اخبار داغ

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد؛

کاهش موارد بستری مبتلایان کرونا در کرمانشاه

کاهش موارد بستری مبتلایان کرونا در کرمانشاه
محمودرضا مرادی از کاهش موارد بستری مبتلایان کرونا در استان خبر داد و گفت: فعلا برای اظهارنظر در مورد سیر نزولی بیماری زود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمودرضا مرادی پیش از ظهر امروز در ستاد مدیریت بیماری کرونای استان کرمانشاه با اعلام آخرین آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی تا کنون 7 هزار و 611 نفر در استان بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از این تعداد 6 هزار و 867 نفر بهبود پیدا کرده، 441 نفر در حال حاضر بستری و 310 نفر نیز جان باختند.

وی بیان داشت: همچنین از 441 مورد بستری 54 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند که 22 نفر از آنها بدحال هستند.

این مسئول با بیان اینکه در چند روز اخیر موارد بستری‌ها تا حدی کم شده است، اما فعلا برای اظهارنظر در مورد سیر نزولی بیماری زود است و برای این نظر باید شرایط فعالی یک هفته تداوم داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین بیان داشت: طبق نامه وزارت کشور 12 استان در وضعیت قرمز قرار دارند و تمام شهرستان‌های استان به جز دو شهرستان گیلانغرب و ثلاث‌باباجانی وضعیت قرمز دارند که برای اعمال محدودیت در این زمینه به استانداران اختیاراتی تفویض شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از کلانشهرها و شهرهای بزرگ بیماری در شهرهای کوچک و روستاها شیوع پیدا می‌کند، لذا لازم است فرمانداران به این موضوع هم توجه داشته باشند.

مرادی درخواست‌هایی را هم مطرح کرد، از جمله اینکه یک سردخانه سیار در اختیار بیمارستان امام رضا(ع) برای بیماران کرونایی اختصاص یابد و مهدکودک‌های مستقر در بیمارستان‌ها هم تعطیل شوند.

این مسئول همچنین یکی دیگر از راهکارهای کنترل بیماری را کاهش تجمعات دانست و برای این موضوع خواستار افزایش تعداد برخی از دفاتر پیشخوان، نانوایی‌ها، دفاتر ثبت اسناد و... شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه