اخبار داغ

ماجرای زنان بدنساز از فضای مجازی تا واقعیت؛

پای زندگی سیندرلایی اینستگرام به ورزش بانوان رسید

پای زندگی سیندرلایی اینستگرام به ورزش بانوان رسید
کارشناس حوزه ورزش بانوان گفت: فضای مجازی در هر لحظه میلیون ها فیلم و تصویر را به اشتراک عموم می گذارد و کانال های تلگرامی، اینستاگرام و اغلب کانال های ماهواره ای به طور ویژه به جوانی و زیبایی اندام می پردازند و هم‌ذات‌پنداری مخاطب با آنچه از دریچه دوربین و یا گذشته از فیلتر فتوشاپ می بیند او را به طور ویژه برای رسیدن به اندام به اصطلاح خوش فرم و متناسب و بعضا رویایی ترغیب می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه الماسی در گفت و با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: اهمیت تحرک فیزیکی در زندگی قرن حاضر همواره مورد توجه علاقمندان به سبک زندگی سالم بوده ، چرا که حرکت به سمت سبک زندگی ماشینی و دیجیتال انسان را با حداقل فعالیت جسمانی همراه کرده است، موضوعی که طبق یافته های علمی مخاطرات جسمی و حتی روانی را به دنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

کارشناس حوزه ورزش بانوان تصریح کرد: در دورانی که حتی کودکان کمترین فعالیت را نسبت به کودکی والدین خود تجربه می کنند و فست فودها پرکالری حداقل چند وعده غذایی خانواده را در هفته یا ماه به خود اختصاص می دهند، اهمیت تحرک و فعالیت ورزشی را نمی توان نادیده گرفت و به نوعی رکن اصلی سلامتی در گرو آن است

,

وی افزود: ورزش و فعالیت بدنی منظم برای تمامی سنین و شرایط خاص سلامت جسمانی اجتماعی و فکری را نیز فراهم می کند، شخصی که فعالیت بدنی منظمی دارد رژیم غذایی بهتری و روابط اجتماعی موثرتری را با افراد برقرار می کند علاوه بر آن کشش کمتری برای مصرف دخانیات والکل و مواد مخدر دارد.

,

الماسی ادامه داد: در خانواده مادر به نوعی نیرو محرکه است به طوری که می تواند سبک زندگی سالم را به شکلی ساختاری در خانواده نهادینه کند، ورزش کردن و فعالیت فیزیکی مادر علاوه بر سلامتی جسمی و روانی او دیگر اعضای خانواده به ویژه فرزندان را به سمت تحرک و فعالیت های ورزشی سوق می دهد و در میان گسترش فضای مجازی و بازی های رایانه ای توجه بیشتر به بازی ها و فعالیت های فیزیکی را دو چندان می کند.

,

سمیه الماسی خاطرنشان کرد: ورزش کردن گاه از جنبه اختصاصی و به نوعی حرفه ای پیگیری می شود چیزی که شاید تنها یک درصد افراد جامعه را شامل شده و مستلزم فعالیت های سخت فیزیکی می شود و لذت بردن و سلامت در حاشیه اهداف آن قرار می گیرد.

,

کارشناس حوزه ورزش بانوان گفت: در حالی که فعالیت ورزشی معمول و بعضا سبک، صرفا هدف سلامتی فیزیکی و روانی را دنبال می کند و باید جزئی از زندگی هر فرد سالمی باشد؛ ورزش با هدف سلامتی و حفظ آمادگی جسمانی حتی یک پیاده روی ساده را نیز در برمی گیرد که درعین سادگی می تواند بسیار در سلامت بدن موثر واقع شود.

,

رویایی که شبکه های ماهواره ای برای جوانان ترسیم می کنند

, رویایی که شبکه های ماهواره ای برای جوانان ترسیم می کنند, رویایی که شبکه های ماهواره ای برای جوانان ترسیم می کنند,

الماسی عنوان کرد: با توجه به گسترش رسانه ها و به ویژه فضای مجازی که در هر لحظه میلیون ها فیلم و تصویر را به اشتراک عموم می گذارد و فضای مجازی و رسانه ای علی الخصوص کانال های تلگرامی، صفحات اینستاگرام و اغلب کانال های ماهواره ای فارسی زبان که به طور ویژه به جوانی و زیبایی اندام می پردازند و هم ذات پنداری مخاطب با آنچه از دریچه دوربین و یا گذشته از فیلتر فتوشاپ می بیند او را به طور ویژه برای رسیدن به اندام به اصطلاح خوش فرم و متناسب و بعضا رویایی ترغیب می کند.
سمیه الماسی اذعان کرد: در این میان توجه به ورزش بدنسازی به عنوان موثرترین انتخاب در رسیدن به بدنی ایده ال در این سال ها به جد افزایش یافته است و امروز نسبت به گذشته که تقریبا بیشتر دوستداران این رشته ورزشی را مردان تشکیل می دادند پیکان توجه بانوان را نیز به طور ویژه جلب کرده است.

,
,

تفاوت بدنسازی در بانوان و آقایان

, تفاوت بدنسازی در بانوان و آقایان, تفاوت بدنسازی در بانوان و آقایان,

این کارشناس حوزه ورزش بانوان در ادامه افزود: اما آیا بانوان به ورزش بدنسازی به دید تناسب اندام می نگرند و یا رسیدن به حجم عضلانی قابل توجه وبه اصطلاح سیکس بک شدن هم دغدغه آنها شده است؟ ورزش بدنسازی می تواند در بانوان یک ورزش مناسب برای رسیدن به تناسب اندام و قدرت عضلانی باشد، اما آنچه مسلم است چون حجم گیری آن هم به شکل قابل توجه امر راحتی نیست چرا که در مردان به دلیل هورمون های جنسی مردانه ظرفیت حجم پذیری عضلات کاملا متفاوت از بانوان است و رسیدن به حجم مشابه در یک خانم عملا بسیار سخت تر خواهد بود و در بیشتر موارد فقط مصرف هورمون می تواند به حجم های عجیب و غریبی منجر شود که بعضا در تصاویر اینستاگرامی آن را مشاهده می کنیم.

,

وی افزود: ورزش بدنسازی به شکل اصولی و قاعده مند و به نوعی به دور از تبلیغات سوء و کاذب می تواند تناسب اندام بانوان را در کنار ظرافت هایشان و تضمین سلامتی حفظ کند؛ با توجه به منابع تصویری فراوانی که در آنها هر کس نسخه ورزشی خود را با تبلیغات پر رنگ و لعاب به دیگران عرضه می کند بهترین روش نگاه علمی به ورزش  و بهره گیری از کارشناسان تجربی و آکادمیک این حوزه است و حتما مشاوره های دقیق و علمی را چاشنی فعالیت بدنی سالم کنیم.

,

اثراتی که بدنسازی غیرآکادمیک بر بدن می گذارد 

, اثراتی که بدنسازی غیرآکادمیک بر بدن می گذارد , اثراتی که بدنسازی غیرآکادمیک بر بدن می گذارد ,

سمیه الماسی گفت: از تمام بانوان تقاضا داریم، اسیر تبلیغات سو نشده و بدون تحقیق روشی را نپذیرند، چرا که ما بسیاری از اثرات سو را در کسانی که با تبلیغاتی که وجود داشته روشی را دنبال کردند، اما امروز حتی سلامتی آن ها دچار مشکل شده است.

,

این کارشناس حوزه ورزش بانوان بیان کرد: سلامتی بانوان در جامعه نیاز به برنامه ریزی بیشتر، اطلاع رسانی و آگاهی بیشتر دارد، چرا که سلامت آن ها می تواند سلامت جامعه را در روح و جسم به ارمغان بیاورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه