اخبار داغ

جامعه ورزش در کنار مردم؛

المپین تیراندازی ایران پرستار مبارزه با کوید 19 شد/ شلیک به سیبل کرونا با تپانچه فروغی

المپین تیراندازی ایران پرستار مبارزه با کوید 19 شد/ شلیک به سیبل کرونا با تپانچه فروغی
جواد فروغی تیر‌انداز المپین تپانچه کشور این روز‌ها هم برای المپیک توکیو تمرین دارد و هم با عشق از بیماران کرونایی پرستاری می‌کند.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بحران شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری این بیماری در کشورمان باعث شد تا همه ورزش‌ها با تعلیق مواجه شوند و میدان نبرد از زمین‌های مسابقه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انتقال یابد. برای مقابله و جلوگیری از تشدید شیوع ویروس کووید-19 همه آحاد جامعه دست به دست یکدیگر دادند تا ریشه این بیماری منحوس را بخشکانند اما نقش کادر درمانی و پزشکی کشور در این بین بیش از مابقی افراد به چشم می‌آید. کادر پزشکی مقابله با کرونا که از آن‌ها با عنوان «خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا» یاد می‌شود به‌صورت تمام وقت درحال امداد بیماران کرونایی هستند. در بین تمام جوامعی که برای تقابل با بیماری مهلک کرونا دست یاری به سمت کادر درمانی دراز کرده‌اند، جامعه ورزش نیز آستین بالازده تا هرچه زودتر سایه بحران فعلی از آسمان کشور کنار برود. تعدادی از ورزشکاران با حضور مستقیم در مراکز درمانی و بهداشتی، شانه به شانه پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا جنگیده‌اند و تعداد آن‌ها به یکی-دو نفر نیز محدود نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

آتنا طاهری داور بسکتبال بانوان کشور که در شهر اراک زندگی می‌کند، همیار زنان بارداری است که با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کنند. فیروزه سلطان‌محمدی، بانوی پارادوومیدانی کار کشور نیز به‌عنوان پرستار یکی از مراکز اقامتی مبتلایان به کرونا در استان زنجان به کادر درمانی پیوسته و پوپک بسامی، اولین بانوی وزنه‌بردار ایرانی نیز به یاری هم‌وطنانش شتافت.

,

قهرمانان ورزشی خط مقدم سلامت اما به همین 3 نفر ختم نمی‌شوند و یک ورزشکار مرد نیز بین مدافعان سلامت مردم حضور دارد. جواد فروغی، تیر‌انداز المپین تپانچه کشور این روز‌ها هم برای المپیک توکیو تمرین دارد و هم با عشق از بیماران کرونایی پرستاری می‌کند. دارنده مدال برنز مسابقات دوحه اکنون برای کمک به مبتلایان کرونا تپانچه‌اش را به سمت این ویروس نشانه گرفته تا تیرهایش کووید-19 را از پا دربیاورند.

,

جواد فروغی درباره شرایط و احتمال ابتلا به کرونا گفت: من خودم از بیماران کرونایی مراقبت می‌کنم و اگر ما ۳ بیمار کرونایی داشته باشیم، خودم مسئولیت آن‌ها را بر‌عهده می‌گیرم، چراکه می‌گویم حداقل یک نفر از بین کادر درمان مبتلا شود بهتر است تا همه آنها. حتی با اینکه بچه کوچک دارم، اما خودم بیماران کرونایی را تحویل می‌گیرم.

,

تیرانداز تپانچه کشور همچنین در رابطه با وضعیت تمرینی‌اش اظهار کرد: تیر‌اندازی یک رشته کاملاً فردی است و من موقع تمرین با بقیه تیراندازان حدود یک متر فاصله دارم و از طرفی به شخصه با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی به تمرین می‌روم.

,

وی درباره دشواری های این شغل و تأثیرش در فعالیت ورزشی تاکید کرد: من شب‌ها شیفت دارم، این چند سال عادت کرده‌ام که از تمرین به شیفت‌هایم بروم، من حتی شب‌های مسابقه هم در بیمارستان بوده‌ام، انگیزه‌ام دلیل بزرگی است، چرا که عاشق تیر‌اندازی هستم. در این چند سال به این وضع عادت کرده‌ام و این مشکلات را به خاطر تیر‌اندازی تحمل می‌کنم.

,

حضور ورزشکاران متخصص میان کادر درمان برای مقابله با بحران جدی کرونا ضمن مدد پزشکان و پرستاران، تاثیر بسیاری در بهبود روحیه بیماران کرونایی گذاشته و بازخوردهای مناسبی را نیز به همراه دارد. جامعه ورزش کشور با تعدادی چند از اعضای خود یک بار دیگر نشان داد در کنار مردمش ایستاده تا شادی را برایشان به ارمغان بیاورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه