اخبار داغ

لیگ و دیدگاه های متفاوت؛ کشتی گیران روی تشک می روند؟

نظرات متناقض در برگزاری لیگ کشتی/ کشتی گیران موافقند، کارشناسان مخالف!

نظرات متناقض در برگزاری لیگ کشتی/ کشتی گیران موافقند، کارشناسان مخالف!
برگزاری لیگ کشتی در فصل جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا محل مناقشه میان اهالی کشتی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فدراسیون کشتی برای برگزاری رقابتهای لیگ برتر کشتی در دو رشته آزاد و فرنگی برنامه های مفصلی در سال جاری دارد. فصل نقل وانتقالات مسابقات آغاز شده و تیم های حاضر در لیگ درصدد عقد قرارداد با نفرات مدنظر خود هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طبق برنامه سازمان لیگ کشتی مرداد و شهریور برای برای برگزاری رقابتهای امسال پیش بینی شده اما با توجه به شدت شیوع ویروس کرونا برگزاری این رقابت‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

,

در حال حاضر ستاد مقابله با کرونا اجازه از سرگیری فعالیت‌های کشتی را صادر نکرده و در صورتی که این مجوز از سوی ستاد صادر نشود مسابقات لیگ کشتی برگزار نخواهد شد.

,

 

,

ظاهرا فدراسیون کشتی برای برگزاری اردوها پروتکل بهداشتی تنظیم کرده اما ستاد مقابله با کرونا هنوز جوابی به آن نداده است.

,

با این وجود برگزاری لیگ کشتی موافقان و مخالفان جدی دارد. برخی از کشتی گیران با برگزاری لیگ موافق هستند چون تنها منبع درآمد کشتی گیران به شمار می رود با این وجود برخی از کارشناسان برگزاری لیگ را در این شرایط خطرناک می دانند و اعتقاد دارند که برگزاری این مسابقات سلامت کشتی گیران را به طور جدی به خطر می اندازد.

,

*امامی: اگر نکات بهداشتی رعایت شود، می‌توان لیگ را برگزار کرد

,

یونس امامی عضو تیم‌ملی کشتی آزاد، درباره احتمال شروع رقابت‌های لیگ کشتی از شهریور ماه در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا عنوان کرد: باید پذیرفت تنها راه درآمد کشتی‌گیران از همین رقابت‌های لیگ است و اگر بخواهیم آن را هم تعطیل کنیم واقعا نمی‌دانم یک کشتی‌گیر، که کل زندگی‌اش را صرف ورزش حرفه‌ای کرده، چه باید بکند؟ من احساس می‌کنم اگر همه نکات بهداشتی و پروتکل‌ها رعایت شود، می‌توان لیگ را آغاز کرد ولی در غیر این صورت بعید می‌دانم.

,

دارنده مدال برنز جهان در پایان در مورد نحوه تمریناتش در روزهای کرونایی اظهار کرد: متاسفانه کرونای منحوس همه چیز به ویژه ورزش را به تعطیلی مطلق کشاند و آسیب‌های زیادی را به همه ما وارد کرد. در این مدت که به هیچ عنوان اجازه تمرینات گروهی را نداشتیم و الان هم نداریم، مجبوریم کنار بیائیم و به صورت انفرادی در خانه و یا فضای آزاد تمرینات مختصری را انجام دهیم تا دوباره به شرایط نرمال برگردیم.

,

*جوادی: نباید با جان کشتی‌گیران بازی کرد

,

ابراهیم جوادی دارنده چهار مدال طلای قهرمانی کشتی جهان با بیان اینکه برگزاری لیگ کشتی در چنین وضعیتی که شیوع ویروس کرونا زندگی مردم ایران و جهان را مختل کرده، اصلا منطقی نیست به خبرنگار مهر گفت: به عنوان کسی که بیش از نیم قرن در کشتی حضور دارم و روزگاری کشتی‌گیر ملی‌پوش و عضو کادر فنی تیم ملی بودم، از اصرار رئیس کمیته لیگ برای برگزاری این مسابقات متعجب هستم. واقعا مشخص نیست آقایان با چه فکر و منطقی اصرار دارند می تواند لیگ را برگزار کرد. آن هم در شرایطی که موج شیوع ویروس کرونا دوباره شدت یافته و هر روز اخبار نگران کننده ای از قربانیان این بیماری مهلک به گوش می رسد.

,

وی تصریح کرد: اینکه کشتی گیران و مربیان تنها منبع درآمد خود را با عدم برگزاری لیگ از دست می دهند، جای نگرانی و ناراحتی دارد، اما آیا می توان با این توجیه جان قهرمانان ملی خودمان را به خطر بیاندازیم. ضمن اینکه فقط کشتی گیران نیستند و ممکن است بیماری این افراد به خانواده های آنها نیز سرایت کند و اتفاقات بدتری را رقم بخورد.

,

دارنده مدال برنز بازیهای المپیک ۱۹۷۲ مونیخ ادامه داد: کشتی گیران ما بازیهای المپیک توکیو را پیش رو دارند و به هیچ عنوان نباید سلامتی آنها نادیده گرفته شود. به عنوان مثال باید به حسین نوری اشاره کرد که متاسفانه هم اکنون به شدت گرفتار ویروس کرونا شده و مشخص نیست چه زمان می تواند دوباره با همان توان جسمی همیشگی به کشتی بپردازد.

,

وی در پایان گفت: با توجه به شرایطی که به دلیل ویروس کرونا در ایران و جهان بوجود آمده، حتی بازیهای المپیک و رویدادهای جهانی هم به تعویق افتاده است. حال چطور برخی افراد می توانند به برگزاری لیگ بپردازند و

,

,

,

,

و هر روز بر این کار اشتباه و غیرمنطقی پافشاری و اصرار کنند.

,

انتهای پیام

,

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه