اخبار داغ

گفت‌وگو با جانشین فرماندهی انتظامی اصفهان؛

کشف 80 درصد مواد مخدر استان اصفهان در مبادی ورودی/ گزارش‌دهندگان جرایم مواد مخدر از امتیازات ویژه پلیس برخوردار می‌شوند

کشف 80 درصد مواد مخدر استان اصفهان در مبادی ورودی/ گزارش‌دهندگان جرایم مواد مخدر از امتیازات ویژه پلیس برخوردار می‌شوند
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 80 درصد از مواد مخدر استان اصفهان قبل از ورود به استان و در مبادی ورودی خبر داد. بکارگیری گشت‌های کمین و شکار یگان تکاور پلیس از جمله اقدامات جدید پلیس اصفهان در مبارزه با مواد مخدر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ اخبار کشفیات مواد مخدر در سال جاری توسط نیروی انتظامی استان اصفهان به کرات شنیده می‌شود و به نظر می‌رسد در این حوزه تحولاتی در حال صورت گرفتن است. بدین منظور و به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با سرهنگ حسین حسین‌زاده، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان، گفتگو کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

 

,

- میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری چه میزان بوده است؟

, - میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری چه میزان بوده است؟,

کشفیات مواد مخدر انتظامی استان اصفهان در سال 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل 54 درصد افزایش داشته است و حدود 21.5 تن انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده است.

,

نکته حادز اهمیت در این رابطه این است که بیش از 80 درصد از این کشفیات قبل از این که وارد استان شود، در دروازه‌های ورودی توسط عوامل مبارزه با مواد مخدر و تیم‌های آشکار و پنهان پلیس که در محل‌ها به کارگیری شده‌اند کشف شده است که این یک موفقیت بزرگ برای پلیس استان اصفهان است. 20 درصد دیگر از مواد کشف شده هم در حوزه شهری از توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر به دست آمده است.

,

- این موفقیت چگونه به دست آمده است؟

, - این موفقیت چگونه به دست آمده است؟,

تمام مرزهای استان اصفهان توسط پلیس پایش می‌شود؛ گلوگاه‌های ایست و کنترل به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و محورهای مواصلاتی استان توسط نیروی انتظامی کنترل می‌شود.

,

امروز کلیه بخش‌های نیروی انتظامی اعمّ از پلیس مواد مخدر، کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، پلیس راه، پلیس‌های تخصصی یکی از مأموریت‌های ویژه خودشان را مبارزه با مواد مخدر می‌دانند و این افزایش کشفیات نشان دهنده تلاش شبانه‌روزی مبتنی بر تجربه و مطالعات نیروی انتظامی در استان اصفهان است.

,

- آیا افزایش کشفیات مواد مخدر توسط پلیس حاکی از افزایش پیدا کردن تعداد مصرف‌کنندکان مواد مخدر است؟

, - آیا افزایش کشفیات مواد مخدر توسط پلیس حاکی از افزایش پیدا کردن تعداد مصرف‌کنندکان مواد مخدر است؟,

از طرفی حمل و جابه‌جایی مواد مخدر سود بالایی دارد و قاچاقچیان مواد مخدر هم در تلاش هستند با ارائه مواد مخدر بیشتر سود بیشتری کسب کنند، از طرفی دیگر هم تلاش‌های پلیس نسبت به گذشته افزایش بیشتری پیدا کرده و تمرکز و دقت نظر بیشتری را نسبت به موضوع مواد مخدر در استان به خرج داده است که مجموع این تلاش‌ها باعث شده شاهد افزایش کشفیات در استان اصفهان باشیم.

,

اما برای این که بگوییم تعداد معتادین افزایش پیدا کرده یا کاهش پیدا کرده، نیازمند پژوهش است. یک جمعیت نسبتاً مخفی با رقم سیاه بزهکاری بالا به راحتی نمی‌توان اظهار نظر کرد که چون تعداد معتادین زیاد شده کشفیات موادّ مخدر افزایش پیدا کرده است یا اگر کشفیات کاهش پیدا کرد بگوییم تعداد معتادین کاهش پیدا کرده است. بلکه این را باید متولیان امر تحقیق و پژوهش کنند و موضوع را به صورت علمی بررسی کرده و نتیجه را اعلام کنند.

,

- کشف 80 درصد مواد مخدر در مبادی ورودی استان یک موفقیت بزرگ است. برای این موضوع آیا از ابزارهای جدیدی بهره برده‌اید و یا این که تغییری در آموزش‌ها و فعالیت‌های شما رخ داده که نهایتاَ منجر به این موفقیت قابل توجه شده است؟

, - کشف 80 درصد مواد مخدر در مبادی ورودی استان یک موفقیت بزرگ است. برای این موضوع آیا از ابزارهای جدیدی بهره برده‌اید و یا این که تغییری در آموزش‌ها و فعالیت‌های شما رخ داده که نهایتاَ منجر به این موفقیت قابل توجه شده است؟,

بله ابزارهای جدید در دسترسمان هست و ما امروز از سامانه‌های ویژه برای رصد تحرکات قاچاقچیان استفاده می‌کنیم. همچنین انگیزه و تلاش مضاعف همکاران هم وجود دارد منجر به رقم خوردن این موفقیت شده است و گشت‌های کمین و شکار یگان تکاوری هم به عنوان یک مدل جدید مقابله با قاچاق مواد مخدر مورد استفاده پلیس استان قرار گرفته است که این هم در جای خودش توانسته موفقیت را بیشتر کند.

,

در کنار این‌ها همکاری مردم در ارائه اطلاعات به پلیس به منظور شناسایی و کشف مواد مخدر بسیار مهم است که جا دارد از این بابت از مردم قدردانی کنیم و از مردم می‌خواهیم به خاطر خطرات مواد مخدر برای نسل جوان همکاری بیشتری با نیروی انتظامی داشته باشند و مشاهدات خودشان را و اخبار و اطلاعات خودشان را از طریق فوریت‌های پلیسی 110 یا اگر اخبار حائز اهمیت ویژه بود از طرق مراجعه حضوری به پلیس مبارزه با مواد مخدر به صورت محرمانه در اختیار ما قرار دهند.

,

هرچند مردم به خاطر حفظ ارزش‌های انسانی، اسلامی، انقلابی به پلیس کمک می‌کنند اما اگر افرادی باشند که اخبار و اطلاعات ویژه‌ای از فعالیت توزیع‌کنندگان مواد مخدر به ما بدهند، ما از طریق پاداش نقدی و همچنین با اعطای امتیازات ویژه‌ای که پلیس می‌تواند بدهد از آن‌ها تقدیر خواهیم کرد.

,

- از آن‌جا که همواره پیشگیری بهتر از درمان و برخورد پلیسی است، به نظر شما دستگاه‌های مسئول در حوزه مبارزه با مواد مخدر مانند شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری و یا بهزیستی، مهمترین مسأله‌ای که باید برای پیشگیری از ابتلای جوانان و نوجوانان به مواد مخدر مورد توجه قرار دهند، چه چیزی می‌تواند باشد؟

, - از آن‌جا که همواره پیشگیری بهتر از درمان و برخورد پلیسی است، به نظر شما دستگاه‌های مسئول در حوزه مبارزه با مواد مخدر مانند شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری و یا بهزیستی، مهمترین مسأله‌ای که باید برای پیشگیری از ابتلای جوانان و نوجوانان به مواد مخدر مورد توجه قرار دهند، چه چیزی می‌تواند باشد؟,

ضمن ادای احترام و تقدیر از تلاش‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی و سایر نهادها و ارگان‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند و تلاش می‌کنند توصیه ما به ایشان این است هر چقدر با استفاده از روش‌های جدید آموزش، هنر و فضای سایبری عواقب سوءمصرف مواد مخدر را گوشزد کنیم و آموزش دهیم و زمینه‌های فعالیت جوانان و نوجوانان را فراهم کنیم که شادی و نشاط بیشتری داشته باشد و آن‌ها را به آموزه‌های دینی و اخلاقی نزدیک‌تر کنیم در امر پیشگیری موفق‌تر خواهیم بود.

,

در پایان اگر نکته‌ای در این رابطه دارید بیان بفرمایید

, در پایان اگر نکته‌ای در این رابطه دارید بیان بفرمایید,

سه نکته آموزشی است که باید خانواده‌ها در جریان آن باشند:

,

حساسترین دوران زندگی انسان 12 تا 18 سالگی است. بسیاری از افرادی که در این سن گرفتار مواد مخدر شده‌اند این آسیب را از دوستانی دریافت کرده‌اند که رفتارهای پرخطر در حوزه مواد مخدر داشته‌اند. بنابراین دوستان ناباب، اعتیاد به سیگار، اعتیار به انواع مواد مخدر بمب‌هایی هستند که در کنار ما ممکن است منفجر شوند و ما را درگیر کنند.

,

ماده مخدر گل که اخیراً در بازار شیوع پیدا کرده است بسیار خطرناک است. توزیع‌کنندگان و فروشندگان مواد مخدر اعلام می‌کنند که اعتیاد نداشته و ماده مخدر سطح پایینی است اما پلیس این را رد می‌کند بلکه اعتیادآور و خطرناک است و دروازه سقوط به مصرف مواد مخدر خطرناک‌تری نظیر هروئین، شیشه و غیره است.

,

پدر و مادر نقش بسیار مهمی در مدیریت خانواده دارند. عموم افرادی که مبتلا به اعتیاد به مواد مخدر می‌شوند مربوط می‌شود به خانواده‌های نابسامان و پرخاشگری که مدیریت صحیحی در خانواده وجود ندارد. بنابراین پلیس توصیه می‌کند به والدین که تلاش کنند محیط خانواده را بانشاط و سالم نگه دارند و اعضای خانواده را در کنار هم دیگر حفظ کنند تا بچه‌ها دچار مشکل نشوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه