اخبار داغ

وزیر کار سابق آمریکا نقد کرد؛

میلیون‌ها آمریکایی در معرض فقر و بیچارگی ناشی از کرونا

میلیون‌ها آمریکایی در معرض فقر و بیچارگی ناشی از کرونا
ترامپ هنوز هیچ برنامه ملی برای آزمایش، ردیابی و قرنطینه کردن افراد مبتلا به کووید19 ندارد. تاکنون نزدیک به 130000 نفر جان خود را از دست داده اند اما هنوز کسی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "رابرت ریچ" استاد دانشگاه کالیفرنیا و وزیر کار سابق آمریکا طی یادداشتی نوشت، گزارش دونالد ترامپ درباره مشاغل که در ماه ژوئن سیر صعودی اندکی داشت، اثبات می کند که اقتصاد آمریکا در حال عقب نشینی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, رابرت ریچ,

وزارت کار اطلاعاتی را در هفته منتهی به 12 ژوئن زمانی که آمریکا روزانه 25000 مورد جدید ابتلا به کووید19 گزارش می کرد، گردآوری کرد. این رقم در هفته گذشته 55000 مورد بود.

,

اقتصاد عقب نمی رود. در حال حاضر تنها نیمی از افراد دارای صلاحیت سنی مشغول به کار هستند که کمترین نسبت در بیش از 70 سال را دارد. کووید19 در حال بازگشت است و تا زمانی که به درستی مهار نشود، اقتصاد شانسی ندارد.

,

همانطور که ترامپ ادعا می کند، افزایش موارد ابتلا به کووید19 به خاطر انجام تست های بیشتر در آمریکا نیست. حتی وقتی تست ها کاهش می یابند، موارد ابتلا در حال افزایش است.

,

 

,

, ,

با وجود کاهش 14 درصدی شمار آزمایش ها، موارد عفونت در ویسکانسین طی 2 هفته گذشته 28 درصد افزایش داشته است. بیمارستان های تگزاس، فلوریدا و آریزونا با بیماران کووید19 پر شده اند. انتظار می رود که مرگ و میرها سیر صعودی خود را دوباره از سر بگیرند.

,

این افزایش در حال وقوع است، زیرا آمریکا قبل از مهار کردن کووید19 بازگشایی شد.

,

ترامپ به خاطر روز انتخابات به قدری در پی داشتن اقتصاد خوب بود که در برابر آنچه برای مهار این ویروس ضروری بود، مقاومت کرد. او همه چیز را به فرمانداران و مقامات محلی سپرد، سپس هشدار داد که درمان می تواند بدتر از بیماری باشد. وی همچنین از شهروندان خواست تا ایالت های خود را از محدودیت های بهداشت عمومی آزاد کنند.

,

ترامپ هنوز هیچ برنامه ملی برای آزمایش، ردیابی و قرنطینه کردن افراد مبتلا به کووید19 ندارد. او حتی از مردم آمریکا نخواست تا از ماسک استفاده کنند. هفته گذشته، دموکرات ها او را به عدم استفاده از 14 میلیارد دلار بودجه ای که کنگره در ماه آوریل برای آزمایش و ردیابی این ویروس اختصاص داده بود متهم کردند.

,

هرگز درگیری بین مهار کووید19 و بازگرداندن اقتصاد به مسیر خود، وجود نداشته است. مورد اول همیشه پیش نیاز دومی بود. ترامپ با عدم مهار ویروس نه تنها منجر به مرگ غیر ضروری ده ها هزار نفر شده، بلکه اقتصاد را به بن بست رسانده است.

,

سیر صعودی اندک مشاغل در ماه ژوئن به دلیل بازگشایی عجولانه بود که اکنون برعکس شده است.

,

"داگ دوسی" فرماندار جمهوری‌خواه آریزونا در ابتدا از دستور زدن ماسک خودداری کرد و حتی مانع مقامات محلی از این کار شد. وی هفته گذشته تمام باشگاه ها، کافه ها و سینماها را تعطیل کرد. فرمانداران فلوریدا، تگزاس و کالیفرنیا نیز محدودیت ها را مجدد اعمال کرده اند.

,

اخیرا مقامات شهرستان "میامی دِید" در فلوریدا بازگشایی سینماها، مراکز بازی، کنسرت ها، سالن های بولینگ و سرگرمی های بزرگسالان را تصویب کردند، اما اکنون دوباره آنها را بسته اند.

,

در تمام آمریکا، تعطیلی مجدد گسترده ای به اندازه تصادفی بودن بازگشایی آن در جریان است. نزدیک به 130000 نفر در بزرگترین بهداشت عمومی اضطراری تاریخ آمریکا جان خود را از دست داده اند اما هنوز کسی مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

,

تجدید قوا کنید. نه تنها در ماه های آتی جان بسیاری از مردم توسط این ویروس گرفته خواهد شد، بلکه میلیون ها آمریکایی در معرض فقر و بیچارگی قرار می گیرند. مزایای بیکاری که در ماه مارس توسط کنگره تصویب شد در 31 ماه جولای به پایان می رسد. حدود یک پنجم از مستأجران تا 30 ماه سپتامبر در معرض خطر تخلیه خانه قرار دارند. از ماه مارس تاکنون نرخ تخلف در وام مسکن به بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

,

طبق برآوردها، 25 میلیون آمریکایی بیمه درمانی خود را از دست داده یا خواهند داد. سیستم شکننده مراقبت از کودک در آمریکا در معرض خطر فروپاشی است، با این پیامد که صدها هزار والدین شاغل قادر به بازگشتن به کار حتی در صورت وجود شغل، نخواهند بود.

,

واکنش ترامپ و دولت وی به این فاجعه بزرگ چیست؟ هیچ. جمهوری‌خواهان مجلس سنا سعی دارند تا با تصویب لایحه دفاعی 740 میلیارد دلاری، قانون تأمین مسکن و کمک هزینه غذا را نادیده گرفته و از بین ببرند.

,

آنها از افزایش مزایای بیکاری بعد از ماه جولای خودداری می کنند و می گویند که این مزایا آمریکایی ها را از بازگشت به کار دور می کند.

,

ترامپ تنها یک کار را انجام داده است. وی از دیوان عالی کشور خواسته تا قانون مراقبت مقرون به صرفه (اوباما کِر) را لغو کند. اگر این دادگاه با این پیشنهاد موافقت کند، بیمه درمانی 23 میلیون آمریکایی پایان می یابد و 0.1 درصد کاهش مالیاتی (حدود 198000 دلار در سال) را نصیب ثروتمندترین افراد می کند.

,

این یک حماقت محض است. اولویت باید کنترل این بیماری همه گیر و کمک به نجات جان آمریکایی ها به لحاظ جسمی و مالی باشد. هر اهمال کاری از نظر اخلاقی غیر قابل دفاع است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه