اخبار داغ

با احداث 9 مدرسه طی 4 سال؛

رکوردزنی خیر تهرانی در احداث مدارس برای دانش آموزان بوکانی

رکوردزنی خیر تهرانی در احداث مدارس برای دانش آموزان بوکانی
فرد خیر اهل تهران طی ۴ سال گذشته ۹ باب مدرسه برای دانش آموزان بی بضاعت بوکان احداث کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کانی پرس، در روزهای که مردم سراسر جهان درگیر مبارزه جدی با ویروس کرونا هستند خیرین بوکانی با همکاری آموزش و پرورش این شهر با احداث چندین مدرسه در نقاط مختلف این شهرستان در خط مقدم ریشه کنی بی سوادی قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

در همین راستا نیز با حضور خیرین مدرسه ساز و مدیریت آموزش و پرورش بوکان عملیات ساخت یک باب مدرسه ۱۰‌ کلاسه خیّرساز در منطقه محروم و کم‌برخوردار “امیرآباد” بوکان اغاز شد

,

مدیر آموزش و پرورش بوکان در حاشیه آیین اجرای این طرح آموزشی در گفتگو با کانی پرس اظهار داشت: این مدرسه ۱۰ کلاسه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و زیربنای هزار متر مربع و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال با همت خیر تهرانی به نام “محمدمهدی نجات” و “ماموستا خضر عمری” از خیران این شهرستان احداث می‌شود.

,

سلیمان مام عزیزی افزود: کار خیرین مدرسه‌ساز که در راستای ترویج تعلیم و تربیت در جامعه است ارزشمندترین و محبوبترین کارها نزد خداوند است.

,

وی ادامه داد: این اقدام خیران که با تلاش و کوشش مضاعف تولید ثروت کرده و در نهایت این ثروت و مال خود را در راه تربیت دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور هزینه می‌کنند بسیار ارزشمند است.

,

مام عزیزی تصریح کرد: این نهمین واحد و فضای آموزشی است که توسط این خیّران در بوکان احداث می‌شود.

,

این مدیر بوکانی عنوان کرد: هفته گذشته نیز مدرسه پنج کلاس شهر سیمینه نیز توسط خیّران ، ماموستا “خضر عمری”، “محمد اسماعیل افشار” و زنده یادبانو “منیره علیزاده معماری” در مدت ۹ ماه در زمینی به مساحت هزار و ۳۰۰ متر و زیربنای ٦٠٠ متر مربع با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به اتمام رسید که در مهرماه امسال دانش‌آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند.

,

سلیمان مام عزیزی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری نیز چهار مدرسه در قالب ١٣ کلاس درس توسط خیران مدرسه‌ساز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته بود که این مهم نشان دهنده تلاش بی وقفه این بزرگ مردان در راستای تعلیم و تعلم در جامعه است.

,

وی گفت: هم‌اکنون چهار مدرسه در قالب ۱۵ کلاس درس از جمله مدرسه یک کلاسه “منوچهری”، مدرسه یک کلاسه “کانی شقاقان”، مدرسه ١٠ کلاسه “میراوا” و مدرسه سه کلاسه “خورخوره” توسط خیران در حال ساخت است.

,

مام عزیزی در خصوص تعداد آمار خیرین مدرسه ساز بوان نیز افزود: در حال حاضر نهاد خیران مدرسه‌ساز بوکان دارای ۴۹۵ نفر عضو است؛ این مجمع علاوه بر این افراد حدود هزار نفر عضو موردی نیز دارد.

,

وی همچنین با اشاره به کمبود های سرانه آموزشی بوکان نیز عنوان کرد: برای یک شیفته شدن مدارس شهرستان بوکان به ٤٠٠ کلاس درس دیکر نیاز داریم که هم اکنون و از محل اعتبارات دولتی ٧٢ کلاس درس دو سالن ورزشی و یک سلف سرویس در حال ساخت می باشد .

,

وی در پایان با اشراره به درامد زایی آموزش پرورش بوکان نیز گفت: از محل درامد زایی آموزش و پرورش سه چمن مصنوعی در مدارس سوم خرداد ، استقلال و شهید مفتح در حال ساخت هستند

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه