اخبار داغ

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان:

برداشت آب ۹۵۵ حلقه چاه غیرمجاز از سفره‌های زیرزمینی لرستان/۷۰ حلقه چاه مسدود می‌شود

برداشت آب ۹۵۵ حلقه چاه غیرمجاز از سفره‌های زیرزمینی لرستان/۷۰ حلقه چاه مسدود می‌شود
حسن نژاد گفت: 955 حلقه چاه آب کشاورزی غیر مجاز در استان وجود دارد که امسال 70 حلقه مسدود می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داریوش حسن نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: طی سه ماهه نخست امسال ۹ حلقه چاه آب غیر مجاز در استان مسدود شد و در حال حاضر ۹۵۵ حلقه چاه آب غیر مجاز در استان وجود دارد که برنامه ریزی شده تا پایان سال ۷۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: از این تعداد چاه غیر مجاز ۱۷۶ حلقه فرم یک هستند که قبل از سال ۸۵ حفر شده و به عنوان چاه غیر مجاز شناسایی شده است که براساس دستورالعمل وزارت نیرو، مجوزدار کردن این چاه ها‌ در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: برخی از چاه‌ها غیر مجاز شناسایی شده در فاصله کمتر از ۵۰۰ متری رودخانه‌های اصلی قراردارد و به عنوان چاه حریمی بوده به طوری که چاه به صورت دستی به عمق کمتر از ۵۰ متر حفر شده است بنابراین به شرط نصب کنتور و پرداخت بدهی‌های قبلی و انجام تشریفات قانونی، مجوز صادر خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۳ حلقه چاه آب غیر مجاز در استان مسدود شد و امسال تلاش داریم ۷۰ حلقه دیگر مسدود شود و تعیین تکلیف چاه ها در دستور شرکت کار قرار دارد.

,

حسن نژاد گفت: تنها شهرستانی که هیچ چاه غیر مجاز آب کشاورزی ندارد، شهرستان ازنا است و کلیه چاه ها در این شهرستان مجهز به کنتور هوشمند است.

,

وی با اشاره به نصب کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی افزود: امسال برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا۱۹۰کنتور هوشمند در چاه های آب کشاورزی استان لرستان نصب شود.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: افرادی که برای تمدید پروانه مراجعه کنند ملزم به نصب کنتور هوشمند هستند؛ هدف از نصب کنتور جلوگیری از برداشت‌های بی رویه آب در بخش کشاورزی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه