اخبار داغ

آخرین مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان یزد؛

محدودیت برگزاری عروسی حتی در شهرهای سفید استان یزد

محدودیت برگزاری عروسی حتی در شهرهای سفید استان یزد
دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد گفت: عروسی در تالارها پذیرایی فقط در شهرهای کم خطر استان که وضعیت سفید و زرد دارند با الزام به کاهش در پذیرش افراد تا 50 درصد ظرفیت بلامانع است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، ترحمی دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد با اشاره به تشکیل بیست و هفتمین  جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: با توجه به ضرورت ایجاد و حفظ آمادگی برای مقابله با بیشتر شدن شیوع کروناویروس ستاد استانی مصوبات خود را طی سی ونه بند ابلاغ کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به بندهای مهم تر این مصوبات ادامه داد: با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه مجوز و برگزاری هرگونه تجمعات نظیر مراسم عزاداری، ترحیم، جشن، مراسم و برنامه های مناسبتی، گردهمایی های اداری و اموزشی، آزمون های حضوری ورودی مدارس، ادارات و صنایع، دعاهای هفتگی، کلاس های تابستانه، همایش، جشنواره، فراخوان عمومی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

,

***محدودیت برگزاری مراسم عروسی حتی در شهرهای سفید استان

, ***محدودیت برگزاری مراسم عروسی حتی در شهرهای سفید استان, ***محدودیت برگزاری مراسم عروسی حتی در شهرهای سفید استان,

وی درخصوص برگزاری مراسم عروسی در تالارها گفت: عروسی در تالارها پذیرایی فقط در شهرهای کم خطر استان که وضعیت سفید و زرد دارند با الزام به کاهش در پذیرش افراد تا 50 درصد ظرفیت و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی و صرفا با تایید مراکز بهداشت شهرستان های استان بلامانع است.

,

ترحمی با تاکید بر اینکه در صورت عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از فعالیت آن ها جلوگیری می شود تصریح کرد: مصوب شد تا نظارت بر مراکز خدمات عمومی مانند مراکز تهیه و توزیع غذا و سالن های ورزشی با همکاری دفاتر خدمات سلامت، نیروی انتظامی، بسیج و اتاق اصناف تشدید شود.

,

وی اذعان کرد: مصوب شد دادگستری شهرستان ها نیزمجوزهای قانونی برای تیم های بازرس و ناظر جهت برخورد با متخلفین ارائه دهند و همه ادارات،  نهادها دولتی و غیر دولتی، بانک ها، شهرداری ها موظف هستند ضمن رعایت کلیه شیوه نامه های بهداشتی از ارائه خدمات به افرادی که این شیوه نامه ها را رعایت نمی کنند خودداری کنند.

,

***استودیو سلامت در یزد راه اندازی می شود

, ***استودیو سلامت در یزد راه اندازی می شود, ***استودیو سلامت در یزد راه اندازی می شود,

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد خاطرنشان کرد: مقرر شد صدا و سیما مرکز یزد با راه اندازی استودیو سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، برنامه های آموزشی را به ویژه در ساعات پر مخاطب افزایش دهد.

,

دبیر ستاد مقابله با کرونای استان یزد با بیان اینکه شهرداری ها موظف شدند تا اطلاع ثانوی فعالیت و نور میادین ، پارک ها و تفرجگاه ها را محدود کنند ابراز کرد: پارک کوهستان یزد به دلیل گزارشاتی مبنی بر تجمع بیش از حد مسافرین و خانواده ها با هماهنگی شهرداری و فرمانداری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد و همچنین برگزاری مراسم در آرامستان ها ممنوع اعلام شد.

,

وی افزود: چنانچه پارک یا مراکز تفریحی یا میادین وجود داشته باشد که محل تجمع بیش از حد پروتکل باشد فرمانداری ها موظف به تعطیلی آن مکان هستند.

,

***رسانه تخلفات بهداشتی را رسانه ای کنند

, ***رسانه تخلفات بهداشتی را رسانه ای کنند, ***رسانه تخلفات بهداشتی را رسانه ای کنند,

ترحمی با بیان اینکه سازمان صمت سامانه 124 را برای دریافت گزارشات و شکایات مردم پیرامون عدم رعایت پروتکل های فعال کرده است و همراه سامانه 190 آماده دریافت گزارشات است افزود: مردم عزیز استان یزد در صورت مشاهده فعالیت صنوف پر خطر و ممنوعه مراتب را به سامانه 124 اعلام کنند تا اقدامات قانونی انجا شود.

,

وی در پایان با تاکید بر اینکه رسانه ها مکتوب و مجازی از اطلاع رسانی و پوشش خبری هرگونه مراسم خودداری کنند ابراز کرد: از رسانه ها نیز درخواست داریم عدم رهایت پروتکل های بهداشتی را در اماکن مختلف اطلاع رسانی کنند و مطمئن باشند دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان گزارشات رسانه ها را رصد و پیگیری می کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه