اخبار داغ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

مرمت بخش‌های تخریب‌شده قلعه بارده در حال انجام است

مرمت بخش‌های تخریب‌شده قلعه بارده در حال انجام است
مهرداد جوادی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از آغاز عملیات مرمت بخش‌های تخریب شده قلعه بارده بر اثر بارندگی‌های اسفندماه سال گذشته خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد جوادی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  با تخریب بخش از  دیوار و برج جبهه شرقی قلعه تاریخی بارده ، یک میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار ملی به منظور مرمت اضطراری این قلعه تخصیص داده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: پس از فراخوان انتخاب پیمانکار، بلافاصله مرمت بخش‌های تخریب شده قلعه تاریخی بارده در بارندگی‌های اسفندماه پارسال آغاز شد.

وی یادآور شد: طی سال‌های گذشته هفت میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای مرمت، استحکام‌بخشی، بام‌سازی، سبک‌سازی، اندود حفاظتی، اجرای شمع‌بندی حفاظتی و تخلیه نخاله‌های این قلعه هزینه شده است.

به گزارش جهانبین نیوز، قلعه تاریخی بارده شهرستان بن چهارمحال و بختیاری مربوط به دوران قاجاریه و دارای پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع عرصه با زیربنای افزون‌بر هشت هزار مترمربع است ، این بنای تاریخی ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۱۲۴۰۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

روستای بارده شهرستان بن در ۵۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه