اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

شناسایی ۴۰ منطقه حاشیه‌نشین در اراک و ساوه/اوقاف با استفاده از ظرفیت وقفی به مسائل اجتماعی ورود می‌کند

شناسایی ۴۰ منطقه حاشیه‌نشین در اراک و ساوه/اوقاف با استفاده از ظرفیت وقفی به مسائل اجتماعی ورود می‌کند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: در اراک ۱۷ منطقه و در ساوه ۲۳ منطقه محروم و حاشیه‌نشین شناسایی‌شده که در تمام این مناطق باید دفتر تسهیل گری راه‌اندازی و بودجه در اختیار آنها قرارگرفته شود اما فقط در یک محله اراک دفتر تسهیل گری آن هم با بودجه کم برای انجام کارهای جزئی راه اندازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ حجت الاسلام واحدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در آیین تودیع و معارفه معاون فرهنگی اداره کل  اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: انسان باید نسبت به مسئولیتی که در اختیارش قرار داده می شود امانت دار باشد و آن را بهتر از قبل به فرد دیگری تحویل دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و اجتماع بار معنایی سنگین و وسیعی دارد که در همه بخش های جامعه وجود دارد، گفت: ریشه تمام مشکلات اجتماعی مسائل فرهنگی است؛ لذا تمام افراد و مسئولان باید در رابطه با فرهنگ نقش خودشان را ایفا کنند تا از سرایت این مشکلات به تمام جامعه جلوگیری شود.

,

واحدی اظهار کرد: در اراک ۱۷ منطقه و در ساوه ۲۳ منطقه محروم و حاشیه نشین شناسایی شده که در تمام این مناطق باید دفتر تسهیل گری راه اندازی و بودجه در اختیار آنها قرار گرفته شود اما فقط در یک محله اراک دفتر تسهیل گری آن هم با بودجه کم برای انجام کارهای جزئی راه اندازی شده است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: اوقاف باید همانطور که از گذشته در مسائل فرهنگی نقش داشته است با استفاده از ظرفیت وقفی که در اختیار دارد در مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود کند و این اقداماتی را که انجام می دهد ملموس در جامعه نشان دهد تا مردم نسبت به نقش اوقاف و اقداماتی که انجام می دهد آگاه شوند.

,

حجت الاسلام عطاالهی رییس اداره اوقاف شهرستان ساوه نیز گفت: طی مدتی که در معاونت فرهنگی اوقاف استان خدمت کردم با توجه به اینکه دو سال اداره کل اوقاف استان فاقد این معاونت بود سعی کردم کارهای عقب افتاده را به جایگاه اصلی خودش برسانیم.

,

وی بیان کرد: در ساوه با توجه به اینکه ۲۳ منطقه محروم وجود دارد بیشترین تلاش را بر اجرای نیات واقفین که بیشتر در همین زمینه است قرار خواهیم داد.

,

حجت الاسلام آسوده معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان مرکزی نیز گفت: انجام برنامه های فرهنگی و اجتماعی در دستور کار این معاونت قرار دارد و سعی داریم در این راستا به شهرستان ها هم توجه کنیم.

,

وی اظهار کرد: سعی می کنیم اگر کاستی وجود دارد جبران کنیم و اعتماد مردم را مانند گذشته به اوقاف قوی تر از قبل کنیم.

,

گفتنی است در این آیین حجت الاسلام سعید عطاالهی به سمت رییس اداره اوقاف شهرستان ساوه منصوب شد و حجت الاسلام آسوده با حفظ سمت به سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی منصوب گردید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه