اخبار داغ

ثمره یک ساده انگاری؛

تاخت و تاز کرونا کرج را وارد فاز اجرای طرح زوج و فرد خودروها کرد

تاخت و تاز کرونا کرج را وارد فاز اجرای طرح زوج و فرد خودروها کرد
موج دوم کرونا در حالی سریع تر از موعد پیش بینی شده البرز را دربرگرفت که ستاد استانی کرونا را ناچار به اعمال برخی محدودیت ها کرد، به گونه ای که طرح زوج و فرد خودروها از امروز پنج شنبه اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها ساده انگاری کرونا توسط برخی از شهروندان البرز، این استان را در معرض هجوم دوباره کووید 19 قرار داده است، بیماری که که مجددا بسیاری از مرزها را شکست و برخی از محدودیت ها را بازگرداند تا به مردم نشان دهد غفلت از پروتکل های بهداشتی می تواند چه عواقب تلخی به دنبال داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
بر اساس آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت، استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند و لازم است موازین بهداشت فردی و اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.
,
 
,
موج دوم کرونا در حالی سریع تر از موعد پیش بینی شده البرز را دربرگرفت که ستاد استانی کرونا را ناچار به اعمال برخی محدودیت ها کرد، به گونه ای که اجرای طرح زوج و فرد خودروها از درب منزل بررسی و در دستور کار مسئولین قرارگرفت تا صحه ای بر وضعیت نا مطلوب البرز باشد.
,
 
,
برنامه ریزی ها به گونه ای پیش رفت تا با خسارت کمتری از موج دوم کرونا عبور کنیم، آنچنان که علی درویش پور معاون عمرانی استاندار البرز اعلام کرد؛ "نباید حالت اداری و تکلیفی عمل کنیم بلکه باید از روند اجرای مصوبات اطمینان حاصل کنیم، چراکه حتی نجات جان یک نفر هم ارزشمند است.
,
 
,
باید با دستگاه هایی که سهل انگاری کرده و اصول بهداشتی را رعایت نمی کند به شدت برخورد صورت گرفته و جلسات، تا جای ممکن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود، همچنین در موارد ضروری نیز استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی الزامی است و گندزدایی معابر مجددا در دستور کار قرار گیرد.
,
 
,
اصناف نقش ویژه ای در توقف شیوع کرونا دارند و سیستم حمل و نقل به ویژه در کرج و فردیس از جا به جایی مسافران بدون ماسک خودداری کند، مراکز نقاهتگاهی استان نیز توسط سپاه و دستگاه های مربوطه آماده سازی شود و رسانه های پای کار بیایند چرا که در مهار این ویروس در پیک اول بسیار موثر بودند".
,
 
,
ماجرا به اینجا ختم نشد چرا که بر اساس اعلام فرمانداری کرج، فعالیت کلیه مراکز پرخطر در شهرستان کرج شامل؛ دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، مهدکودک‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه‌ها، باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد، مصلی‌ها، باشگاه های ورزشی پربرخورد مانند کشتی، کاراته، جودو و...، مدارس شبانه روزی، قهوه خانه‌ها، چایخانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی و آبی، باشگاه‌های ورزشی سالنی، به مدت یک هفته تعطیل می ‌باشد.
,
 
,
برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش نیز تا اطلاع بعدی متوقف شد و همچنین ممنوعیت برگزاری مراسم عزا و عروسی، اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات، مترو، ناوگان حمل و نقل عمومی و سایر اماکن سرپوشیده از دیگر محدودیت‌های کرونایی در شهرستان کرج می‌باشد که پیش تر اطلاع رسانی شده است.
,
 
,
البته در نهایت ستاد استانی کرونا طرحی را ارائه داد که بر اساس آن، تردد زوج و فرد خودروها در کرج از امروز پنجشنبه ۱۹ تیرماه از درب منزل از ساعت ۱۶ تا ۲۲ اجرایی می‌شود.
,
 
,
با توجه به اینکه روند شیوع کرونا در البرز شدت گرفته و ضرورت دارد که ترددها و اجتماعات کاهش یابد، این طرح در دستور کار قرار گرفت و استفاده از ماسک برای شهروندان جهت تردد با وسایل حمل و نقل عمومی هم الزامی شد.
,
 
,
حال باید دید طرح زوج و فرد می تواند در کاهش تردد شهروندان البرز در معابر و خیابان های سطح شهر تاثیر داشته باشد یا همچنان به واسطه عدم رعایت برخی از مردم باید شاهد خستگی بیشتر کادر درمان پس از 5 ماه مبارزه با ویروس کرونا باشیم، اگر چه در این مدت 62 نفر از کادر درمان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.





انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه