اخبار داغ

در پی گرانی روزانه قیمت گوشت مرغ بررسی شد؛

سفره مردم هر روز کوچکتر از دیروز/ کاهش تقاضا برای خرید مرغ

سفره مردم هر روز کوچکتر از دیروز/ کاهش تقاضا برای خرید مرغ
در پی گرانی‌های پی در پی اخیر هر روز یک قلم از اقلام خوراکی از سفره‌ها حذف می‌شود و هر روز یک گوشه از سفره مردم تا می‌خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، با توجه به اینکه هنوز کسب‌وکارها پس از برداشتن محدودیت‌های کرونایی رونق چندانی نداشته است و برخی افراد نیز بیکار شده‌اند، خبر گرانی اقلام خوراکی، اجاره مسکن و سایر کالاها کام مردم را بیشتر از هر زمانی تلخ کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  سفیر افلاک،,

این روزها با گرانی‌های پی در پی اجناس، هر روز گوشه‌ای از سفره مردم تا می‌خورد و قیمت‌های مصوب جدید از عهده قشر متوسط و ضعیف جامعه بر نمی‌آید.

,

پَر گرفتن مرغ از سفره مردم

, پَر گرفتن مرغ از سفره مردم, پَر گرفتن مرغ از سفره مردم,

سال گذشته با اوج گرفتن قیمت گوشت قرمز، مردم تقریبا گوشت مرغ را جایگزین این ماده پروتئینی کرده بودند اما حال با صعود قیمت‌ها، مرغ هم از سفره مردم پر کشیده است.

,

کمبود نهاده‌ها و افزایش قیمت آن طی ماه‌های اخیر سبب جوجه کشی برخی واحدهای تولید مرغ و بعضا عدم جوجه‌ریزی برخی واحدهای تولیدی دیگر شد که نتیجه آن اوج گرفتن قیمت مرغ در این فصل سال شده است.

,

منوچهر اسبکو رئیس اتاق اصناف لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به افزایش قیمت مرغ اظهار داشت: ریشه اصلی افزایش قیمت مرغ به نهادهای دامی برمی‌گردد که با افزایش قیمت مواد اولیه نهاده‌های دامی قیمت مرغ افزایش یافته است.

,

افزایش قیمت نهاده‌ها دامی

, افزایش قیمت نهاده‌ها دامی, افزایش قیمت نهاده‌ها دامی,

وی افزود: مصوب شده قیمت مرغ کیلویی ۱۰ هزار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید مرغداران از نهادهای دامی باشد که بعد از گذشت چند مرحله کیلویی ۱۵ هزار تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسد.

,

رئیس اتاق اصناف مرکز لرستان عنوان کرد: مرغداران این قیمت مصوب اتحادیه را قبول نمی‎کنند و معتقدند که قیمت خرید مرغ بیشتر از این مبلغ برای آن‌ها تمام شده و ضرر می‌کنند.

,

وی تصریح کرد: با برنامه‎ریزی صورت گرفته جلسه‌ای با سازمان صنعت، معدن و تجارت و پشتیبانی دام در راستای موضوع نرخ قیمت مرغ با مرغداران و نهادهای دامی برگزار می‌شود تا بتوانیم قیمت اولیه بین نهاده‌های دامی و مرغداران را کاهش و به نرخ مصوب برسانیم.

,

,

, ,

توزیع مرغ منجمد در سطح شهر

, توزیع مرغ منجمد در سطح شهر, توزیع مرغ منجمد در سطح شهر,

اسبکوه گفت: برای کاهش نرخ قیمت مرغ در حال حاضر یک سری مرغ منجمد شده را در بین فروشگاه‌های سطح شهر با کیلویی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده توزیع خواهیم کرد و با ۲۰ واحد صنفی خرده فروش مرغ هم در سطح شهر هماهنگی صورت گرفته که مرغ منجمد با همین قیمت بین آن‌ها توزیع شود که تا حدودی بتوانیم قیمت را کاهش دهیم.

,

وی اظهارداشت: با توجه به اطلاعیه‌ای که صادر شده هیچ واحدی صنفی حق خارج کردن مرغ زنده و کشتار را به خارج از استان ندارد که در صورت اتفاق برخورد قانونی خواهد شد.

,

گشت‌های نظارتی فعال شد

, گشت‌های نظارتی فعال شد, گشت‌های نظارتی فعال شد,

رئیس اتاق اصناف لرستان افزود: گشت‌های نظارتی مشترک با صنعت و معدن، تعزیرات، اماکن و اتاق اصناف فعال شده و کار نظارت صورت می‌گیرد که در حال حاضر تا قبل از نرخ مصوب کار نظارت سخت شده و با مشکل مواجه هستیم.

,

وی عنوان کرد: هیچ واحد صنفی پس از مصوب شدن قیمت هر کیلوی ۳۰۰ تومان فقط می‌تواند به قیمت مصوب اضافه کند بنابراین در صورت افزایش قیمت شدیداً با آن واحد برخورد و پلمپ می گردد.

,

اسبکو با اشاره به اینکه قیمت مدنظر ۱۵ هزار تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ است، بیان کرد: این نرخ، یک نرخ مصوب ستاد کشوری خواهد شد و همه جای کشور باید این قیمت صورت بگیرد و انشالله با مدیریت و همکاری ارگان‌های ذیربط در این زمینه هر چه سریع‌تر راهکاری صورت بگیرد و بتوانیم قیمت را کنترل کنیم.

,

,

, ,


وی خاطرنشان کرد: مردم در این روند نقش تاثیرگذار خواهند داشت و جزئی از دولت هستند و با دستگاه‌های نظارتی و انتظامی تعامل داشته باشند تا بتوانیم هرچه سریع‌تر به نرخ مصوب برسیم.

,
,

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه مرغ و ماهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: نرخ مصوب تنظیم بازار برای هر کیلو مرغ ۱۵هزار تومان است ولی قیمت فروش اتحادیه ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که دلیل افزایش قیمت به این خاطر است که مرغداران حاضر نیستند با قیمتی که ستاد تنظیم بازار مصوب کرده مرغشان را عرضه کنند.

,

تامین نهاده‌ها با ارز آزاد

, تامین نهاده‌ها با ارز آزاد, تامین نهاده‌ها با ارز آزاد,

وی با بیان اینکه مرغداران در زیان هستند چرا که نهاده‌ را با ارز آزاد تامین می‌کنند افزود: قیمت تمام شده مرغ زنده ستاد تنظیم بازار بیش ۱۰هزار تومان است و مرغ کشتارشده را نمی‌شود با قیمت ۱۵هزار تومان دست مردم داد؛ در حال حاضر قیمت تمام شده هر کیلو مرغ حدود ۱۷هزار تومان برای کشتارگاه است و کشتارگاه ۱۷هزار و ۳۰۰ تومان توزیع می‌کند و نهایتا ۱۸هزار و ۵۰۰ تومان توسط خرده فروشان توزیع می‌شود.

,

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی کشورعنوان کرد: بیشترنهاده‌ها وارادتی است به طوری که ۷۰ الی ۸۰ درصد سویا وارداتی است، همچنین داروی‌ها نیز اکثرا وارداتی است و همین امر بر قیمت تمام شده مرغ تاثیرگذار است.

,

وی تصریح کرد: مرغداران از اینکه سهمیه نهاده ندارند و واکسن را نمی‌توانند تامین کنند معترض هستند، واکسن ۳۰هزار تومانی الان۲۰۰هزار تومان شده است که حدود هفت برابر قیمت گذشته افزایش یافته است.

,

کاهش تقاضا برای خرید مرغ

, کاهش تقاضا برای خرید مرغ, کاهش تقاضا برای خرید مرغ,

یوسف خانی خاطرنشان کرد: تقاضا برای خرید مرغ در ایام شیوع کرونا کمتر بوده و از این پس تقاضا بهتر می‌شود؛ این تقاضا به گونه‌ای نیست که روی افزایش قیمت تاثیر داشته باشد.

,

وی گفت: دلیل افزایش قیمت مرغ کمبود نهاده و اینکه تعدادی از تولیدکنندگان نتوانستند جوجه کشی کنند و از طرفی نمی‌توانستند نهاده را تامین کنند، نهاده در بازار نیست و اگر باشد باید با کیلویی هفت هزار تومان خریداری کنند.

,

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی کشور اظهار داشت: به خاطر همین کمبود وعدم تامین نهاده، برخی واحدها جوجه‌ریزی نکردند و مقداری تولید کمتر شد و اگر صادرات همچنان ادامه داشته باشد این تولیدی که الان است جواب مصرف داخل را نمی‌دهد مگر نهاده را در اختیار تولیدکننده بگذارند و مرغداران برای تهیه نهاده در گرفتاری و عذاب نباشند.

,

جلوگیری از صادرات مرغ

, جلوگیری از صادرات مرغ, جلوگیری از صادرات مرغ,

وی افزود: با توجه به اینکه صادرات هم نیاز کشور است که با این وجود ممکن است صادراتمان نیز کاهش یابد؛ صادرات به صورت مقطعی ممنوع و آزاد می‌شود، اگر احساس شود تولیدمان کم است جلوی صادرات نیز گرفته می‌شود.

,

یوسف خانی عنوان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت به سقف رسیده است بنابراین احتمال افزایش مجدد نیست و به بیشتر از ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان نخواهد رسید و به نظر در حدود ۱۶ هزار تومان ثابت بماند.

,

وی بیان کرد: اکثر کالاها از فروردین ماه تاکنون صددرصد افزایش قیمت داشته، مرغ ۱۳هزار تومانی باید ۲۶ هزار تومان می‌شد پس می‌توان گفت مرغ تا قیمت ۲۰ هزار تومان ارزان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه