اخبار داغ

بررسی مصونیت کرونایی انسان، روی میمون‌ها آزمایش شد

بررسی مصونیت کرونایی انسان، روی میمون‌ها آزمایش شد
هنوز مشخص نیست که ایمنی در برابر کووید19 در انسان چه مدت دوام خواهد داشت. باید ماه‌ها یا حتی سال‌ها صبر کنیم تا دریابیم که آیا میلیون‌ها انسان که در آغاز همه‌گیری به این ویروس آلوده شدند از عفونت مجدد محافظت می‌شوند یا خیر؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ یک مطالعه چینی که در مجله علمی منتشر شد گفت تست میمون‌های آلوده به کروناویروس که منجر به همه گیری کووید19 شده 28 روز بعد، در برابر عفونت مجدد محافظت شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, مجله علمی,

وقتی بار اول مصونیت میمون ها نشان داده شد، مشخص نبود که این ایمنی چه مدت دوام خواهد یافت. باید ماه‌ها یا حتی سال ها صبر کنیم تا دریابیم که آیا میلیون ها انسان که در آغاز همه گیری به این ویروس آلوده شدند از عفونت مجدد محافظت می شوند یا خیر؟

,

دانشمندان دانشکده پزشکی پکن آزمایشی بر روی میمون‌های ماکاکو به دلیل شباهت آنها با انسان‌ها انجام دادند تا دریابند که آیا دارای ایمنی کوتاه مدت در برابر این ویروس هستند یا خیر.

,

6 میمون با مقداری از ویروس سارس در نای خود آلوده شدند. علائم خفیف تا متوسطی در آنها ایجاد شد و بهبود آنها حدود 2 هفته به طول انجامید.

,

نویسندگان این تحقیق نوشتند: "28 روز پس از اولین عفونت، 4 میمون مقدار دیگری از این ویروس را دریافت کردند اما این بار علی‌رغم افزایش مختصر در دمای بدن هیچ علامتی از عفونت مجدد ظاهر نشد.

,

محققان با گرفتن نمونه‌های مکرر دریافتند که 3 روز پس از آلودگی میمون ها بار ویروسی به اوج خود رسید.

,

دانشمندان نوشتند که میمون‌ها پس از اولین عفونت، ایمنی قوی‌تری را نشان دادند و آنتی بادی‌های به اصطلاح خنثی‌تری تولید کردند که ممکن است از آنها در برابر عفونت مجدد کوتاه‌مدت محافظت کند.

,

به گفته نویسندگان، برای پی بردن به مدت دفاع ایمنی نیاز به انجام آزمایشات بیشتری است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه