اخبار داغ

معرفی پر فروش ترین کتاب های بانک کتاب

معرفی پر فروش ترین کتاب های بانک کتاب
در این مقاله دو مورد از رمان های تاریخی و بسیار جذاب معرفی شده که برای خرید آن ها می توانید به سایت تلکتاب مراجعه کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این مقاله دو مورد از رمان های تاریخی و بسیار جذاب معرفی شده که برای خرید آن ها می توانید به سایت تلکتاب مراجعه کنید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تلکتاب,

ر­ه­ش: رضا امیرخانی

, ر­ه­ش: رضا امیرخانی,

جدیدترین کتاب رضا امیرخانی ر­ه­ش نام دارد. معنای نام این کتاب از مصدر رهیدن گرفته شده و به این نوع اسم ها، اسم مصدر و اسم حاصل مصدر نیز گفته می­شود. از ر­ه­ش می­توان برداشت های دیگر مانند: رها شدن و رهایی نیز استنباط کرد و حتی می­توان آن را برعکس نیز خواند که واژه شهر ساخته می­شود. رضا امیرخانی در رمان ر­ه­ش به موضوع توسعه شهری پرداخته و در قالب یک داستان زندگی زوجی معمار در تهران و تاثیرات توسعه شهری بر زندگی این زوج را به تصویر کشیده است.

,

 این داستان از دید زنی میان سال به نام لیا نقل می شود. لیا و همسرش معمار هستند و با یکدیگر در رابطه با مدیریت و توسعه نامتوازن شهری اختلافات و کشمکش هایی دارند. بر اساس گفته رضا امیرخانی: این اثر یک رمان معماری است که در آن به سراغ واکاوی این مسئله می­رود که چه اتفاقاتی برای شهر اتفاق خواهد افتاد. رضا امیرخانی معتقد است شهرهای بزرگ دارای الگوهای توسعه متنوع و متفاوتی هستند. از توسعه شهرهای بزرگ دنیا معمولا با نام عبرت بزرگ یا عبرت منفی یاد می شود.

,

برای مثال: شهری مانند لس انجلس در آمریکا تا کنون بسیار توسعه یافته است اما همه به آن شهر از دست رفته می­گویند. تمام شهرهای آمریکا این را می­دانند که نباید شهر شان مثل لس آنجلس شود. در ایران این موضوع برعکس است. شهری مانند: تهران تا این اندازه که قابل مشاهده است بزرگ می­شود، هوای آن آلوده شده و روز به روز به آلودگی آن افزوده می­شود و از سوی دیگر، دیگر شهرهای ایران نیز سعی دارند شبیه تهران شوند. من راه حلی برای تهران ندارم ولی شهرهایی مثل: شیراز، مشهد، اصفهان نباید شبیه تهران می­شدند که متاسفانه این اتفاق افتاد و این را می­دانم که شهری مثل کاشان نباید شبیه به تهران شود و این موضوع دارد اتفاق می­افتد. ر­ه­ش از انتشارات افق با 3000 نسخه تیتراژ منتشر شد که با قیمت 18 هزار تومان به بازار روانه شده است.

,

تراژدی تنهایی یکی از جدیدترین کتاب های تلکتاب است که می توانید آن را به صورت آنلاین فقط با چند کلیک خریداری کنید.

, تراژدی تنهایی,

عشق و چیز های دیگر؛ مصطفی مستور

, عشق و چیز های دیگر؛ مصطفی مستور,

با روایتی ساده در کتاب عشق و چیز های دیگر رو به رو هستیم. نویسنده راوی را با عبارات ساده معرفی می­کند و  برای مشاهده نتیجه آخر داستان شما را بدرقه می­کند. در پایان هم شما را با یک شگفتی وادار به بستن کتاب می ­کند. شاید بیشتر از تکرار زیبا و دلچسب واژگان این نویسنده، استفاده از مفاهیم و تزریق آن به شکل جرعه جرعه است. مصطفی مستور در مقام یک داستان نویس نه اهل صادر کردن بیانیه است و نه قصد نوشتن داستانی رومانتیک دارد.

, مصطفی مستور,

او در ابتدای این رمان چند خط صحبت کرده که شاید بتوان آن را به عنوان مقدمه در نظر گرفت. مقدمه کتاب، این داستان را برای افرادی که دید جدی به زندگی دارند، مناسب می داند. و معتقد است که این مهم ترین کاری است که او باید قبل از مرگش آن را به پایان برساند و به آن سر و سامان دهد. وی تاکید می­کند که نوشتن درباره چیزی که باعث عبرت دیگران ­شود، کاری بسیار اخلاقی و نزدیک به انسانیت است.

,

رسیدن به تعریفی از حقیقت انسان و زندگی او آن چیزی است که او در کتاب عشق و چیزهای دیگر سعی کرده تا از عهده آن بر بیاید. حقیقتی که مستور از آن یاد می­کند این است که اگر به درک و حس برسد، این توانایی را دارد که بسیاری از احساسات انسانی را به تعریفی نو و جدید تبدیل کند و آن را به چیزی عظیم تر و فراتر از کلیشه ها برساند. شاید او نیز در همین مدار است؛ چرا که انسانی را ترسیم می­کند که عشق را به چیز های دیگر در زندگی خود ترجیح می­دهد. همچنین در مقابل، انسانی را به تصویر می کشد که در مقابل عشق چیزهای دیگر را ترجیح می­دهد. در مدار و گذر زندگی هر دو آن ها این را می­فهمند که در زندگی نه عشق و نه هیچ چیز دیگری به تنهایی کامل کننده زندگی انسان نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه