اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

متقاضیان تسهیلات مشاغل کارفرمایی در "کارا" ثبت نام کنند

متقاضیان تسهیلات مشاغل کارفرمایی در "کارا" ثبت نام کنند
آشتاب گفت: متقاضیان تسهیلات مشاغل کارفرمایی آسیب دیده از کرونا که برای آن‌ها پیامک ارسال شده برای دریافت تسهیلات در سایت کارا ثبت نام کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، با اشاره به پرداخت تسهیلات کارگروه اقتصادی ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر حمایت از کسب و کارهای کارفرمایی و خویش فرمایی اظهار داشت: در راستای کمک به بنگاه های آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا، متقاضیان کسب و کارهای کارفرمایی و خویش فرمایی که برای آنها پیامک ارسال شده هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام در سایت کارا اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

وی افزود: هدف اصلی کارگروه اقتصادی ستاد مبارزه با کرونا حمایت از بنگاه‌ها، حفظ اشتغال، تولید و خدمات در بنگاه های آسیب دیده است که در این راستا تعداد ۱۴ رسته و فعالیت در بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی مشخص شده و این رسته ها بخش عمده اشتغال کشور را در بر می گیرند.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: در ادامه این روند برای دریافت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی، از طرف وزارتخانه‌ها  کار شناسایی صورت گرفته و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند که برای این افراد در حال حاضر پیامک ارسال شده و در ادامه فرد متقاضی بایستی ثبت نام خود را در سایت کارا انجام دهد.

,

وی بیان کرد: بعد از ثبت نام متقاضی، به صورت سیستمی تقاضای مجریان طرح های اقتصادی به دستگاه‌های بخشی ارسال می‌شود که ظرف سه روز باید این طرح را بررسی و به بانک‌های عامل ارجاع داده شوند و بانک‌ها هم ظرف یک هفته بایستی اسناد و مدارک را بررسی و نسبت پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

,

آشتاب تصریح کرد: در حال حاضر در مرحله اطلاع‌رسانی به مجریان طرح‌ها هستیم و زمان ثبت نام تا پایان تیرماه تمدید شده و خواهشمندیم، افرادی که برای آنها پیامک ارسال شده در سریعترین زمان ممکن نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد و بازگشت اقساط ۲۴ ماهه و از زمان دریافت تسهیلات تا پایان مهرماه دوره تنفس است که سرانه هر نفر ۱۲ میلیون تومان بوده و برای مشاغلی که به خاطر کرونا تعطیل شده اند این رقم به ۱۶ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه افراد هرچه سریعتر کار ثبت نام را انجام دهند و مدارک را تکمیل و تسهیلات خود را دریافت نمایند خاطرنشان کرد: بخشی از این تسهیلات برای حقوق و مزایای معوق کارگران مشاغل در این بنگاه‌ها بوده و بخش دیگر برای انجام هزینه های داخلی بر سرمایه در گردش است که از دستگاه‌های اجرایی بانک‌های عامل انتظار می رود که در بررسی شرایط متقاضیان هم در اخذ وثایق و تضامین تصریح لازم را به وجود بیاورند که بتوانیم از این اعتبار حداکثر استفاده را ببریم.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: برای بنگاه هایی که فاقد کد بیمه و کد کارگاهی هستند در اولویت دوم کارگروه اقتصادی ستاد مقابله با کرونا قرار دارند که بر اساس شیوه نامه که قرار است ابلاغ شود به محض دریافت، کار اطلاع رسانی را در استان انجام خواهیم داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه