اخبار داغ

محدودیت‌ها از اعمال تا اجرا؛

کرونا؛ مهمان ویژه مراسمات عروسی و عزا/ «مرگ» عاقبت بی خیالی به هشدارهای کرونایی

کرونا؛ مهمان ویژه مراسمات عروسی و عزا/ «مرگ» عاقبت بی خیالی به هشدارهای کرونایی
این روزها شادی‌های لحظه ای از دورهمی ها و حضور در جشن و شادی و یا مراسم عزا، یک عمر پشیمانی به همراه دارد چرا که کرونا در این دورهمی و تجمعات دست به دست می چرخد و جان انسان‌ها را نشانه می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، پنج ماه از شیوع کرونا در کشور گذشته، ویروسی که نه تنها در سلامتی افراد رخنه می کند بلکه در اقتصاد و کسب و کارها و بخش های دیگر خودنمایی کرده و مشکلاتی را برای همه مردم ایجاد می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

در ابتدای شیوع کرونا که مصادف با آغاز سال جدید، پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت می شد، محدودیت هایی اعمال گردید تا به واسطه آن از شیوع هر چه بیشتر این بیماری بکاهد، هر یک از افراد به نوبه خود با رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی در کاهش شیوع کووید ۱۹ نقشی داشتند.

,

در اواخر فروردین طبق آمارهایی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می شد به نظر می رسید وضعیت ابتلا به کرونا کاهش یافته بود، کم کم محدودیت ها برداشته شد و مردم هم پس از آن چندان توجهی به هشدارهای بهداشتی نکردند.

,

, ,

کرونا مهمان ویژه مراسمات شادی و عزا

, کرونا مهمان ویژه مراسمات شادی و عزا, کرونا مهمان ویژه مراسمات شادی و عزا,

بسیاری ماسک ها را از روی صورت برداشتند، رعایت فاصله اجتماعی به حاشیه رفت و مهمانی ها و دورهمی ها دوباره برقرار شد و در میان این همه برنامه، کرونا مهمان ویژه همه مراسمات شادی، دورهمی و عزا بود.

,

بعد از این که تالارها فعالیتی نداشتند، بسیاری از خانواده ها مراسم عروسی را در منزل برگزار کردند و در خبرها مشاهده می شد که ده ها و گاهی صدها نفر به کرونا مبتلا شده بودند، این یعنی دست به دست کردن کرونا با بی توجهی به هشدارهای بهداشتی بود.

,

پس از مدتی برخی از تالارها با نیمی از ظرفیت فعالیت خود را آغاز کردند و همچنان مراسمات شادی در تالارها برگزار شد و غافل از این که چند ساعت بیخالی از کرونا و برگزاری اینگونه مراسمات، در نهایت منجر به مرگ و از دست دادن عزیزی می شود که یک عمر پشیمانی را به همراه دارد.

,

در کنار این موارد در برخی از مراسمات عزا، افراد به رسم احترام به دیدار بازماندگان می روند، این خود می تواند زمینه ای برای شیوع کرونا باشد و افراد زنجیره وار به کرونا مبتلا شوند، این بیماری می تواند برای همه افراد در هر سنی خطرناک باشد.

,

علیرغم این که در روزهای نخست این بیماری اعلام شد که کودکان به این بیماری مبتلا نمی شوند اما طی روزهای اخیر میزان شیوع در کودکان بالا رفته و هشداهایی به والدین داده شده تا بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند.

,

حالا کرونا وحشی تر از روزهای اول به جان انسانها رخنه می کند به طوری که روز گذشته میزان مرگ و میر ناشی از کرونا با ثبت ۲۰۰ مرگ رکورد زد، این زنگ خطری است که با بی توجهی به پروتکل های بهداشتی ایجاد شد.

,

, ,

لرستان در وضعیت هشدار

, لرستان در وضعیت هشدار, لرستان در وضعیت هشدار,

استان لرستان مدتی در وضعیت قرمز قرار داشت اما هم اکنون در وضعیت هشدار بوده به طوری که میزان شیوع کرونا در خرم آباد، بروجرد و ازنا رو به افزایش است و این شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

,

در همین راستا سید موسی خادمی استاندار لرستان اظهار داشت: استان در وضعیت هشدار قرار دارد و برای کاهش شیوع کرونا، ضروری است تا مردم و دستگاه های اجرایی به هشدارها و پروتکل های بهداشتی عمل کنند.

,

وی افزود: در بحث امکانات مراکز درمانی، با محدودیت رو به رو هستیم که ممکن است با افزایش تعداد بیماران شرایط سخت تر شود که نباید اجازه داد اوضاع به این حد برسد.

,

خادمی تصریح کرد: با اعمال محدودیت ها انتظار داریم تا شرایط استان به سمت بهبودی پیش رود که رعایت نکات بهداشتی و عدم حضور در تجمعات می تواند در کاهش شیوع کرونا سهم بسزایی داشته باشد.

,

استاندار لرستان با اشاره به این که استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری است گفت: در همه ادارات استفاده از ماسک برای کارمندان و مراجعان الزامی است و علاوه بر این رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز باید مد نظر باشد.

,

وی بیان کرد: تهیه و توزیع ماسک با قیمت مناسب از مهمترین اقدامات در این راستا است که در داروخانه برای استفاده توزیع می شود.

,

خادمی عنوان کرد: برگزاری مراسم ترحیم و عروسی به دلیل ازدحام جمعیت می تواند خطر انتقال به کرونا را افزایش دهد که تقاضا داریم اینگونه مراسم برگزار نشود.

,

, ,

محدودیت ها از اعلام تا اجرا

, محدودیت ها از اعلام تا اجرا, محدودیت ها از اعلام تا اجرا,

با توجه به شرایط استان، محدودیت هایی در نظر گرفته شد اما تعداد اندکی از این محدودیت ها اجرا شده و مابقی برای اجرا روی زمین مانده است به طوری که همچنان در برخی از پارک و بوستان ها، دورهمی های زیادی مشاهده می شود و نه از فاصله اجتماعی و نه ماسک خبری نیست.

,

برگزاری مراسم های شادی و عروسی اگرچه در تالارها به دلیل بسته بودن برگزار نمی شود اما در باغ ها و یا منازل در حال برگزاری است که این خود می تواند منشا ابتلای بسیاری از افراد به کرونا باشد.

,

اگرچه استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و دستگاه های اجرایی اجباری شده اما در برخی از ناوگان حمل و نقل عمومی ماسک همچنان گزینه فراموش شده در ابتلای به کروناست.

,

رکورد زنی جانباختگان از کرونا در کشور

, رکورد زنی جانباختگان از کرونا در کشور, رکورد زنی جانباختگان از کرونا در کشور,

روز گذشته وزارت بهداشت اعلام کرد که در شبانه روز گذشته ۲۰۰ نفر از مبتلایان به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار جانباختگان کرونا از ابتدا تاکنون به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسیده یعنی در هر ۱۳ دقیقه یک نفر جان خود را از دست می دهد.

,

همچنین تاکنون ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر از جمعیت کشور به کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۲۷۰ نفر از بیماران کرونا در وضعیت شدید و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

,

با نگاهی به این آمار به خوبی مشاهده می شود که با رعایت چند راهکار بهداشتی مانند شست و شوی مرتب دستها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، دوری از تجمعات می توان از ابتلا به کرونا در امان ماند اما بی توجهی و دور شدن از پروتکل های بهداشتی، پایان تلخی را به همراه دارد.

,

ماسک سپری در برابر کرونا

, ماسک سپری در برابر کرونا, ماسک سپری در برابر کرونا,

برای مراقبت از خود نیاز نیست کار خاصی صورت گیرد بلکه طبق گفته بسیاری از پزشکان و متخصصان استفاده از ماسک در جلوگیری از ابتلا به کرونا نقش بسیار مهمی دارد.

,

در حال حاضر ماسک به اندازه کافی در داروخانه ها وجود دارد و با استفاده از آن می توان سلامتی را در برابر ویروس بی رحم کرونا محافظت کرد، این در حالیست که در کنار ماسک رعایت سایر نکات بهداشتی می تواند کمک کند تا افراد زنجیره انتقال کرونا را قطع کنند و شیوع کرونا کاهش یابد.

,

, ,

محمدرضا نیکبخت رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: همه باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و برای مبارزه با کرونا همه در قبال یکدیگر مسئول هستند.

,

وی گفت: یکی از راه های انتقال کرونا حضور در تجمعات است که از مردم تقاضا می شود از حضور در تجمعاتی مانند عروسی و مراسم ترحیم خودداری کنند تا شیوع کرونا کاهش یابد.

,

مردم از حضور درمراسمات خودداری کنند

, مردم از حضور درمراسمات خودداری کنند, مردم از حضور درمراسمات خودداری کنند,

نیکبخت تصریح کرد: با توجه به این که داروی کرونا در جهان کشف نشده و واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود نداشته ضروری است تا برای در امان ماندن از کرونا حتما پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: علائم این بیماری متفاوت و پیچیده است به طوری که گاهی با علائم تنفسی، جسمی و فیزیکی بوده و در هر فرد گاهی به یک شکل خود را نشان می دهد.

,

مدتی است که آمار از میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در لرستان اعلام نشده، اما طبق گفته مسئولین روزانه بیش از ۲۰۰ نفر به کرونا مبتلا می شوند، با  رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات می توان دست رد به سینه کرونا زد و قدمی برای شکست کرونا برداشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه