اخبار داغ

معاون بهر برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی:

۵۵ درصد حجم مخازن سدهای خراسان شمالی پر است

۵۵ درصد حجم مخازن سدهای خراسان شمالی پر است
وحید واسطه گفت: 55 درصد از مخازن سدهای استان در حال حاضر ذخیره سازی آب دارند که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته میزان حجم ذخیره آب در این سدها سه درصد کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید واسطه، معاون حفاظت و بهر برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه در خراسان شمالی با احداث سدها 234 میلیون متر مکعب مخزن ذخیره آب ایجاد شده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا 16 تیر ماه جاری با وقوع بارندگی ها، در مخازن سدهای احداث شده در استان 128 میلیون متر مکعب آب ذخیره شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وحید واسطه، معاون حفاظت و بهر برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ,  , عصر اترک,  با اشاره به اینکه در خراسان شمالی با احداث سدها 234 میلیون متر مکعب مخزن ذخیره آب ایجاد شده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا 16 تیر ماه جاری با وقوع بارندگی ها، در مخازن سدهای احداث شده در استان 128 میلیون متر مکعب آب ذخیره شد.,

واسطه گفت: در حال حاضر 55 درصد از مخازن سدهای استان ذخیره دارند.

,

وی تصریح کرد: میزان ذخیره سازی آب در مخازن سدهای استان طی ابتدای امسال تا 16 تیر ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته سه درصد کاهش یافته است.

,

وی افزود: علت اصلی این کاهش حجم آب در مخازن سدهای استان متاثر از کاهش ورود روان آب به سدهای بارزو و شیرین دره در شهرستان های شیروان و مانه و سملقان بوده است.

,

معاون حفاظت و بهر برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی بیان کرد: در حال حاضر 81 درصد از مخزن سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان، 36 درصد از مخزن سد بارزو و 77 درصد از مخزن سد گلول در شهرستان شیروان، 23 درصد از مخزن سد بیدواز شهرستان شیروان، 77 درصد از مخزن سد چری در شهرستان چری همچنین 71 درصد از مخزن سد غلامان و 69 درصد از سد قزلداش شهرستان راز و جرگلان ذخیره آب دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه