اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

سند راهبردی سه کشور ایران، روسیه و چین ضربه سنگینی به اقتصاد آمریکا وارد می‌کند

سند راهبردی سه کشور ایران، روسیه و چین ضربه سنگینی به اقتصاد آمریکا وارد می‌کند
آرمیده گفت: درصورت عملی شدن این سند مشکلات اقتصادی ما کمتر و کوچکترین وابستگی به غرب و آمریکا در هیچ زمینه ای نخواهیم داشت،سند راهبردی سه کشور ایران، روسیه و چین جهت حذف دلار از مبادلات ارزی عملی می شود و در نهایت ضربه مهلکی به اقتصاد آمریکا وارد می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی منطقه در گفتگو با صبح زاگرس، تصریح کرد: اوایل تیرماه سال جاری بود که یکی از رسانه های پر تیراژ انگلیسی بنام "پترولیوم"  کلید شایعه پراکنی و فضا سازی با هدف تشویش افکار عمومی ملت ایران و در راستای دست اندازی در مسیر توافق  اقدام جامع جمهوری اسلامی و کشور چین شروع نمود و فضای عمومی جامعه متاثر از این موضوع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی گفت:باید با بررسی دقیق موضوع، پاسخ  موج سواری این رسانه معاند و دلواپسان همیشه فریب خورده داخلی را  که مسبب نگرانی مردم در این روزها هستند، را بدهیم.

,

آرمیده افزود: ادعای این رسانه مغرض غربی مبنی بر سرمایه گذاری  400میلیارد دلاری چینی ها در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی ،حمل و نقل ، حضور پنج هزار نیروی امنیتی چین در ایران جهت حفاظت از منافع این کشور، تخفیف ویژه ایران در فروش نفت وگاز به چین تا سقف 32درصد کمتر از نرخ واقعی، در اختیار گرفتن تمام قراردهای نفتی ایران بدون  قید و شرط، واگذاری جزیره کیش به مدت زمان 25سال به چینی ها و مواردی از این قبیل باعث سردرگمی مردم  شده و نگرانی های آنها را در این اوضاع افسار گسیختگی بازاراقتصادی دوچندان کرده است .

,

این تحلیل گر مسائل روز ادامه داد: در پاسخ به همه این شبهات معلوم می شود چنین ادعایی نه تنها  موجودیت نداشته بلکه محور گفتگوهای دوجانبه در تنظیم پیش نویس سند همکاری جامع دوکشور نبود.

,

آرمیده خاطرنشان کرد: مراحل تدوین این سند در بهمن ماه سال 94با سفر رئیس جمهور کشور چین کلید خورد که در دیدار با مقام معظم رهبری این موضوع توسط رئیس جمهور چین مطرح و معظم له که در جریان جزئیات این پیش نویس قرار گرفته بود، فرمودند:توافق روسای جمهور ایران وچین برای یک راوابط استراتژیک 25ساله،کاملا درست و حکمت آمیز است،لذا تایید مقام معظم رهبری نشان از رعایت همه جوانب با حفظ استقلال، عزت ملی و صلابت همیشگی  جمهوری اسلامی را حکایت دارد.

,

وی گفت: پس واضح و روشن است که تایید و حمایت رهبری معظم  خط بطلانی بر ادعاهای واهی رسانه های غربی و دلواپسان داخلی است.

,

آرمیده در ادامه گفت: در پاسخ به شبهات ایجاد شده  موارد ادعایی رسانه های غربی و بعضی از مرعوبین و دلواپسان  داخلی  به این توافق که بدون مطالعه پیش نویس عجولانه اظهار نظر واهی می نمایند در ادامه تبیین می شود.

,

این تحلیل گر و آگاه به مسائل روز تصریح کرد: در خصوص حضور نیروهای امنیتی کشور چین در ایران، هرگز چنین موضوعی نه از جانب طرف چینی و نه از جانب جمهوری اسلامی مطرح نشد، یکی از بندهای این سند همکاری امنیتی- نظامی در زمینه های تبادل دانش نظامی ،انجام رزمایشات مشترک ،خرید و فروش سلاح و تجهیزات نطامی طرفین به یکدیگر است نه مورد ادعایی و کاملا دروغ رسانه انگلیسی.

,

آرمیده در ادامه گفت: در خصوص شرط طرف چینی در سرمایه گداری 400میلیارد دلاری،این مورد نیز در پیش نویس سند موجودیت نداشته و اصولا با پذیرش عقلی هم سازگاری ندارد چرا که یک قرارداد طولانی مدت به نرخ روز بسته نمی شود.

,

وی در مورد شایعه تخیفیف خرید نفت گاز و پترشیمی با تخفیف 32درصد از ایران گفت: اصلا در سند مذکور چنین چیزی وجود ندارد ، اتفاقا طرف چینی  اعلام کرد نفت ،گاز و پتروشیمی بر اساس قیمت جهانی محاسبه و حاضرند تا 8میلیون بشکه نفت در روز از ایران خریداری کنند.

,

آرمیده در مورد واگذاری جزیره کیش افزود:این موضوع متاسفانه اسفندماه سال گذشته با ناشی گری نماینده رباط کریم "جناب نوروزی" کلید خورد، که از اساس مردود بوده و اصلا در پیش نویس توافق اشاره ای به جزایر ایران نشده است، لذا بعدها جناب نوروزی حرف خود را پس گرفت و معذرت خواهی کرد و دلیل این ادعا را نقل قول از زبان  یک تاجرخارج نشین قلمداد کرد.

,

وی گفت: لازم به توضیح است طرفین در زمینه سرمایه گذاری ،صنعت گردشگری و آن هم با پیشنهاد ایران و درخواست سرمایه گذار جهت رونق اقتصادی و مقابله با بازارهای جهانی آمریکا در دبی و کشورهای عربی پیشنهادی مطرح شد که کاملا با این ادعای دروغین تعارض دارد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: دلیل مخفی ماندن این پیش نویس با توافق طرفین جهت ممانعت از ورود آمریکا و غرب در راستای سنگ اندازی در مسیر این توافق بود، از طرفی مادامی که پیش نویس همکاری دوکشور تبدیل به سند نشود و مجالس ملی کشورها تایید نکنند، جنبه رسمی و بین المللی پیدا نکرده و افشای مفاد آن به مصالح هر دو کشور نیست.

,

آرمیده در پایان گفت: پیش نویس این سند به تایید دولت دو کشور رسید و در مرحله نهایی جهت ارائه به مجالس دو کشور و تایید نهایی است که درصورت عملی شدن این سند مشکلات اقتصادی ما کمتر و کوچکترین وابستگی به غرب و آمریکا در هیچ زمینه ای نخواهیم داشت،سند راهبردی سه کشور ایران، روسیه و چین جهت حذف  دلار از مبادلات ارزی عملی می شود و در نهایت ضربه مهلکی به اقتصاد آمریکا وارد می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه