اخبار داغ

پس از گذشت سه روز:

آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع سرآسیاب بهمئی همچنان ادامه دارد+فیلم

آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع سرآسیاب بهمئی همچنان ادامه دارد+فیلم
از شامگاه روز 15 تیرماه تاکنون آتش به جان بخشی از جنگل ها و مراتع شهرستان بهمئی افتاد و همچان به پیش می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ؛از روز 15 تیرماه تاکنون آتش به جان بخشی از جنگل ها و  مراتع شهرستان بهمئی افتاد و همچان به پیش می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

این آتش سوزی که شامگاه روز  پانزدهم رخ داد بعد از سه شبانه روز همچان گونه های مختلف گیاهی و جانوری به به کام خود می کشد.

,

آتش سوزی ابتدا از نزدیکی روستای تلخدان شروع شد و کم کم به مراتع کنار روستای متروکه کیمه رسید و اکنون مراتع نزدیک روستاهای جوله خران و گاودانه در حال سرایت است.

,

گرمای هوا،وزش باد،پوشش گیاهی متراکم،وجود انبوه طرح های بادامکاری در این منطقه بر شدت سرایت این آتش سوزی می افزاید.

,

در این حادثه تلخ تاکنون دو نفر از پرسنل زحمتکش اداره منابع طبیعی شهرستان بهمئی در حین تلاش برای اطفای حریق دچار حادثه شدند که از ناحیه پا آسیب دیدند.

,

یکی از پرسنل آسیب دیده منابع طبیعی شهرستان که بر اثر شدت آسیب دیدگی توان اعزام مجدد به محل حادثه را نداشت، با اعلام شدت بالای آتش سوزی،گفت:مسئولان استانی باید برای اطفای حریق چاره اندیشی کنند،تمام تجهیزات ما به چند عدد دمنده اطفای حریق ختم می شود که جوابگوی خاموش کردن این حجم از آتش نیست.

,

این مراتع در بخش سرآسیاب یوسفی از توابع شهرستان بهمئی قرار دارند که گونه غالب درختی در آن را بادام تلخ تشکیل می دهد و سالیان نچندان دور این درختان با اجرای طرح های بادامکاری توسط منابع طبیعی این شهرستان تقویت شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه