اخبار داغ

آبی بر آتش تابستان؛

آسمان سیستان و بلوچستان در گرمترین روزهای سال همچنان بارانی است/ تقویت پدیده مونسون و خطر غرق شدن قایق های صیادی

آسمان سیستان و بلوچستان در گرمترین روزهای سال همچنان بارانی است/ تقویت پدیده مونسون و خطر غرق شدن قایق های صیادی
محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، از تداوم بارش های تابستانی و پدیده مونسون در جنوب شرق کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: همانطور که انتظار می رفت با ادامه وزش بادهای مرطوب مونسون در سیستان و بلوچستان و تزریق رطوبت مناسب، شرایط برای بارش مونسون در نیمه جنوبی استان فراهم شد به طوریکه در 24 ساعت گذشته از ایستگاه بارانسنجی «کتیج» از توابع نیکشهر 40 میلی متر باران گزارش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,


وی با بیان اینکه عمده بارش های شبانه روز گذشته خارج از ایستگاه باریده است، افزود: بارش های همرفتی این موقع از سال به شدت پراکنده و نامنظم است به طوریکه بعضاً در زمان و محدوده های کوتاه رخ می هد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان تا پنج شنبه شرایط برای بارش های مونسونی در ارتفاعات جنوبی و غربی استان فراهم است.

حیدری با بیان اینکه احتمال جاری شدن رواناب و بارش تگرگ در این مناطق وجود دارد، توضیح داد: توصیه می شود در زمان بارش ها از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه های فصلی خودداری شود.

وی اضافه کرد: مونسون یک پدیده جوی-اقیانوسی بزرگ مقیاس است که محدوده وسیعی از مناطق حاره و جنب حاره را در فصل گرم سال تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 تقویت بارش‌های مونسون 

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به صدور هشتیمن هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان گفت: از بعدازظهر سه شنبه بارش های مونسون همراه با تندبادهای موقتی ارتفاعات جنوب و غرب استان را فرا می گیرد.

حیدری ادامه داد: این بارش ها به صورت رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق و تندباد لحظه ای خواهد بود و پیش بینی می شود ارتفاعات شهرستان های راسک، سرباز، قصرقند، نیکشهر، فنوج تا بزمان، ایرانشهر، بمپور، دلگان، جنوب خاش و غرب مهرستان را فرا گیرد.

به گفته این مقام مسئول، جاری شدن رواناب، طغیان موقتی رودخانه های فصلی و بارش تگرگ در این مناطق پیش بینی و توصیه می شود در زمان بارش ها از رفتن به ارتفاعات و اتراق در حاشیه رودخانه های فصلی خودداری شود. 

حیدری اضافه کرد: تا چهارشنبه پیش رو وزش بادهای شدید بر روی دریای عمان به ویژه نواحی شرقی ادامه دارد که سبب مواج شدن دریای عمان می شود، به طوری که ارتفاع موج در مناطق شرقی به 2.5 تا 3 متر خواهد رسید.

وی افزود: اثر مخاطره آمیز این شرایط احتمال پاره شدن تورهای ماهی گیری، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک است که توصیه می شود برای جلوگیری از وقوع این شرایط محدودیت تردد برای این قایق ها اعمال شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  تقویت بارش‌های مونسون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه