اخبار داغ

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک:

طرح ولایت کلید ورود به مباحث عقیدتی و مبانی اسلامی است

طرح ولایت کلید ورود به مباحث عقیدتی و مبانی اسلامی است
رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: طرح ولایت کلید ورود به مباحث عقیدتی و مبانی اسلامی است که اگر کسی با جدیت وارد شود قطعاً علاوه بر بهره‌مندی خود به دیگران هم بهره می‌رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ حجت‌الاسلام سید احمد میر مهدی رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک امروز در افتتاح اردوهای طرح ولایت طلاب، گفت: تعلیم کتاب و حکمت یکی از وظایف مهم امروز جامعه طلاب و روحانیون است که متأسفانه در طی این چند سال در این خصوص کوتاهی شده و علیرغم اینکه در طول انقلاب اسلامی اقدامات بزرگی انجام‌شده اما کافی و مطلوب نبوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

میر مهدی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در طول انقلاب  اسلامی آثار و برکات زیادی برای جامعه و مردم به همراه داشته است که قبل از انقلاب این‌گونه نبوده است و این قابل‌تقدیر است، اما خلاء هایی وجود دارد که باید به خوبی رفع شوند.

,

وی ادامه داد: مشکل امروز ما مبانی عقیدتی است و متاسفانه ما قرآن را به عنوان مبانی عقیدتی خودمان ترویج نکردیم بلکه قرآن تنها برای محافل قرآنی و نورانی به کار گرفته شده و فقط به تلاوت خوش و لذت شنوایی آن اکتفا کرده ایم و از بهره مند کردن فکری بی بهره و یا کم بهره شده ایم.

,

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک بیان کرد: متاسفانه تفسیر قرآن و ذکر مبانی اعتقادی قرآن امروز در بین مردم و جامعه بسیار ضعیف شده و نیازمند این هستیم بیشتر در این خصوص کار کنیم.

,

میرمهدی یادآور شد: زمینه شکل گیری انقلاب اسلامی از جلسات تفسیر قرآن شروع شد و این نشان دهنده آثار و برکات زیاد جلسات تفسیر قرآن است که باید به آن اهمیت داده شود.

,

وی یادآور شد: امروز باید از مبانی غنی اسلام برای رشد و تعالی جامعه استفاده کنیم و این یک وظیفه و رسالت مهم جامعه طلاب و روحانیون است.

,

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با اشاره به اینکه طرح ولایت می تواند در راستای تعلیم کتاب و حکمت بسیار مؤثر باشد بیان کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که جامعه اسلامی را مملو از اندیشمندان متکی به مبانی اسلام کنیم.

,

وی یادآور شد: طرح ولایت برگرفته از رفتار و عملکرد اهل بیت(ع) است چراکه کار اهل بیت(ع) در طول عمر بابرکتشان هم تربیت افراد به عنوان مراجع مردم بود و امروز طرح ولایت هم این رسالت را انجام می دهد.

,

میرمهدی اضافه کرد: امروز جامعه اسلامی باید پر از مراجع تربیتی و تعلیمی باشد تا بتوانند در برابر تلاش های دشمنان کار موثری انجام دهند.

,

وی با تاکید بر اینکه نگاهمان نباید به طرح ولایت صرفا مدرک گرایی باشد چراکه توفیقات زیادی حاصل نمی شود ادامه داد: نیاز است در طرح ولایت ابتدا خودسازی مدنظر قرار گیرد.

,

رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: طرح ولایت کلید ورود به مباحث عقیدتی و مبانی اسلامی است که اگر کسی با جدیت وارد شود قطعا علاوه بر بهره مندی خود به دیگران هم بهره می رساند.

,

وی افزود: امروز متاسفانه تفکر بسیار غلطی در میان طلاب راه افتاده که به فکر استخدام در ادارات و نهادها هستند که این کار بسیار غلطی است و با منش روحانیت در تضاد است.

,

میرمهدی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم به دین خدمت کنیم نیازمند آزادمنشی و تقوای در عمل و گفتار هستیم و این مهم باید در دستور کار طلاب و روحانیون امروز باشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه