اخبار داغ

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان:

بیش از 150 هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شد/افزایش ذخیره‌سازی گندم به یک میلیون تن

بیش از 150 هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شد/افزایش ذخیره‌سازی گندم به یک میلیون تن
بیرانوند با بیان اینکه ۱۰۵ هزار و ۵۹۲ تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شده است گفت: بر اساس بخشنامه بانک کشاورزی، بهای گندم کشاورزان بابت مطالبات بلوکه نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت اله بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به نگرانی بعضی از کشاورزان بابت بلوکه کردن مطالباتشان از سوی بانک کشاورزی اظهار داشت: کشاورزان این نگرانی را نداشته باشند، بر اساس بخشنامه بانک کشاورزی اعلام شده بهای گندم بابت مطالبات کشاورزان برداشت نخواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی افزود: کشاورزان بدهکار به بانک کشاورزی ترس این را داشتند که اگر گندم را به اسم خود تحویل دهند بانک آن را بابت طلب برمیدارد که این موضوع از سوی بانک کشاورزی رد شده است.

,

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان عنوان کرد: کشاورزان برای تحویل محصولاتشان به مراکز خرید گندم اول باید اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی ثبت کنند تا در موقع تحویل گندم در سریع‌ترین زمان هزینه خود را دریافت کنند.

,

وی بیان کرد: بعضا کشاورزان مراجعه می‌کنند که اطلاعات آنها با اطلاعات ثبت شده در سامانه پهنه بندی مغایرت دارد که باید اصلاح شود، برای رفع این مشکلات قبل از مراجعه به مراکز خرید گندم علاوه بر ثبت اطلاعات خود در سامانه پهنه بندی اصلاحات را هم انجام دهند تا وقفه ای برای پرداخت هزینه نداشته باشند.

,

بیرانوند با بیان اینکه تاکنون ۱۰۵ هزار و پانصدو نود و دو تن خرید تضمینی گندم در استان صورت گرفته است تصریح کرد: گندم مازاد نیاز کشاورزان در استان در ۱۱ شهرستان دریافت شده که نسبت به سال قبل خرید گندم ۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: بیشترین خرید گندم مربوط به شهرستان کوهدشت با ۴۸ هزار و پانصد و چهل و هفت تن و کمترین خرید گندم مربوط به شهرستان الیگودرز با ۷۹۳ تن است که تا به حال شهرستان ازنا با 6 هزار و ششصد و سی و چهار تن بیشترین افزایش را داشته است.

,

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: تاکنون محصول گندم ۱۱هزار و نهصد و دو تن کشاورز در قالب ۲۴ هزار و ۲۶ محموله در ۳۲ مرکز در ۱۱ شهرستان به تعداد ۱۰۵هزار۵۹۲ تن خریداری شده است.

,

وی با اشاره به مطالبات کشاورزان خاطرنشان کرد: ۱۸۶ میلیارد و ۷۵۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تاکنون به حساب کشاورزان واریز شده و طلب کشاورزان تا پایان ۱۱ تیرماه تسویه شده است، مطالبات کشاورزان برخلاف سنوات گذشته که در دو یا سه مرحله پرداخت می‌شد امسال به صورت کامل پرداخت خواهد شد.

,

بیرانوند با اشاره به دریافت محصولات دانه روغنی کلزا در استان، افزود: ۹۵۰ تن محصول کلزا تاکنون از کشاورزان خریداری شده که بیشترین خرید مربوط به شهرستان سلسله با ۳۷۳ تن، شهرستان خرم آباد ۲۴۶ تن، شهرستان بروجرد ۲۲۹ تن، شهرستان کوهدشت ۶۷ تن، شهرستان دوره ۱۸تن، شهرستان رومشکان ۱۳تن و شهرستان پلدختر چهار تن بوده که نسبت به سال گذشته در این مقطع دو درصد کاهش داشته‌ایم.

,

وی اظهار داشت: تمام مراکز خرید در سطح استان فعال هستند و در بعضی از مناطق خرید گندم از جمله در پلدختر و رومشکان خاتمه پیدا کرده و شهرستان کوهدشت نیز در انتهای کار قرار دارد و در مابقی شهرستان ها مراکز خرید تا ۱۵مهرماه فعال است.

,

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان عنوان کرد: در کل استان ۵۰ مرکز خرید گندم وجود دارد که پنج مرکز آن دولتی و باقی تعاونی و بخش خصوصی است.

,

وی بیان کرد: استان لرستان در بحث ظرفیت سازی وضعیت خیلی خوبی دارد، این ۵۰ مرکز بیش از ۸۰۰ هزار تن ظرفیت دارند که امیدواریم با طرح‌های در دست احداث این ظرفیت را به یک میلیون تن برسانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه