اخبار داغ

پرونده باز مدارس ناایمن در تهران/ وجود ۲۲ هزار کلاس فرسوده در پایتخت

پرونده باز مدارس ناایمن در تهران/ وجود ۲۲ هزار کلاس فرسوده در پایتخت
هفته گذشته انفجار و آتش‌سوزی در کلینیک سینامهر شمیران در تهران ۱۹ نفر را به کام مرگ کشاند و بار دیگر زنگ خطر ناایمنی ساختمان‌های عمومی را به صدا در آورد. مدارس نیز از جمله ساختمان‌ها و فضاهای ناایمنی هستند که سال‌هاست روند بازسازی و نوسازی آنها به کندی پیش می‌رود حال آنکه بارها درباره خطرات پیش روی دانش‌آموزان بواسطه حضور در این مدارس صحبت اما اقدامات لازم صورت نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛استان تهران دارای بیشترین جمعیت دانش آموزی و بالاترین‌آمار مدارس فرسوده در سطح کشور است و ساختمان‌های باقدمت بالای ۵۰ ساله همچنان به عنوان فضای آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کنار موضوع بخاری‌های نفتی و مدارسی که هراز چندگاهی در فصول سرد سال در آتش این محرومیت و کوتاهی‌ها می‌سوزند؛ نمی‌توان از خطر وجود مدارس فرسوده و ناایمن به سادگی عبور کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
علی شهری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مدرسه کانون تحولات کودکان و نوجوانان است و به هر میزان ایمن و به روز باشد فرزندانمان با آرامش خاطر بیشتری در آن تحصیل می‌کنند اظهار کرد: استان تهران در عین حال که بیشترین تعداد دانش‌آموزان در میان استان‌های کشور را دارد؛ بیشترین مدارس فرسوده را هم در خود جای داده است.
,
 
,
چند کلاس درس فرسوده در تهران داریم؟
, چند کلاس درس فرسوده در تهران داریم؟, چند کلاس درس فرسوده در تهران داریم؟,
 
,
وی افزود: تهران از یک سو بیشترین آمار مدارس فرسوده را دارد و از طرفی به علت افزایش جمعیت دانش آموزی نیازمند ساخت مدارس جدید نیز هست. بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در مدارس استان داریم. بازسازی ۲۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس فرسوده تهران به بودجه‌ای بیش از  ۶۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد. ساخت فضاهای آموزشی در تهران در حال انجام است و توان حداکثری اعتباری دولت و خیرین مدرسه ساز به کار گرفته شده، اما این کلانشهر همچنان نیازمند ساخت مدارس جدید است.
,
 
,
شهری با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان در برخی مناطق و دوشیفته شدن مدارس به منظور کنترل تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس گفت: میانگین تراکم دانش‌آموزی کلاس‌های درس در استان تهران ۳۲ نفر است؛ در حالی که استاندارد کشوری ۲۴ نفر در هر کلاس درس است.
,
 
,
تهران نیازمند ساخت ۱۰۰۰ مدرسه ۱۵ کلاسه جدید
, تهران نیازمند ساخت ۱۰۰۰ مدرسه ۱۵ کلاسه جدید, تهران نیازمند ساخت ۱۰۰۰ مدرسه ۱۵ کلاسه جدید,
 
,
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ادامه داد: استان تهران به ۱۰۰۰ مدرسه ۱۵ کلاسه جدید نیاز دارد تا تراکم کلاس‌های درس به استاندارد کشوری برسد که این امر نیز اعتباری بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.
,
 
,
وی بر ضرورت ورود خیرین مدرسه ساز برای بازسازی و نوسازی مدارس استان تهران تاکید کرد  و گفت: خیرین همواره در ساخت فضاهای آموزشی مشارکت داشته‌اند. آنها با ورود به عرصه مشارکت در احداث فضاهای آموزشی ایمن سهم مهمی در زندگی تحصیلی آینده سازان کشور ایفا می‌کنند.
,
 
,
شهری ادامه داد: هر مدرسه‌ای که در استان تهران احداث شود، ارزشی معادل دو مدرسه دارد زیرا به اندازه دو مدرسه از آن فضای آموزشی استفاده خواهد شد؛ زیرا دوشیفته اداره می‌شوند.
,
 
,
انتهای پیام/ا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه