اخبار داغ

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

خام فروشی معادن به هیچ عنوان قابل قبول نیست

خام فروشی معادن به هیچ عنوان قابل قبول نیست
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: خام فروشی معادن به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدصالح جوکار در دیدار با جمعی از مدیران معادن، صنایع و مدیران کل استان یزد با اشاره به حجم خام فروشی که در معادن استان صورت می‌گرفت اظهار داشت: خوراکی که باید در اختیار واحدهای تولیدی ما قرار گیرد همچنان به صورت خام از استان صادر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تشکیل کنسرسیوم معدن استان یزد تصریح کرد: تشکیل کنسرسیوم کار خوبی است و نمایندگان هم از این اقدام حمایت لازم را انجام می‌دهند.

,

وی افزود: البته باید این موضوع را هم در نظر داشت فولاد کشور ما چیزی نیست که برخی از جریان‌ها بخواهند به راحتی دست از سر آن بردارند و همچنان می‌خواهند به این صنعت نگاه پدرسالارانه خود را حفظ کنند.

,

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در بحث قانون و مقررات مشکل و خلاء وجود دارد به ما اعلام شود تا نسبت به اصلاح آن در مجلس اقدام کنیم.

,

جوکار ادامه داد: تمام نمایندگان استان با خام فروشی به صورت جدی مخالف هستیم و هر اقدامی لازم است برای حمایت از صنایع استان در راستای مقابله با خام فروشی انجام می‌دهیم.

,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از معادن حمایت می‌کنیم ولی از آنها هم می‌خواهیم که به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و سهم استان از معادن را پرداخت کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه سرمایه یزد به معادن است و اگر این سرمایه را هم نتوانیم برای استان استفاده کنیم، چیز دیگر برای یزد باقی نمی‌ماند، گفت: 40 درصد بیمه شدگان یکی از شهرستان‌های استان یزد غیربومی هستند و این به معنای آن است که فرهنگ سنتی و بومی یزد دستخوش یک سری تغییرات شده است.

,

رئیس کمیسون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه مشکل اصلی استان بحث آب است خاطرنشان کرد: اگر در ارتباط با آب اقدام درستی انجام ندهیم از سال 1400 به بعد به شدت با تنش آبی روبرو می‌شویم و قطعا معادن می‌توانند کمک مهمی به تامین آب کنند.

,

جوکار تصریح کرد: از معادن می‌خواهیم حساب‌های خود را به یزد بیاورند و مالیاتی که پرداخت می‌کنند هم در یزد انجام شود؛ این موضوع سبب می‌شود انتظار نمایندگان هم برآورده شود.

,

وی خاطرنشان کرد: در مجلس فراکسیون معدن و صنایع معدنی در راستای حمایت از معدن کاران و صنایع معدنی ایجاد شده و یقینا از طریق مجلس از این صنعت حمایت لازم را انجام می‌دهیم.

,

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس افزود: در حوزه قانون و قانون‌گذاری الان برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس است و اگر نیازی از سوی معادن برای گنجاندن در این برنامه احساس می‌شود به صورت مکتوب اعلام شود.

,

جوکار افزود: علی‌رغم اینکه در برنامه ششم توسعه تاکید ویژه بر اکتشافات بود، کمترین اقدام در این حوزه صورت گرفته و معادن ما الان سر سفره‌ای هستند که تا 10 یا 12 سال دیگر خوراکی در آن باقی نمی‌ماند.

,

عضو فراکسیون معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اکتشاف نباشد معادن و صنایع معدنی استان به شدت با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانند به همین صورت به حیات خود ادامه دهند.

,

وی با بیان اینکه شاید دولت در شرایط فعلی توانمندی برای این کار را نداشته باشد گفت: بخش خصوصی به این موضوع ورود کند و با ارائه پیشنهاد، اقدام به اکتشاف کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه