اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری:

مجلس یازدهم با رویکرد اقتصادی باید پیش رود

مجلس یازدهم با رویکرد اقتصادی باید پیش رود
فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه رویکرد مجلس یازدهم رویکردی اقتصادی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ فرهاد رئیسی دهکردی ،رئیس شورای اسلامی استان امروز  در دیدار با نماینده محترم مردم شهرستان های شهرکرد،بن و سامان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی  رهبری و کارگزاران رسمی هدفشان در جهت تقویت شوراهای اسلامی بوده چرا که مشارکت مردم در حل بسیاری از امور بسیار راهگشاست.

رئیس شورای اسلامی استان با اشاره به بسیاری از قوانین منسوخ شده افزود: تاریخ تصویب اولین  قانون  شهرداری ها  1334/04/11  است  که فقط یک مرتبه  در تاریخ  1345/11/27   ‌قانون اصلاح پاره‌ای از مواد و الحاق مواد جدید به قانون شهرداری مصوب سال 1334 انجام گردید ، که می بایست با توجه به مقتضیات زمان این اصلاحیه به صورت مرتب و دوره ای انجام پذیرد .

وی  ادامه داد: شهرداری‌ پشتیبانی قانونی برای اصلاح سیستم درآمد زایی خود را ندارد، در این شرایط نمایندگان مجلس باید با حمایت از قانون مدیریت واحد لوایح و قوانین مربوط به آن را تصویب کنند و این تنها راه حل برای رفع مشکلات پیچیده شهرها است.

رئیسی دهکردی با اشاره  به دیدگاه دستگاه های دولتی نسبت به شوراهای اسلامی  اظهار داشت  : دستگاه های دولتی شوراهای اسلامی را رقیب خود می دانند که این دیدگاه درستی نیست و در واقع شوراهای اسلامی چهارمین قوه قانون گذار مملکت  است  ،  قوه ای که بستر مردمی آن از سایر قوا  بالاتر است و بعضی فکر می کنند اگر شوراها مسائلی ( در واقع حرف مردم) را انتقال دهند  قصد مقابله با دولت را دارند که در این شرایط نیز نمایندگان مجلس باید این سوء تفاهمات را مرتفع نمایند چرا که شوراهای اسلامی در بسیاری از مواقع تسهیل کننده مشکلات می باشند.

وی افزود: پیشنهاد میگردد نمایندگان مجلس شورای اسلامی کمیته و کارگروهی متشکل از فعالین شهرستانی تشکیل که مسائل و مطالبات مردمی  شهر به شهر و روستا به روستا جمع بندی و پیگیری گردد  چرا که موفقیت منتخبین مردم در گروه استفاده از نظرات مردم است ، مردمی که همیشه و در همه صحنه ها همراه نظام بوده اند .

رئیس دهکردی با اشاره به وضعیت اقتصادی اسف بار جامعه گفت: هیچ گونه ثبات قیمتی در زمینه های مختلف وجود ندارد  ، مردم از نمایندگان مجلس انتظار داشته مطالبات واقعی آنها را مد نظر قرار داده چرا که بیکاری بیداد میکند و هیچ خانواده ای نیست که جوان بیکار در آن نباشد و این مردم در زندگی روزمره خود مانده اند بر همین اساس می طلبد  رویکرد مجلس یازدهم رویکردی اقتصادی باشد .

رئیس شورای اسلامی استان اظهار داشت : با توجه به  شرایط کساد اقتصادی در ایام اپیدمی کرونا ویروس و تعطیلی صنوف، برای پرداخت کرایه مراکز تجاری، وسایل نقلیه و ...  نمایندگان مجلس شورای اسلامی بمنظور جلوگیری از صدور رأی قطعی در خصوص تصویب نامه شماره ت 9810/57602 ه مورخ 7/2/99 هیأت محترم وزیران مبنی بر امهال یا بخشودگی اجاره بهای اماکن واگذار شده به بخش خصوصی زیان دیده ناشی از بیماری کرونا تسریع نمایند .

وی همچنین عدم تخصیص بودجه به شوراهای اسلامی روستاها را از معضلات آنان برشمرد و گفت : بیشترین فعالیت در سطح روستا توسط شوراهای اسلامی روستاها انجام می گردد  اما در پرداخت حق آنها بودجه ای در اختیار نیست و مورد بی مهری قرار گرفته اند.

رئیسی دهکردی در پایان با اشاره به موضوع  انتقال آب استان گفت : با توجه به اینکه دفاع ما از انتقال آب چهارمحال و بختیاری یک دفاع حیاتی است  ، ضمن تشکر از پیگیری های  نمایندگان  این استان  در مجلس شورای اسلامی می طلبد تعاملی دو جانبه فی مابین نمایندگان چهارمحال و بختیاری و خوزستان در جهت پیگیری معضلات مربوط به آب استان قوت گیرد .

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه