اخبار داغ

مدیرکل محیط زیست البرز مطرح کرد؛

صیفی‌جات با طعم فاضلاب؛ معضل 7 سالهِ ماهدشت و محمدشهر/ گوش کارگروه سلامتِ البرز به جان مردم کرج بدهکار نیست

صیفی‌جات با طعم فاضلاب؛ معضل 7 سالهِ ماهدشت و محمدشهر/ گوش کارگروه سلامتِ البرز به جان مردم کرج بدهکار نیست
فردین حکیمی گفت: معضل ورود فاضلاب به کانال های اب کشاورزی بارها در کارگروه سلامت استان البرز مطرح شده است اما از سال 92 تا کنون، اتفاق مهمی در این زمینه نیفتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل محیط زیست استان البرز همزمان با آغاز تابستان و کشت محصولات کشاورزی مورد استفاده مردم، درباره معضل آبیاری صیفی جات با فاضلاب در کرج، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: متاسفانه در مناطقی مانند محمدشهر، ماهدشت و قزلحصار این چالش همچنان مشاهده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
فردین حکیمی با اشاره به اینکه ما موضوعات و چالش های مذکور را به استانداری، دانشگاه علوم پزشکی البرز و جهاد کشاورزی ارجاع داده و درخواست جلسه کرده ایم، افزود: همچنان پیگیر این مسئله هستیم و در چارچوب اختیارات محیط زیست، قطعا اقدام خواهیم کرد.
,
 
,
وی اظهار داشت: واقعیت این است که زمانی بستر برای تداوم یک معضل ایجاد می شود، دیگران از وضعیت به وجود آمده استفاده می‌کنند، همچنین در غالب مناطق استان البرز، شاهد اختلاط فاضلاب ها با انهار کشاورزی هستیم، کشاورز پیش از این کانال آب برای آبیاری اراضی داشته است اما در حال حاضر فاضلاب به آن نفوذ کرده است.
,
 
,
حکیمی تصریح کرد: کشاورزان هم از اختلاط فاضلاب به کانال‌های آب شاکی هستند اما برخی چون آب ندارند از آن استفاده می کنند، بنظر می رسد باید این موضوع با پیگیری جدی همراه شده و از تداوم آن جلوگیری شود زیرا معضل مذکور با سلامت مردم در ارتباط است.
,
 
,
وی گفت: معضل ورود فاضلاب به کانال‌های آب کشاورزی بارها در کارگروه سلامت استان البرز مطرح شده است اما اتفاق مهمی در این زمینه نیفتاده است، از سال 92 مسئله مذکور را از فرمانداری کرج پیگیری کردیم و جز مصوبات کارگروه سلامت هم قرار گرفت اما راهکار آن تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب است.
,
 
,
حکیمی با اشاره به اینکه البرز در زمینه تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب با ضعف‌هایی همراه است، افزود: در تمامی شهرها به ویژه کرج سیستم جمع‌آوری فاضلاب تکمیل نشده اشت در نتیجه فاضلاب ها راهی به جز ورود به کانال های آب اراضی کشاورزی ندارند.
,
 
,
وی اظهار داشت: در زمان بارندگی روان‌آب‌های سطحی وارد انهار کشاورزی شده و ثمره آن نهر سیاه جوب می‌شود که از باغستان کرج آغاز شده و به قزلحصار و محمدشهر ختم خواهد شد،  متاسفانه این موضوع مستیقما بازی با جان و سلامت مردم است اما همچنان مغفول مانده است.
 
,
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه