اخبار داغ

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان:

کشت پیاز و سیب زمینی توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد

کشت پیاز و سیب زمینی توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد
رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان گفت: در حال حاضر قیمت فروش پیاز در حالی که هزینه های تولید آن بسیار بالاست، کم است و برای کشاورز توجیه اقتصادی ندارد، سیب زمینی و برخی دیگر از اقلام نیز اینگونه است؛ این روند بستگی به وضعیت روز بازار دارد و مثلاً صادرات می تواند تاثیر گذار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناصر اطرج در گفت و گو با خبرنگار  صاحب نیوز اظهار کرد: قیمت برخی اقلام از میوه های فصل با کاهش رو به رو بوده است، که البته این کاهش تا حدی ادامه پیدا می کند و وقتی که برای تولید کننده این قیمت فروش ضرر داشته باشد، منجر به عدم برداشت وی می شود؛ بنابرین با توجه به هزینه های بالا کاهش قیمت از حدی پایین تر نخواهد رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر قیمت فروش پیاز در حالی که هزینه های تولید آن بسیار بالاست، کم است و برای کشاورز توجیه اقتصادی ندارد، سیب زمینی و برخی دیگر از اقلام نیز اینگونه است؛ این روند بستگی به وضعیت روز بازار دارد و مثلاً صادرات می تواند تاثیر گذار باشد.

,

وی افزود: در استان اصفهان تولیدات و بارهایی که وجود دارد به غیر از سیب درختی که در اواخر شهریور ذخیره سازی می شود و مقداری هم پیاز و سیب زمینی، امکان نگهداری طولانی دیگر محصولات تولید شده در استان که محصولات بهاره و تابستانه است، وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه