اخبار داغ

نابودی کرونا با چراغ های ماوراء بنفش

نابودی کرونا با چراغ های ماوراء بنفش
لازم است تا با وجود رعایت فاصله اجتماعی در محیط های سرپوشیده از ماسک استفاده شود. کارکنان سیستم مراقبت های بهداشتی به خاطر پیشگیری از نفوذ کوچکترین قطرات تنفسی بیماران به ماسک N95 نیاز دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ بر اساس اعلام نیویورک‌تایمز، سازمان جهانی بهداشت در پی نامه ای سرگشاده که از سوی 239 دانشمند از 32 کشور ارسال شد، هشدار داده بود که کووید19 از طریق هوا منتقل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, نیویورک‌تایمز,

این روزنامه توضیح داد: "اگر انتقال از طریق هوا به ویژه در مکان های شلوغ با تهویه نامناسب، عامل قابل توجهی در همه گیری باشد، به تبع آن پیامدهای مهار آن نیز مهم خواهد بود. ممکن است لازم باشد تا با وجود رعایت فاصله اجتماعی در محیط های سرپوشیده از ماسک ها استفاده شود. کارکنان سیستم مراقبت های بهداشتی به خاطر پیشگیری از نفوذ کوچکترین قطرات تنفسی بیماران به آنها ممکن است به ماسک N95 نیاز داشته باشند. سیستم های تهویه مدارس، خانه های سالمندان، اقامتگاه ها و مشاغل ممکن است گردش هوا را به حداقل برسانند و فیلترهای قدرتمند جدیدی اضافه کنند. ممکن است برای از بین بردن ذرات ویروسی که در قطرات ریز محیط سرپوشیده شناور هستند چراغ های ماوراء بنفش لازم باشد."

,

بحث درباره تمایز بین قطرات تنفسی یا آئِروسُل (ذرات بیولوژیکی هوابُرد) بسیار است.

,

 

,

, ,

این روزنامه افزود: "سازمان جهانی بهداشت مدتها بر این باور بوده که کروناویروس با قطرات تنفسی بزرگی که از طریق سرفه و عطسه افراد آلوده خارج می شود، شیوع می یابد و به سرعت به زمین می افتد."

,

نیویورک‌تایمز توضیح داد: "این سازمان حتی در آخرین به روزرسانی خود با موضوع کروناویروس که در 29 ماه ژوئن منتشر شد گفت انتقال این ویروس از طریق هوا تنها پس از انجام فرایندهای پزشکی که منجر به ایجاد آئروسل ها یا قطرات کوچکتر از 5 میکرون می شود میسر است. به گفته این سازمان، تهویه مناسب و ماسک های N95 تنها در آن شرایط مورد نیاز است."

,

این روزنامه در پی مصاحبه با 20 دانشمند نوشت: "سازمان جهانی بهداشت به جای دستورالعمل کنترل عفونت، قبل و در طول همه گیری، اهمیت شستشوی دست ها حتی اگر شواهد محدودی برای انتقال این ویروس از طریق سطوح وجود داشته باشد را به عنوان راهکار پیشگیرانه اولیه ترویج داده است."

,

 

,

, ,

این متخصصان گفتند: "کروناویروس چه با قطرات بزرگی که بعد از عطسه از طریق هوا منتشر شده یا قطرات بسیار کوچکتری که از بازدم خارج می شوند در تمام اتاق پخش می شود و می تواند افرادی که در آن مکان نفس می کشند را آلوده کند."

,

"لینسی مار" کارشناس فناوری ویرجینیا گفت: "ما از سال 1946 تاکنون می دانیم که سرفه و صحبت کردن باعث ایجاد آئِروسُل ها (ذرات معلق در هوا) می شود."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه