اخبار داغ

اعضای شورای نمایش معاونت صدا معرفی شدند

اعضای شورای نمایش معاونت صدا معرفی شدند
با شکل گیری شورای نمایش معاونت صدا، دبیر، و 7 عضو این شورا از سوی معاون صدا معرفی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نادر برهانی مرند، ایوب آقاخانی، حسین فدائی حسین، اعظم بروجردی، کاظم نظری، محمدرضا آزاد و حجت الاسلام مهندس سیف جمالی به عنوان اعضاء و حمیدرضا افتخاری-مدیر رادیونمایش- به عنوان دبیر شورا از سوی حمید شاه آبادی-معاون صدا- به عنوان سیاستگذاران تولید نمایش رادیویی معرفی شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در اولین جلسه شورا که با حضور کلیه اعضا و معاون صدا برگزار شد، حمید شاه آبادی با  اشاره به اهمیت تولید متن نمایش، ماموریت شورا را ارتقاء نمایش های رادیویی از طریق احصاء و تدوین سیاست های اصلی و جهت گیری های کلان معاونت صدا دانست و گفت: تولید نمایش رادیویی که به عنوان یکی از جذاب ترین گونه های رادیویی و مهم ترین گونه در انتقال پیام به طور غیر مستقیم شناخته می شود، باید با دورخیز مناسب صورت گیرد و نقطه عطف تولید کیفی وجود نمایشنامه مناسب و با کیفیت است. به همین دلیل، تمرکز شورا باید روی تولید متن با کیفیت باشد. که این مهم از لحظه ارائه پیشنهاد اولیه آغاز می شود.

,

معاون صدا با اشاره به آشتی شبکه های رادیویی با نمایش اضافه کرد شبکه ها به لحاظ شناخت مخاطب و ماموریت ها دارای اشراف هستند ولی در زمان پیشنهاد موضوع و سفارش نمایش ها، باید از مشاوره شورای نمایش بهره ببرند تا در نهایت، نمایش با در نظر گرفتن اقتضائات هر شبکه و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شود.

,

وی افزود: دوره سفارش و تولید نمایش ها بر اساس مناسبات تقویمی گذشته است و انتظار می رود هم مدیر شبکه و هم اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به سمت مسئله محوری پیش بروند و نمایش ها بر اساس مسئله های موجود تولید شوند نه مناسبات تقویمی. اگر چه برخی مناسبت ها خودشان جزء مسائل هستند و حتماً اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید نمایش بر اساس مناسبت های مهم را در دستور کار دارد.

,

شاه آبادی در ادامه با اشاره به مدت زمان نمایش ها افزود حالا قرار است متناسب با ذائقه مخاطبان مدت نمایش ها کوتاه باشد و در قالب های 15 و 20 دقیقه تولید شود، نیازمند تولید متن برای این مدت زمان است. یعنی نویسنده باید ضمن رعایت اصول نگارش نمایشنامه، برای مدت کوتاه تری بنویسد و این نباشد که با حذف چند دیالوگ، نمایش 30 دقیقه ای بشود 15 دقیقه.

,

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نمایش های کوتاه افزود: این ظرفیت برای تولید نمایش کوتاه حتی نمایش های 1 دقیقه ای در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو وجود دارد و شبکه ها باید به این جمع بندی برسند که قطعات نمایشی را هم سفارش دهند.

,

در ابتدای این جلسه، دبیر شورا گزارشی از روند تولید نمایش های رادیویی و شیوه های ارزیابی و کنترل کیفی نمایشنامه ها و نمایش ها ارائه کرد و سپس اعضاء نظرات خود را در جهت افزایش کیفیت نمایش ها ارائه کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه