اخبار داغ

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس خبر داد

ارائه طرح اصلاح حوزه انتخابیه پنج شهرستان استان یزد در مجلس یازدهم

ارائه طرح اصلاح حوزه انتخابیه پنج شهرستان استان یزد در مجلس یازدهم
محمدرضا صباغیان از ارائه دو طرح برای افزایش تعداد ۴۰ نماینده در ابتدای مجلس یازدهم و اصلاح حوزه انتخابیه پنج شهرستان استان یزد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدرضا صباغیان نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: از همین ابتدای شروع به کار مجلس یازدهم، برای اصلاح و تفکیک حوزه انتخابیه پنج شهرستان استان یزد و افزایش تعداد نمایندگان مجلس دو طرح ارائه شده است که امیدواریم در اولویت طرح‌های مجلس قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه گستردگی و پراکندگی شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه پنج شهرستان استان یزد، برای منتخبان مردم نیز سخت و طاقت‌فرسا است، اظهار داشت: از همین ابتدای شروع فعالیت مجلس در دوره جدید طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح و تفکیک این حوزه انتخابیه ارائه شده است.

,

صباغیان در پاسخ به این سئوال که ممکن است این طرح در مجلس جدید نیز همانند مجلس دهم رای نیاورد، عنوان کرد: به دلیل اینکه در سطح کشور سه حوزه انتخابیه مهریز در استان یزد، جیرفت در استان کرمان و میناب در استان هرمزگان از پنج شهرستان تشکیل شده‌اند، طرح جداگانه‌ایی ارائه شده است که با توجه به مقتضیات کشور حداقل این سه حوزه انتخابیه که بیشترین شهرستان و وسعت را در کشور دارند اصلاح و تفکیک و نماینده‌ای به آن‌ها اضافه شود.

,

گفتنی است مراحل مختلف طرح افزوده شدن 40 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در مجلس دهم طی شده بود اما این طرح آن زمان با اعتراض جدی دولت همراه شد و نهایتا در صحن علنی مجلس نیز رأی نیاورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه