اخبار داغ

در پی اعلام دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه صورت گرفت؛

بازگشت محدودیت های کرونایی به تربت حیدریه/هسته مرکزی شهر مسدود شد

بازگشت محدودیت های کرونایی به تربت حیدریه/هسته مرکزی شهر مسدود شد
با اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در خصوص وضعیت قرمز کرونایی و پر خطر در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه، بلاخره برخی محدودیت ها به این شهر بازگشت و هسته مرکزی نیز مسدود شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در حالی که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه طی 20 روز گذشته در جلسات مختلف ستاد پیشگیری کرونا بر اعمال محدودیت ها و تعطیلی تجمعات و تالارهای پذیرایی تاکید داشتند، متاسفانه با مقاومت های از سوی دیگر مسئولان روبرو می شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

در این بین رسانه ها و فعالان فضای مجازی و کاربران شبکه های اجتماعی که بخش عمده افزایش شمار مبتلایان را به بازگشایی تالارهای عروسی و تجمعات مرتبط می دانستند خواستار تعطیلی تالارهای پذیرائی و تجمعات غیر ضرور بودند اما علاوه بر مقاومت ها از سوی برخی مسئولان شهرستان، مدیران تالارهای پذیرائی هم مدعی بودند که دتورالعمل ها را رعایت می کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد

,

, ,

در ادامه با بازدید های میدانی صورت گرفته توسط بازرسان بهداشت و همچنین خبرنگاران برخی از این تالارها که موظف بودند با 30 درصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه بدهند متاسفانه شاهد فعالیت با ظرفیت 100 درصد آنها بودیم که برخی مدیران به مراجع قضایی معرفی و برخی تالارها به مدت چند روز پلمپ شد.

,

, ,

اما این پایان ماجرا نبود و تالارهای عروسی همچنان بعنوان منبع انتشار این ویروس منحوس در شهرستان تربت حیدریه شمار مبتلایان را افزایش می داد که در نهایت از روز گذشته 17 تیرماه محدودیت ها به شهرستان تربت حیدریه بازگشت.

,

تالارهای عروسی و آرایشگاههای زنانه تعطیل شدند

, تالارهای عروسی و آرایشگاههای زنانه تعطیل شدند,

, ,

دکتر الهام بهره‌مند، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از بازگشت محدودیت های کرونایی به شهرستان  از سه شنبه ۱۷ تیرماه ۹۹ خبر می دهد

,

وی در این خصوص می افزاید: در جلسه ستاد کرونای شهرستان که همزمان با جلسه شورای تامین برگزار شد، با توجه به قرار گرفتن شهرستان تربت حیدریه در وضعیت قرمز، در این شهرستان محدودیت هایی از جمله؛ تعطیلی تمامی تالارهای پذیرایی، محدودیت خدمات رستوران ها فقط به صورت غذای بیرون بر، تعطیلی تمامی آرایشگاه های زنانه، محدودیت فعالیت آرایشگاههای مردانه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از سیستم حمل و نقل شهری با ظرفیت 50درصد و همچنین رعایت دقیق دستورالعمل ها و ابلاغ الزام استفاده از ماسک برای عموم کارمندان و مراجعین به دستگاه های خدماتی اعمال شد.

,

بهره مند ضمن هشدار در خصوص میزان شیوع بیماری کووید 19 گفت:مردم هشدارها را جدی بگیرند و با رعایت فاصله گذاری هوشمند و اجتماعی، استفاده از ماسک و توجه به دستورالعمل های بهداشتی در کاهش ابتلا و انتقال این بیماری کمک کنند.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه منطقه تحت پوشش این دانشگاه همچنان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برد، افزود: از ابتدای اسفندماه تاکنون 1302 بستری جزء موارد مشکوک و یا مثبت به کرونا در بیمارستان نهم دی خدمات درمانی و بهداشتی را دریافت کردند که 840 نفر بهبود یافتند و مابقی در قرنطینه خانگی و یا همچنان بستری هستند.

,

وی اضافه کرد: با توجه به تغییر دستورالعمل های بهداشتی کشوری از 20 روز گذشته، نمونه گیری فقط از افراد بالای 60 سال علامت دار، مادران باردار علامت دار، کسانی که تست آنها مثبت اعلام شده و در خانه افراد بالای 60 سال دارند و همچنین در زندان ها و خانه های سالمندان انجام می شود.

,

بهره مند همچنین گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بازرسی های از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی که می توانست در زمینه انتقال این ویروس نقش داشته باشد تشدید شد و تاکنون 9 هزار و 204 بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ، 3 هزار و 798 بازدید از اماکن عمومی، انجام و 211 مورد معرفی به مراجع قضایی داشته ایم.

,

هسته مرکزی شهر ترتب حیدریه مسدود شد

, هسته مرکزی شهر ترتب حیدریه مسدود شد,

, ,

علی رستمی فرماندار تربت حیدریه در خصوص دیگر مصوبات ستاد پیشگیری از شیوع کرونا می افزاید: برابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا استفاده از ماسک برای کارکنان دولت، مراجعین به ادارات و به کاربردن آن در مکان های عمومی اجباری است.

,

وی تصریح کرد: ورود به هسته مرکزی شهر برای تمامی وسایل نقلیه شخصی از صبح روز سه شنبه 17 تیرماه ممنوع و وسایل نقلیه عمومی با کاهش تعداد سرنشین و رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام به فعالیت خواهند کرد.

,

فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: جمعه بازار تا اطلاع ثانویه تعطیل و فعالیت دستفروشان و بساط کنندگان در سطح شهر فعلا ممنوع است و برخی از صنوف مانند آرایشگاه های زنانه و مردانه فقط در زمان های اعلامی اجازه فعالیت خواهند داشت.

,

رستمی خاطر نشان می کند: برای تردد و تجمع در اماکن تفریحی، تفرجگاه های داخل و خارج از شهر از قبیل پیشکوه و رودمعجن تا اطلاع ثانوی ممنوعیت و محدودیت لحاظ می شود.

,

, ,

وی افزود: ظرفیت ها و زیرساخت های درمانی شهرستان محدود است و خواهشمندیم مردم هشدارهای مسئولان و کادر درمانی در خصوص ویروس کرونا را جدی بگیرند و به دستورالعمل‌های ابلاغی در این زمینه عمل کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه