اخبار داغ

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان:

مذاکره برای ظرفیت های ملی، سطح رفاه را پایین تر می آورد

مذاکره برای ظرفیت های ملی، سطح رفاه را پایین تر می آورد
ابوالفضل ظهره‌وند گفت: در حال حاضر در پیچ و خم تاریخی قرار داریم و دیگر زمانی برای بازی و آزمون و خطای برجامی نداریم چرا که اگر برای ظرفیت های ملی مذاکره کنیم در سطح پایین تری از رفاه قرار می گیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان در گفت وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه کرونا نشان داد حتی اولویت اتحادیه اروپا و دو طرف اتلانتیک منافع ملی خودشان است، گفت: هیچ کشوری برای دیگری دلسوزی نمی کند و همانطور که دیدیم کشورهای غربی و اروپایی از یکدیگر ماسک دزدیدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان؛,

وی با تاکید براینکه امروزه با تعامل با کشور ها و برون سپاری ظرفیت ملی نمی توانیم از خانه خودمان حفاظت کنیم، افزود: خطوط قرمز کشور ها در منافع ملی آن هاست و در محیط داخلی برای حفاظت از منافع ملی و حقوق خود اتحاد دارند.

,

ظهره‌وند با اشاره به اینکه هیچگاه نمی توانیم ظرفیت ملی خود را به مذاکره بگذاریم، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به سطح بالاتری از رفاه برسیم نباید اجازه مذاکره برای ظرفیت های ملی را بدهیم.

,

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان ادامه داد: اگر مذاکره برای ظرفیت های ملی صورت گیرد همچون اتفاقات اخیر و برجام، قطعا در سطح پایین تری از رفاه قرار می گیریم.

,

وی با بیان اینکه صیانت ازمنافع ملی باید اولویت همه در کشور باشد، گفت: باید توجه داشت اگر قرار است مذاکره ای داشته باشیم، باید برای دریافت سهمی از کیک جهانی باشد.

,

ظهره‌وند با اشاره به اینکه اگر مذاکره می کنیم باید از مثبت بودن نتیجه اش مطمئن باشیم، خاطر نشان کرد: اگر غیر این باشد دچار خطای استراتژیکی در موقعیتی خواهیم شد که همه عطش دارند و به دنبال بیرون کشیدن گلیم خو از وضعیت بحرانی هستند.

,

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان در پایان تاکید کرد: در حال حاضر در پیچ و خم تاریخی هستیم و دیگر زمانی برای بازی و آزمون و خطای برجامی نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه