اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبرداد؛

تعطیلی آرامستان‌های زنجان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه/ ماسک استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد

تعطیلی آرامستان‌های زنجان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه/ ماسک استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد
محمدرضا صائینی، معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، آرامستان‌های زنجان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه از سوی فرمانداری تعطیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ محمدرضا صائینی امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، اظهارداشت: اثرات اقدامات اخیر و پیگیری مستمر استاندار زنجان امروزه در جامعه دیده می‌شود که امیدوارم به وضعیت قابل قبولی برسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا؛, موج رسا؛, موج رسا,
وی با بیان اینکه متوسط مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته در خرداد ماه ۴۰۰ نفر بود که اول تیرماه یه یک هزار و ۲۰۰ نفر رسیده و الان این عدد به ۹۰۰ نفر کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: در هر تجمعی که در استان زنجان اتفاق می‌افتد موارد مثبت بیشماری ثبت می‌شود که رعایت مردم موجب کاهش همه‌گیری این بیماری می‌شود.
,
 
,
این مسئول با اشاره به اینکه همه تعطیلی‌های اعلام شده محقق نشده و برخی قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و آرایشگاه‌های زنانه همچنان فعالیت می‌کنند، افزود: ضروری است مهدکودک‌ها تعطیل شده و زمان فعالیت حمل‌و‌نقل کاهش یابد.
,
 
,
صائینی با اشاره به تعطیلی آرامستان‌های زنجان در روز پنج‌شنبه و جمعه از سوی فرمانداری زنجان و ضرورت تعطیلی آرامستان‌ها در شهرهای دیگر استان، ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه تالارهای بورس انجام شد اما در زمینه دفاتر پیشخوان همچنان مشکلات پا برجاست.
,
 
,
*ضرورت گند زدائی ناوگان حمل‌و‌نقل در زنجان 
, *ضرورت گند زدائی ناوگان حمل‌و‌نقل در زنجان , *ضرورت گند زدائی ناوگان حمل‌و‌نقل در زنجان ,
وی بر ضرورت گندزدائی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها بعد از روز کاری تاکید کرد و گفت: وضعیت پمپ بنزین‌ها بهتر شده است اما ضروری است ۵۲ نقطه استان زنجان از سوی شهرداری‌ها و گروه‌های جهادی گند زدائی شود.
,
 
,
این مسئول گفت: استفاده ماسک از سوی مردم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است اما ضروری است ماسک‌های بهداشتی با استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد.
,
 
,
معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه یک دهه سن بستری پایین آمده و بستری‌های اخیر بیشتر افراد بالای ۶۰ ساله گزارش شده است،افزود: رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک از سوی مردم همچنان ادامه یابد.
,
 
,
استاندار زنجان در ادامه این جلسه، در خصوص برگزاری آزمون سه گانه جهاددانشگاهی، اظهارداشت: با رییس جهاد دانشگاهی به دلیل عدم ارائه گزارش دقیق برخورد می‌شود چرا که یک آزمون به سه آزمون تغییر یافته است.
,
 
,
فتح‌الله حقیقی گفت: امکان برگزاری آزمون برای یک هزار و ۲۰۰ نفر  نفر وجود ندارد و هر کس که به پروتکل‌های بهداشت تمکین نکند، برخورد می‌شود، در خصوص برگزاری آزمون‌ها باید حقیقت گفته شود و در شرایط امروز باید هر آزمونی با پروتکل مخصوص که از سوی بهداشت استان تایید شده است، برگزار شود.
,
 
,
*قبل از برگزاری آزمون پروتکل برگزاری نوشته شود
, *قبل از برگزاری آزمون پروتکل برگزاری نوشته شود, *قبل از برگزاری آزمون پروتکل برگزاری نوشته شود,
این مقام مسئول با بیان اینکه  باید دو هفته قبل از برگزاری آزمون پروتکل برگزاری نوشته شده و برگزار کننده متعهد به برگزاری با رعایت پروتکل‌ها شود، افزود: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده ماسک از سوی مردم امروز آثار خود را نشان داده است که جای تقدیر دارد که ضروری است ادامه یابد.
,
 
,
حقیقی گفت: سیستم‌های اداری نیز باید در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند و با هر سیستمی که مراعات نکنند با مسئولان آن برخورد می‌شود و  انتظار دارم دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در زمینه مقابله با ویروس کرونا بیشتر همکاری کنند و باید آرامستان‌ها در همه شهرستان‌ها تعطیل شود.
,
 
,
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در مورد رعایت پروتکل‌ها در حوزه‌های حمل و نقل، ورزش‌های خصوصی و میادین دام هنوز اقدامات مطلوبی انجام نشده و برخی باشگاه‌ها با بستن درب اقدام به فعالیت می‌کنند.
,
 
,
استاندار زنجانبا بیان اینکه اداراتی که توسط بهداشت استان به عدم همکاری معرفی می‌شوند، برخورد می‌شود و کوچکترین سهل انگاری در این زمینه پذیرفتنی نیست، ادامه داد: افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده‌ است اگر چنانچه خود را قرنطینه نکرده و در اجتماع حضور یابند، کار آنها جرم بوده و برخورد قانونی انجام می‌شود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه