اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان :

تعداد شهرستان های قرمز هرمزگان به ۱۰ رسید

تعداد شهرستان های قرمز هرمزگان به ۱۰ رسید
فرشیدی از اضافه شدن تعداد شهرهای قرمز استان خبرداد و گفت: اکنون ده شهرستان استان در وضعیت قرمز قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز، دکتر حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروزدر جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، قشم، کیش، بندرلنگه، پارسیان، بستک و بندرخمیر در شرایط قرمز هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: در این شهرستان‌های با وضعیت قرمز دستورالعمل‌های بهداشتی با شدت بیشتری اجرا می‌شود تا سریع‌تر از این وضعیت خارج شوند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد : از اول خرداد تا ۱۴ تیرماه، چهار هزار و ۳۸ مورد بستری داشتیم که یا با تشخیص قطعی به بیماری کووید ۱۹ یا مشکوک بودند و تحت درمان بالینی قرار گرفتند.

,

فرشیدی با اشاره به اینکه از این شمار تاکنون سه هزار و ۳۷۸ نفر با بهبودی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند، خاطرنشان کرد: ۵۲۰ نفر هم در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان بستری هستند که حدود ۸۰ بیمار در بخش آی سی یو هستند.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون ۳۰۹ نفر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

,

فرشیدی اضافه کرد: ۸۰ نفر جز موارد فوتی مشکوک به کرونا هستند که جواب تست آن‌ها منفی شده است، ولی با استفاده از سی‌تی‌اسکن و اقدامات درمانی دیگر، کرونا تشخیص داده‌شده است.

,

وی بیان کرد: در ده روز گذشته استفاده از ماسک در استان و به‌خصوص شهر بندرعباس در بین مردم، کسبه، رانندگان تاکسی و در ادارات ۸۴ درصد اجباری اعلام‌شده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی در استان به‌درستی رعایت نمی‌شود و هنوز تجمعات بالاتر از ده نفر، دورهمی و مراسم‌های مختلف عروسی و ترحیم برگزار می‌شود.

,

فرشیدی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از ابتلای فرد به بیماری کرونا جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: مردم فقط برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند تا رفت‌وآمد در شهر کاهش یابد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه ماسک به‌طور صد در صد در کاهش انتقال بیماری کووید ۱۹ تأثیر دارد و در محیط سربسته حتماً باید ماسک زده شود، افزود: اگر یک بیمار از ماسک استفاده کند و طرف مقابل ماسک نداشته باشد احتمال انتقال بیماری تا ۷۵ درصد کاهش می‌یابد.

,

وی ادامه داد: اگر دو نفر از ماسک استفاده کنند احتمال انتقال بیماری تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد و درصورتی‌که فاصله یک و نیم متر رعایت شود احتمال انتقال صفر است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اقدامات فرهنگی در رعایت بیشتر نکات بهداشتی از طرف مردم، خاطرنشان کرد: تمامی رده‌های شغلی و صنفی باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به تعهد اجتماعی پایبند باشند در غیر این صورت با آنان برخورد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه