اخبار داغ

مجمع سالیانه فدراسیون ووشو برگزار شد

از غیبت نماینده ووشوی زنان تا تاخیر درخشان / میراسماعیلی: برای دفاع از ارزش‌های ایران از بیرون سیلی خوردیم

از غیبت نماینده ووشوی زنان تا تاخیر درخشان / میراسماعیلی: برای دفاع از ارزش‌های ایران از بیرون سیلی خوردیم
معاون وزارت ورزش گفت: حل مشکل تعلیق فدراسیون جودو سخت است اما لاینحل نیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون جودو امروز سه‌شنبه هفدهم تیرماه با حضور مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک، علیرضا خسروی مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، نمایندگان هیئت‌های استانی و نمایندگان ورزشکاران، داوران و مربیان  از ساعت 10 صبح در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمد محمدی بریمانلو به عنوان نماینده ورزشکاران مرد در مجمع حضور داشت ولی نماینده ورزشکاران زن در مجمع غیبت داشت. همچنین محمد درخشان رییس سابق فدراسیون جودو و رئیس کمیته راهبردی فدراسیون جودو نیز با یک ساعت تاخیر وارد مجمع شد.

,

در ابتدای جلسه آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو ضمن تشریح فعالیت های انجام شده این فدراسیون در بخش هایی آموزشی، پرداخت حقوق قهرمانان و قهرمانی را ارایه نمود و همچنین گزارشی از روند پرونده جودو ایران در دادگاه CAS برای اطلاع اعضای مجمع بیان و از وزارت ورزش خواستار حمایت بیشتر شد.

,

در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون جودو از دکتر محمد درخشان، رئیس سابق فدراسیون جودو و مشاور و رئیس شورای راهبردی فدراسیون تجلیل شد‌. تجلیل از محمد محمدی بریمانلو، علی پرهیزگار و مریم بربط سه ملی پوش جودو ایران،  از دیگر برنامه های مجمع سالیانه  فدراسیون بود.
 

,
,

 

,

میراسماعیلی: به‌خاطر حفظ ارزش‌های کشورمان سیلی خوردیم

, میراسماعیلی: به‌خاطر حفظ ارزش‌های کشورمان سیلی خوردیم,

رییس فدراسیون جودو عنوان کرد: سال ۹۸ برای جودو ایران سال پر فراز و نشیبی بود در ابتدا فدراسیون را با یک بدهی کلان تحویل گرفتیم که این مسئله ادامه مسیر را برای ما کمی دشوار می‌کرد اما سعی کردیم با برنامه ریزی خوب از این بحران عبور کنیم. در چهار ماه ابتدای سال طرح ملی جودو را شروع کردیم و سعی‌مان این بود که این طرح را در ۱۰ استان برگزار کنیم که خوشبختانه به خوبی هم جودو را در ۱۰ استان به نمایش گذاشتیم. اما متاسفانه بودجه‌ای که قرار بود به این بخش اختصاص یابد کامل به دست ما نرسید اما در مجموع اجرای این طرح در سطح استان‌ها رضایت بخش بود.

,

میراسماعیلی گفت: ما سال‌های زیادی را به عنوان اولین رشته در المپیک هستیم اما کمترین جمعیت را داریم و این برای ما چندان خوشایند نیست بنابراین در تلاش هستیم با معرفی این رشته علاقه‌مندان و افراد دارای استعداد را جذب جودو کنیم. در سفرهای استانی رایزنی کردیم که خانه‌های تخصصی جودو را داشته باشیم که نتایج خوبی را هم شاهد بودیم.

,

وی همچنین افزود: برگزاری مسابقات داخلی را از نیمه دوم سال شروع کردیم که مصادف شد با یک تعلیق ناجوانمردانه، موضوعی که کار را ما بسیار دشوار می‌کرد چرا که باید ایجاد انگیزه می‌کردیم. اما در این راستا تلاش کردیم برای مسابقات جوایز نقدی را داشته باشیم. پیش از تعلیق در نیمه نخست سال  ۷ مدال کسب کردیم و اولین مدال بخش بانوان توسط خانم بربط در بخش جوانان به دست آورد. اردوهای تیم‌ملی را در گروه‌های الف و ب برگزار کردیم. همچنین دفاع شخصی در ادامه به فدراسیون جودو واگذار شد که در این بخش هم تلاش کردیم جذب حداکثری داشته باشیم که با وجود شرایط بد اقتصادی و ... احساس می‌کنیم که مسیر را درست رفتیم و قطعا دفاع شخصی می‌تواند کمک شایانی را به جودو داشته باشد. مسابقات لیگ را داشتیم که سوپر لیگ‌مان با ۵ تیم برگزار شد هر چند به دلیل شیوع کرونا تصمیم گرفتیم با معرفی قهرمان لیگ را به اتمام برسانیم. 

,

میراسماعیلی در پایان با اشاره به تعلیق جودو اذعان کرد: برای دفاع از حق‌مان جلسات مختلفی را با حضور وزیر ورزش و جناب صالحی امیری داشتیم تقریبا همه کارها انجام شده و وکلا هم انتخاب شدند. این روزها هم در تلاش هستیم لایحه نهایی را تنظیم کنیم. باید پذیرفت جودو  ایران به خاطر ارزش‌های کشورمان که برای ما هم با بسیار ارزشمند است از بیرون سیلی خوردیم اما انتظار داریم در داخل حمایت شویم و از این تهدید به عنوان فرصت استفاده کنیم تا پس از رفع تعلیق نشان دهیم که این موضوع ما را سرخورده نکرده است.

,

 

,

علی نژاد: به یک آرمان پایبند هستیم و بر اساس آن حرکت می‌کنیم

, علی نژاد: به یک آرمان پایبند هستیم و بر اساس آن حرکت می‌کنیم,

معاون وزیر ورزش پس از صحبت‌های میراسماعیلی گفت: فدراسیون جودو در سال ۹۸ فراز و نشیب زیادی داشت و در مقطعی مرکز توجه شد. در نهایت فدراسیون تعلیق شد که اتفاق مبارکی نبود ولی وقتی به یک آرمان پایبند هستیم باید بر اساس آن عمل کنیم. طبیعی است که ورزشکاران ما بر اساس دیدگاه های خود، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسند. این به افکار و اندیشه های مردم ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی بر می گردد و فقط مختص ما نیست.

,

علی نژاد بیان داشت: امیدواریم با تدابیری که اتخاذ می شود، این مشکل را حل کنیم. وزارت ورزش و کمیته المپیک پشتیبان فدراسیون جودو هستند. ما سیاست واحد داریم و بر اساس آن پیش می رویم. توانستیم این تهدید را تبدیل به فرصت ساختن یک نسل جدید کنیم تا آینده جودو ایران را بسازند. در بخش بزرگسالان دو، سه قهرمان نداشتیم که بتوانند در مسابقات جهانی و المپیک روی سکو بروند. این برای جودو ایران مطلوب نیست و باید تعداد ورزشکاران مدال آور بیشتر شود. 

,

وی همچنین افزود: جودو نزدیک به ۵۱ هزار بیمه شده دارد که نسبت به سال ۹۷ دو برابر شده است. جودو جهش رشدی داشته و فرصت جدیدی است که مسئولان فدراسیون تهدید را به فرصت کرده اند. مطمئنم اگر روی نسل جدید با دانش خوب مربیان ایرانی کار کنیم، بعد از رفع تعلیق با قدرت بیشتر در جودو دنیا ظاهر می شویم. یکی از اتفاقاتی که ما را امیدوار کرد، مدال آوری ملی پوش بانوان ما بود. وقتی ظرفیت فنی دختران ما طوری است که در آسیا خودشان را نشان بدهند، فدراسیون جهانی هم متقاعد می شود فضا را برای آنها باز کند. این بعد از رفع تعلیق می تواند به عنوان یکی از اهداف بین الملل فدراسیون جودو باشد. 

,

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: حل مشکل تعلیق فدراسیون جودو سخت است اما لاینحل نیست. فدراسیون جهانی نمی تواند چشمش را روی جودو ایران ببندد. جودو ایران هم جمعیت دارد، هم قدمت و هم کیفیت. بنابراین قابل چشم پوش نیست. باتوجه به اینکه جودو المپیکی است و در بازی های آسیایی می تواند مدال بگیرد، مورد توجه وزارت ورزش است. همه باید کمک کنیم میراسماعیلی موفق باشد. جوانگرایی یکی از موضوعاتی است که در بحث ورزش و در دولت تدبیر و امید به آن توجه شده است. 

,

علی نژاد در خاتمه سخنان خود گفت: آینده را روشن می بینم. اگر همدلی و وحدت جامعه جودو تداوم یابد روزهای بهتری را شاهد خواهیم بود. عدم وحدت باعث زمین خوردن می شود. این برای ما بد است که چند ایرانی بخواهند علیه فدراسیون خودمان شهادت بدهند. این چیز مطلوبی نیست. یک ایرانی با هر عقیده ای نباید علیه کشورش شهادت بدهد. بعضی ها شهادت می دهند بعضی ها گِرا. هر دو بد است. اینها خیانت به کشور است. همه باید در یک جبهه باشیم. زمین خوردن ایکس و ایگرگ مطرح نیست. بحث جودو مطرح است. 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه