اخبار داغ

معاون پیشگیری بهزیستی استان همدان:

کمپ های ترک اعتیاد همدان تعطیل هستند/ ابتلای ۶ معتاد به کرونا

کمپ های ترک اعتیاد همدان تعطیل هستند/ ابتلای ۶ معتاد به کرونا
شجاع احسانی با بیان اینکه ۴۴ کمپ ترک اعتیاد در سطح استان فعالیت دارند، گفت: چهار شهرستان که هم اکنون در وضعیت قرمز کرونا هستند کمپ های خود را تعطیل کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شجاع احسانی، معاون پیشگیری بهزیستی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: چندین دستگاه در کشور متولی پیشگیری و ترک اعتیاد هستند که هر کدام در حوزه اختصاصی خود فعالیت دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر، شورای هماهنگی، استانداری، بهزیستی و علوم پزشکی جزو دستگاه های خدمت رسان هستند و دستگاه های قضایی مثل نیروی انتظامی و سپاه هر کدام قسمتی از کار را به عهده دارند.

,

معاون پیشگیری بهزیستی استان همدان بیان کرد: دو مرکز ماده ۱۶ و ۱۵ وجود دارد که ماده ۱۶ برای افرادی است که طبق دستور قضا بستری می شوند و ماده ۱۵ برای افرادی است که خود معرف هستند و با هزینه شخصی از خدمات استفاده می کنند.

,

احسانی با بیان اینکه در حال حاضر یک کانون ماده ۱۶ در سطح استان داریم، عنوان کرد: این کانون در جاده کبودرآهنگ واقع شده که ۱۱۵ معتاد در آن نگهداری می شوند و ۶ نفر از آنها مبتلا به کرونا هستند که طبق پروتکل های بهداشتی در قرنطینه و ساختمان جداگانه ای نگهداری می شوند.

,

وی با بیان اینکه اعتبار این مرکز از ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است و هزینه ها تمام و کمال خرج می شود، ادامه داد: در این راستا علوم پزشکی برای طرح غربالگری و درمان، نیروی انتظامی برای امنیت این مرکز همکاری دارند و تعدادی مددکار اجتماعی نیز در مرکز وجود دارد.

,

معاونت پیشگیری بهزستی همدان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح استان خاطر نشان کرد: ۴۴ مرکز ترک اعتیاد فعال هستند که از این تعداد کمپ شهرستان های قرمز چون ملایر، نهاوند، همدان و فامنین تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

,

احسانی با بیان اینکه ناچارا در کرونا باید تابع دستور العمل کشوری باشیم، گفت: از زمان مطرح شدن پروتکل های بهداشتی، بهزیستی به کمپ های سطح استان کمک های خوبی کرده و وسایلی چون تب سنج و مواد بهداشتی  در اختیار آنها قرار داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه