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت نکنند وضعیت حادتر و ادامه دار خواهد شد و ممکن است وضعیت به قبل برگردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه