اخبار داغ

بعد از گذشت 17 سال؛

استقرار بنیاد مسکن در خلیل آباد ضرورتی غیرقابل انکار است

استقرار بنیاد مسکن در خلیل آباد ضرورتی غیرقابل انکار است
بعد از گذشت 17 سال از شهرستان شدن خلیل آباد با توجه به اینکه بیشترین جمعیت خلیل آباد را روستائیان تشکیل می‌دهد و همچنین شهرهای آن زیر 25 هزار نفر جمعیت دارند هنوز بنیاد مسکن در این شهرستان استقلال پیدا نکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 21 فروردین ماه 58 به فرمان حضرت امام (ره) با هدف تامین مسکن محرومان و به عنوان متولی توسعه و عمران روستایی کشور و ساخت واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر توسعه یافته و محروم به ویژه شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تاسیس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

توجه به بنیاد مسکن به بحث مسکن روستاها و توسعه مسکن روستاها باعث می شود که روستائیان کمتر به شهر مراجعه کنند و در واقع حضور فعال بنیاد مسکن در منطقه خود باعث کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها و بالطبع توانمندی جوامع روستایی می شود.

,

معمولاً مهمترین وظایفی که برای اداره بنیاد مسکن در هر منطقه و شهرستان برشماریم عبارت است از: 1. تهیه و اجرای طرح هادی روستا به منظور هدایت وضعیت فیزیکی و توسعه و عمران روستاها و ارائه تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاها، 2.صدور اسناد مالکیت روستایی 3.صدور پروانه ساختمان روستایی 4. طرح تعیین محدوده روستاها و بهسازی روستاهای نمونه 5. صدور اسناد مالکیت برای روستاها و اماکن شهری به ویژه شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک 6. تکمیل و اجرای طرح مسکن مهر نیز از مهمترین وظایف بنیاد مسکن محسوب می شود.

,

در سالهای نه چندان دور طرح مسکن مهر در شهرها با هدف مسکن دار شدن قشر ضعیف و کم درآمد اجرا شد و معمولاً در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاها این وظیفه برعهده بنیاد مسکن سپرده شده است و در حال حاضر بنیاد مسکن در بحث مسکن مهر تمدید اجاره های مسکن مهر و همکاری با صاحبان مساکن در جهت صدور سند اعیانی برای واحدهای ساخت شده را انجام می دهد.

,

صدور سند مالکیت روستایی بر اساس ماده 133 قانون برنامه سوم توسعه نیز از جمله کارهایی است که بنیاد مسکن انجام می دهد، در این قانون عنوان شده که در روستاها سند با دو هدف بهره مندی روستاها از سند رسمی و استفاده در تسهیلات بانکی و همچنین جلوگیری از بروز اختلافات ملکی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اجرا می شود.

,

همکاری در اجرای الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نیز از دیگر وظایفی است که می توان برای بنیاد مسکن نام برد و بر اساس این قانون بنیاد مسکن کمک می کند که در اماکن روستایی بتوان سند مالکیت صادر کرد و همچنین بتوانیم در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت کمک می شود که به سمت سند دار کردن مساکن شهری زیر 25 هزار نفر جمعیت برویم.

,

بعد از گذشت 17 سال از شهرستان شدن خلیل آباد با توجه به اینکه بیشترین جمعیت آن را روستائیان تشکیل می دهد و همچنین شهرهای آن زیر 25 هزار نفر جمعیت دارند انتظار بود که شاهد تاسیس بنیاد مسکن باشیم تا بتواند موارد ذکر شده را در شهرستان اجرایی کند ولی بنیاد مسکن که متولی توسعه و عمران روستاهای کشور هست و همچنین باید نقش پررنگی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و کمتر توسعه یافته دارد، هنوز در شهرستان مستقر نشده است هر چند که بنیاد مسکن در شهرستان کاشمر نیز کار خدمات دهی به متقاضیان شهرستان خلیل آباد را نیز بر عهده دارد و مردم شهرستان ناگزیر هستند برای طرح هادی روستاها و صدور اسناد مالکیت روستایی و بهره مندی از ماده 133 و قانون الحاق به اداره بنیاد مسکن کاشمر مراجعه کنند و شاهد هستیم که همه روزه در اداره بنیاد مسکن کاشمر تعداد زیادی از روستائیان شهرستان از دورترین نقطه که منطقه کویر است حضور پیدا می کنند.

,

شهر خلیل آباد سه فاز مسکن مهر اجرایی شده است و در این سه فاز نیاز هست که اجاره نامه های آنها در عرصه ساختمان های ساخته شده یا در حال ساخت هر چند وقت یک بار تمدید شود و همه این افراد باید سند اعیانی بگیرند و به همین منظور جمعیت قابل توجهی باید به کاشمر برای این اجرای این موارد به کاشمر مراجعه کنند و بسیاری از این افراد به دلیل مسافت راه از رفتن به کاشمر و تنظیم اجاره نیز امتناع می کنند که می تواند در آینده باعث اختلافات زیادی بین مالکین شود.

,

امیدواریم هر چه زودتر شاهد افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان خلیل آباد باشیم تا مسیر رفت و آمد به شهرستان همجوار و خطرهای پیش رو برای متقاضیان کمتر شود و مردم از نزدیک از این خدمات بهره مند شوند.

,

 

,

استقلال بنیاد مسکن از خواسته ها و مطالبات به حق مردم خلیل آباد است

, استقلال بنیاد مسکن از خواسته ها و مطالبات به حق مردم خلیل آباد است,

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در این خصوص بر ضرورت استقلال بنیاد مسکن در شهرستان تاکید کرد و اظهار داشت: استقلال اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خلیل آباد یکی از خواسته ها و مطالبات به حق مردم شهرستان است.

,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن هم اعلام آمادگی کرده است که اگر زمینی در شهر واگذار شود نسبت به ساخت آن اقدام کند.

,

 

,

بنیاد مسکن از زمین های شمال شهر برای ساختمان اداری استفاده کند

, بنیاد مسکن از زمین های شمال شهر برای ساختمان اداری استفاده کند,

رضا توکلی، رئیس شورای شهر خلیل آباد با تاکید بر استقرار اداره بنیاد مسکن در شهرستان تصریح کرد: پیش بینی توسعه شهر در شمال شهر شده است و تنوع انتخابی برای زمین نیست.

,

وی اذعان کرد: در شمال شهر نیز زمین هایی برای ساخت برخی ادارات واگذار شده است و سمت و سوی توسعه شهر در شمال است و بنیاد مسکن می تواند از زمین های شمال شهر برای ساخت و ساز اقدام کند

,

 

,

بنیاد مسکن در حال حاضر در ساختمان استیجاری مستقر شود

, بنیاد مسکن در حال حاضر در ساختمان استیجاری مستقر شود,

علیرضا زیبایی، عضو شورای شهر خلیل آباد با تاکید بر استقلال بنیاد مسکن در خلیل آباد عنوان کرد: یکی از دغدغه های مردم نیز استقرار این اداره در شهرستان است.

,

وی با بیان اینکه مردم از روستاهای کویر که به نوعی فاصله زیادی با شهر دارند برای مجوزهای ساخت و ساز خود باید فاصله زیادی را طی کند، تشریح کرد: اگر بخواهیم منتظر ساخت و ساز ساختمان اداری بنیاد مسکن باشیم مطمئناً بازه زمانی طولانی را طی خواهد کرد بنابراین بهتر است که در حال حاضر در یک ساختمان استیجاری مستقر شود تا ساختمان اصلی به بهره برداری برسد.

,

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه قیمت املاک در شهرستان خلیل آباد به سمت و سوی مشهد می رسد، بیان کرد: یکی از دلایل آن می تواند این باشد که یک روستایی زمانی که نمی تواند در روستا ساخت و ساز کند به شهرها روی می آورند.

,

وی همچنین تاکید کرد: متاسفانه نام شهر خلیل آباد  در لیست ثبت نامی  طرح ملی مسکن  نبود که اگر بود تاثیر زیادی درمتعادل سازی قیمت مسکن در خلیل آباد داشت.

,

 

,

استقرار بنیاد مسکن در شهرستان خلیل آباد نیز می تواند موثر باشد

, استقرار بنیاد مسکن در شهرستان خلیل آباد نیز می تواند موثر باشد,

حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم خلیل آباد در این خصوص ابراز کرد: بنیاد مسکن جزو اولین نهادیی است که در اولین ماه های انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و هدف اصلی آن بنیاد مسکن روستایی و ساخت و ساز و عمران و آبادانی روستاها است.

,

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن جزو نهادهایی به مانند کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و از نهادهای زائیده انقلاب بر خلاف وزارتخانه ها و نهادی های دیگر است، افزود: استقرار بنیاد مسکن در شهرستان خلیل آباد نیز می تواند موثر باشد و مطمئناً بنده هم پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.

,

نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ گفت: بنده تمام روستاهای شهرستان را رفته ام و یکی از مشکلات و اعتراضات مردم به تغییر کاربری ها و محدودها بر می گردد و بنیاد مسکن باید صبوری این را حل کند.

,

 

,

آمادگی استقرار بنیاد مسکن در خلیل آباد داریم / زمین رایگان با پروانه ساخت باید در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد

, آمادگی استقرار بنیاد مسکن در خلیل آباد داریم / زمین رایگان با پروانه ساخت باید در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد,

سید رضا موسوی نیا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم برسانیم، اظهار کرد: آمادگی کامل داریم که بنیاد مسکن را در خلیل آباد مستقر کنیم ولی مشروط به آن که شهرستان یک زمین با پروانه ساخت به صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد.

,

وی خاطرنشان کرد: استان هم از منابع خود بلافاصله مجاز به ساخت آن است و اگر امروز پروانه صادر شود مطمئناً از فردا شروع به کار می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه