اخبار داغ

عجیب ترین میدان جزیره کیش

عجیب ترین میدان جزیره کیش
اوایل دهه هفتاد، عملیات اجرایی ساخت بازار مرجان در جزیره زیبا کیش شروع شد و طبق بررسی های صورت گفته و نقشه عملیاتی، قرار شد تا یک بازار حرفه‌ ای در مجاورت ساحل مرجان ساخته شود. همین طور طبق نقشه های کشیده شده و برنامه ریزی های صورت گرفته، شاهد انجام طرح ساخت میدانی به اسم مرجان نیز در جزیره کیش بودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افرادی که به این جزیره زیبا سفر کرده اند، همواره به این موضوع اشاره می‌ کنند که میدان مرجان کیش بدون هیچ شک و تردیدی، یکی از عجیب ترین میدان های این جزیره به حساب می آید. در تمامی دنیا، میدان ها به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری به حساب می آیند و گردشگران زیادی برای دیدن این میدان ها به کشورها و شهرهای مختلف سفر کرده و از آن ها بازدید می کنند. از مهم ترین میدان های دنیا می توان به میدان تایمز آمریکا، میدان سرخ مسکو، میدان سن مارکو ایتالیا، میدان پلازا ده مایو آرژانتین، میدان آزادی ایران، میدان گرت مارکت بلژیک و... اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با میدان جالب و عجیب مرجان کیش آشنا کرده و بیان کنیم که چه عاملی سبب شده تا این میدان بسیار عجیب و جالب باشد، پس با ما همراه باشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معرفی میدان مرجان کیش

,

اوایل دهه هفتاد، عملیات اجرایی ساخت بازار مرجان در جزیره زیبا کیش شروع شد و طبق بررسی های صورت گفته و نقشه عملیاتی، قرار شد تا یک بازار حرفه‌ ای در مجاورت ساحل مرجان ساخته شود. همین طور طبق نقشه های کشیده شده و برنامه ریزی های صورت گرفته، شاهد انجام طرح ساخت میدانی به اسم مرجان نیز در جزیره کیش بودیم.
در همان ابتدا این میدان عجیب به هیچ عنوان شباهتی به یک میدان نداشت. شما در میدان مرجان جزیره کیش شاهد موارد عجیب و غریبی خواهید بود. به عنوان اولین نکته این میدان ساختار عجیبی دارد و علاوه بر آن، اگر نگاهی نیز به داخل این میدان کنید، می ‌توانید با المان های عجیبی مواجه شوید که وجود این المان ها سبب شده تا ظاهر میدان مرجان غیر عادی باشد. 

,
,

میدان مرجان کیش

, میدان مرجان کیش,


المان های میدان مرجان کیش

,
,

در این میدان المان های سیمانی عجیبی به شکل مرغ سوخاری، تکه های پیتزا، یک رستوران بزرگ، آب نما، گیتار، گوشی تلفن سکه‌ ای و... وجود دارد که وجود هر یک از آن در داخل میدان سبب شده تا میدان مرجانی کیش بسیار عجیب و در عین حال جذاب باشد. در گذشته نیز در این میدان در شب های کیش، قرعه ‌کشی های مختلفی انجام می شد. این مکان میزبان مراسم های مختلفی در جزیره کیش بود. جذاب ترین و هیجان انگیز ترین کارهایی که در این میدان عجیب انجام می ‌شد این بود که در وسط آن استخری تعبیه شده بود و برنده جایزه قرعه کشی های شبانه کیش باید با کمک قایق به داخل استخر رفته و جایزه خود را دریافت می‌ کرد.

,

طراحی میدان مرجان کیش

,

طراحی میدان عجیب به شکلی است که آن به صورت یک طرفه و خلاف جهت می باشد. مسیر آن از سمت ساحل مرجان، به طرف میدان است، به صورتی که به شکل مستقیم در نگاه اول هیچ میدانی دیده نمی شود اما زمانی که شما به سمت میدان حرکت می کنید تازه متوجه آن می شوید. به دلیل طراحی اشتباه، بسیاری از افرادی که برای اولین بار به جزیره کیش سفر می کنند، با این میدان دچار مشکل می‌ شوند و همین طراحی عجیب باعث می شود تا شاهد تصادف های مختلفی در اطراف این میدان باشیم. به همین دلیل باید نام این میدان را نه تنها عجیب ترین میدان جزیره کیش، بلکه عجیب ترین و غیر عادی ترین میدان ایران نامید، زیرا بخش عمرانی منطقه آزاد کیش بدون هیچ دلیل منطقی میدان را به شکل عجیبی طراحی کرده و آن را ساخته است. بدون هیچ تردیدی، می ‌توان گفت نمونه این میدان نه تنها در دیگر شهرهای کشور بلکه حتی در سراسر دنیا وجود ندارد و این میدان با شکل عجیب خود سبب شده تا بسیاری از گردشگران تور کیش برای بازدید از آن به کیش سفر کنند.

, تور کیش,

 

,

Marjan Square, Kish

, Marjan Square, Kish,


بهترین زمان برای بازدید از میدان مرجان

,
, بهترین زمان برای بازدید از میدان مرجان,

اگر قصد دارید تا به جزیره کیش سفر کرده و از میدان مرجان بازدید کنید، لازم است تا بهترین زمان سفر به کیش را دانسته و سپس در این فصل به این جزیره زیبا سفر کنید. به دلیل شرایط آب و هوایی، جزیره کیش در فصل زمستان و روزهای سرد سال، بهترین شرایط را برای سفر داشته و بهترین وقت برای گردشگران به حساب می آید تا به این جزیره سفر کنند. شما می توانید در فصل ‌های سرد سال، آب و هوای بسیار خوب و فوق ‌العاده‌ ای را در این جزیره مشاهده کنید. بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش از اوایل دی ماه تا اواخر اردیبهشت ماه می باشد و در ماه فروردین شاهد حجم بسیار زیادی از گردشگر و مسافر در این جزیره هستیم. به دلیل سفر گردشگران بسیار زیاد به این جزیره در اولین ماه سال، فروردین ماه را پر مسافر ترین ماه کیش می نامند. در فصل تابستان به دلیل افزایش دمای هوا جزیره، شاهد کاهش گردشگر هستیم و این فصل زمان خوبی برای سفر به جزیره کیش نمی باشد، اما مدیران جزیره با برگزاری جشنواره های تابستانه سعی کرده اند تا گردشگران را حتی در این فصل نیز جذب جزیره کیش کنند.
برپایی برنامه های شاد، کنسرت ها، جنگ های شبانه، تئاتر ،کارناوال های شادی، قرعه کشی های مختلف و... در فصل تابستان سبب شده تا حتی در این زمان نیز شاهد آن باشیم که مسافران بسیار زیادی راهی جزیره کیش می شوند و از آن بازدید می کنند. هر ساله از تاریخ ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور، جشنواره تابستانی کیش برگزار می ‌شود. شما می توانید در هر فصلی از سال به جزیره کیش سفر کرده و از میدان عجیب مرجان آن دیدن کنید. 

,
,

 

,

میدان مرجان کیش

, میدان مرجان کیش,


اصلاح طراحی میدان مرجان کیش

,
,

همان طور که گفته شد، میدان مرجان از نظر طراحی بسیار عجیب است. عبور روزانه صدها گردشگر و توریست از این منطقه باعث شده تا طراحی عجیب و بسیار بد میدان برای مسافرین خطرآفرین شود. به همین دلیل بخش مدیریت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش تصمیم گرفته اند تا نگاهی دوباره به طراحی میدان مرجان کیش انداخته و سعی کنند تا با باز طراحی این منطقه، طراحی هندسی آن را بهبود بخشیده، زیبا سازی آن را تغییر داده و همین طور شاهد نورپردازی خوب و مطلوبی در این بخش از جزیره زیبا کیش باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه