اخبار داغ

مقصر آشفتگی بازار چه کسی است؟

مقصر آشفتگی بازار چه کسی است؟
عدم ثبات و افزایش لحظه‎­ای قیمت برخی از کالاها موجب نگرانی جامعه شده به گونه‌­ای که به دلیل عدم تناسب بین درآمدها با هزینه زندگی، مردم از فردای خویش نگران و ادامه حیات خود را در حاله­ای از تردید می­بینند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به اذعان همه اقتصاددانان، قلب تپنده اقتصاد و معیشت مردم وابسته به حوزه فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت است. این وزارتخانه مسئولیت مستقیم، مدیریت صنایع و تولید، تعادل بخشی و تنظیم بازار، نظارت بر چرخه تولید و توزیع، مدیریت واردات و صادرات کالا و ... را برعهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دولت تدبیر و امید در اردیبهشت­ ماه سال جاری، علی­رغم حواشی بوجود آمده در عزل ناگهانی رحمانی- وزیر پیشین صمت - این جابجایی را در راستای جهش و کارآمدی این وزارتخانه تعبیر کرد، توجیهی که با گذشت حدود 2 ماه، نتایج عکس آن را شاهدیم.

,

عزل وزیر و انتصاب آقای حسین مدرس خیابانی بعنوان سرپرست این وزارخانه بزرگ و استراتژیک، آن هم در شرایط حساس تحریمی و متأثر از آسیب های بیماری کرونا، نه تنها آرامش را به بازار و روان مردم برنگرداند، بلکه سوء مدیریت وی و ناتوانی در انجام امور ذاتی این وزارتخانه باعث گردیده تا بعنوان نمونه؛ قیمت خودرو به صورت لجام گسیخته بالا رفته و مدیران شرکت­های خودروساز، به این امر نیز قانع نبوده و خواستار افزایش مجدد قیمت تمام شده کارخانه هستند.  

,

مدرس خیابانی روز یکشنبه 15/4/1399 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال برخی از نمایندگان مجلس مبنی بر کوتاهی این وزارتخانه در انجام وظایف قانونی­‌اش در کنترل بازار از طریق مکانیزم ستاد تنظیم بازار، این وزارتخانه را تنها یکی از اعضای ستاد معرفی و از شرایط بوجود آمده رفع مسئولیت نمود.

,

حال باید از آقای رئیس جمهور بخواهیم که علت انتصاب افرادی کهسابقه درخشانی از حضورشان رد وزارت خانه را نداشته و حاضر به قبول مسئولیت و پذیرش ناکارآمدی خود نیست را براساس کدام استدال قانونی یا روابط پشت پرده، به این پست حساس منصوب نمود. بی­شک دولت آقای روحانی، با ادامه حمایت از مدیران ضعیف، مقصر آشفتگی بازار و ایجاد موج نارضایتی عمومی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه