اخبار داغ

مدیرکل مدیریت بحران لرستان:

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار مقابله با حریق در جنگل‌ها و مراتع/۱۵۰ نقطه بحرانی در لرستان شناسایی شد

اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار مقابله با حریق در جنگل‌ها و مراتع/۱۵۰ نقطه بحرانی در لرستان شناسایی شد
پازوکی گفت: برای مقابله و اطفای حریق در مراتع و جنگلهای لرستان یک میلیاد و 400 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی پازوکی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: هر ساله در فصل گرم تابستان، حریق در مراتع و جنگل‌ها افزایش می‌یابد که در حال حاضر لرستان در مقایسه با سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی با بیان اینکه طی چند روز اخیر ۱۰ هکتار در منطقه سفید کوه خرم‌آباد دچار حریق شد افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۰۰ هکتار از مراتع و اراضی لرستان دچار حریق شده است.

,

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به اینکه ۱۵۰ نقطه بحرانی در استان شناسایی شده است تصریح کرد: در این کانون‌های بحرانی، دیده‌بان‌هایی مستقر شده‌اند تا در صورت حریق بتوانند در کمترین زمان برای اطفا اقدام کنند.

,

وی گفت: علت بیش از ۹۵ درصد حریق‌ها انسانی بوده که گاهی در اثر یک بی‌احتیاطی و روشن کردن آتش، ممکن است حریق رخ دهد که تلاش داریم تا در این راستا آموزش‌های لازم را ارائه دهیم.

,

پازوکی با تاکید بر برخورد دستگاه‌ها با کسانی که عامدانه اقدام به حریق می‌کنند افزود: دستگاه قضایی به صورت ویژه و خارج از نوبت به جرائم کسانی که به صورت عمدی اقدام به آتش زدن مراتع می‌کنند برخورد خواهد کرد.

,

وی عنوان کرد: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مقابله با حریق و اطفا حریق در استان در اختیار منابع طبیعی و محیط زیست قرار داده شده تا بتوانند در زمان نیاز استفاده کنند.

,

مدیرکل مدیریت بحران لرستان تصریح کرد: کشیک اطفای حریق در منابع طبیعی و محیط زیست ایجاد شده، با آتش نشانی‌ها هماهنگی لازم صورت گرفته و همچنین در مناطق بحرانی تابلوهای هشدار دهنده نصب شده است.

,

وی بیان کرد: با یک هواپیمای گشت زنی قراردادی منعقد شده که بتواند سطح استان را بررسی و شناسایی کند و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهد؛ از ابتدای سال تاکنون تنها دو مورد از حریق‌ها عمدی بوده که به دادسرا برای رسیدگی ارجاع داده شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه