اخبار داغ

جوکار به دانا خبر داد:

کارگروه ویژه اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها تشکیل شد/ به دنبال افزایش نظارت بر شوراها هستیم

کارگروه ویژه اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها تشکیل شد/ به دنبال افزایش نظارت بر شوراها هستیم
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروه ویژه تهیه و تدوین اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون شوراها تشکیل شد.
[

«محمدصالح جوکار»، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در کفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال آینده گفت: با توجه به تجربیات گذشته در برگزاری انتخابات های مختلف در شرایط کنونی قوانین موجود در زمینه برگزاری انتخابات نیازمند برخی اصلاحات هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه برای برگزاری مطلوب تر انتخابات و بالا بردن مشارکت مردم این اصلاحات ضروری است تصریح کرد: در انتخابات شوراها به دنبال افزایش سلامت شوراها و کارآمدی این مجموعه هستیم.
,
 
,
نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه در امر نظارت بر انتخابات شوراها متولی امر مجلس بوده است عنوان کرد: در برخی موارد نقص هایی را در سیر برگزاری انتخابات شوراها شاهد بودیم که بناداریم با یک برنامه منسجم در کمیسیون شوراها تا قبل از برگزاری انتخابات این نقص ها را برطرف کنیم.
,
 
,
جوکار با بیان اینکه نظارت بر شوراها در طول عملکرد چهارساله همواره دچار کاستی هایی بوده که موجب شده علاوه بر ضعف کارآمدی این مجموعه امکان تخلف و فساد در این نهاد وجود داشته باشد، عنوان کرد: متاسفانه قانون نهاد نظارتی دقیقی بر عملکرد شوراها و اعضای آن در طول دوره چهارساله در نظر نگرفته و این خود خلا قانونی است.
,
 
,
وی با بیان اینکه نبود نظارت بر عملکرد شوراها موجب بروز تخلفاتی شده است، خاطرنشان کرد: مصوبات شوراها بدون نظات بوده و در بسیاری موارد مطلوبیت و کارآمدی لازم را برای مردم نداشته است. از این رو به دنبال سازوکاری برای افزایش نظارت بر شوراها هستیم.
,
 
,
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در صدد هستیم این قانون را تا انتخابات پیش رو تهیه و به تصویب مجلس برسانیم، خاطرنشان کرد: کارگروه ویژه ای در کمیسیون شوراها تشکیل شد تا اصلاح قانون انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را به طور ویژه و با اولویت یک خود بررسی کند.
,
 
,
جوکار تصریح کرد: این کارگروه موظف شده با به کارگیری ظرفیت شورای نگهبان، مرکز پژوهش های مجلس و وزارت کشور موارد اصلاحی قانون انتخابات را تهیه و پس از تدوین به کمیسیون ارائه دهد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/ک
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه